امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 541925 |
تاریخ انتشار : 28 فروردین 1403 - 14:39 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کردستان فرماندهی تیپ ٣٢٨متحرک هجومی نزاجا درخصوص برنامه های هفته ارتش گفت: برنامه‌های هفته ارتش از ۲۱ فروردین همزمان با مراسم بزرگداشت سپهبد شهید صیاد شیرازی آغاز شده است و در این هفته بالغ بر ١۵ برنامه در تیپ و یگان‌ها و کوی سازمانی برگزار خواهد شد. سرهنگ عبدلی، فرمانده تیپ ٣٢٨ متحرک هجومی […]

صلح خبر/کردستان فرماندهی تیپ ٣٢٨متحرک هجومی نزاجا درخصوص برنامه های هفته ارتش گفت: برنامه‌های هفته ارتش از ۲۱ فروردین همزمان با مراسم بزرگداشت سپهبد شهید صیاد شیرازی آغاز شده است و در این هفته بالغ بر ١۵ برنامه در تیپ و یگان‌ها و کوی سازمانی برگزار خواهد شد.

سرهنگ عبدلی، فرمانده تیپ ٣٢٨ متحرک هجومی نزاجا، عملیات غرورآفرین وعده صادق در پاسخ به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه را تبریک گفت و اظهارکرد: این عملیات حاصل وحدت مردم و حاکمیت و هماهنگی و همکاری میان قوای نظامی و فرماندهی هوافضای سپاه بود و سبب افزایش غرور مردم و جوانان ما شد.

وی، با اشاره به نامگذاری روز ۲۹ فروردین به نام روز ارتش توسط معمار کبیر انقلاب افزود: ارتش با جانفشانی و فداکاری در برهه‌های مختلف از جمله هشت سال دفاع مقدس، جواب محبت امام و مردم نسبت به خود را داده است.

فرمانده تیپ ٣٢٨ متحرک هجومی نزاجا، بیان کرد: در سال ۵۷ اتفاقات بسیاری افتاد تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، چراکه رژیم ستمشاهی تا دندان مسلح بود و انقلاب اسلامی ضربه‌های بسیاری از آن خورد و بر کسی پوشیده نیست که بیعت ارتشیان با امام(ره) در بهمن ۱۳۵۷ و بیانیه ارتش در طرفداری از مردم بودن در ۲۲ بهمن باعث ناامیدی رژیم طاغوت شد، پس از انقلاب اسلامی نیز در صورتی که همه دنبال سهم‌خواهی بودند ارتش وارد میدان شد و ضربه مهلکی به رژیم ستمشاهی زد.

سرهنگ عبدلی تصریح کرد: معاندین به دنبال تجزیه ایران بودند و انحلال ارتش را دنبال می‌کردند اما معمار کبیر انقلاب اسلامی در ۲۶ فروردین ۱۳۵۸ حمایت خود را از ارتش اعلام کرد و به این ماجرا پایان داد.

فرماندهی تیپ ٣٢٨متحرک هجومی افزود: دوران جنگ ودفاع مقدس را با وجود تحریم ها و کارشکنی دولت های استکباری درخصوص ندادن تجهیزات نظامی با اتکا به توان داخل، اداره کردیم و حالا هر آنچه که لازم است را ساخته‌ایم، به طوری که بیش از٩٠ درصد از تجهیزات نظامی مورد استفاده کشور توسط جوانان نخبه ساخته شده و کشورهای مختلف به دنبال خرید تجهیزات نظامی ما هستند.

سرهنگ ‌عبدلی اظهار کرد: الحمدلله امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای چهارگانه آن اعم از پدافندهوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمام نقاط کشور و مرزهای ایران مستقر است و امکان ندارد پرنده‌ای عبور کند یا هواپیمایی پرواز کند و مورد رصد ارتش قرار نگیرد و یا نیروی دریایی راهبردی ارتش با وجود ناوها و ناوچه های جنگی خود با حضور در دریاهای آزاد و مناطق بین المللی امنیت مثال زدنی را برای خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورده است و نیروی هوایی ارتش هم با تولید انواع هواپیماهای جنگی و آموزشی و تعمیر و تجهیزات آنان و تولید انواع موشک ها نقش بسزایی در امنیت هوایی و دفاعی کشور ایفا کرده اند.

فرماندهی تیپ ٣٢٨متحرک هجومی نزاجا، درخصوص توان دفاعی و آمادگی رزمی نیروی زمینی تاکید کرد: نقطه‌زن، دور زن و شبکه بودن از ویژگی‌های نیروی زمینی است و اگر دشمن دست از پا خطا کند با اذن مقام معظم رهبری در لحظه آنان را از بین خواهیم برد.

سرهنگ عبدلی گفت: در طول دوران دفاع مقدس، تیپ ٣٢٨متحرک هجومی نزاجا با تقدیم١٠٠٠ شهید، ٢٨٠٠جانباز، ١٠٢شهید مفقود الاثر، ١٣٨ آزاده، بیش از دو هزار و ۵۴۵ مجروح جنگی پایور وظیفه نقش بسزایی در دوران دفاع مقدس ایفا کرده است.

وی درتشریح برنامه های هفته ارتش در سطح شهرستان و یگان و کوی سازمانی تصریح کرد: برگزاری صبحگاه مشترک با شرکت کلیه نیروهای مسلح شهرستان، دیدار با خانواده شهداو جانبازان وایثارگران و بازنشستگان، دیدار با امام جمعه شهرستان، برگزاری مسابقه تیراندازی برای کارکنان و خانواده ها، اهدای خون توسط کارکنان، غبارروبی مزار شهدا، ویزیت رایگان مردم در نماز جمعه و استقرار تیم‌های پزشکی در نقاط محروم روستایی شهرستان، تقدیر از سربازان نمونه و کارکنان پایور، هماهنگی با دفتر امام جمعه جهت پرداختن در خطبه ها به موضوع هفته ارتش، نصب پرچم و بنر در سطح پادگان، برگزاری مسابقات ورزشی جهت کارکنان پایور وظیفه و خانواده ه، برگزاری مراسم فرهنگی و قرآنی از جمله مراسم محفل انس با قرآن، سخنرانی بین الصلاتین روحانیون در سطح پادگان و کوی های سازمانی با موضوع هفته ارتش و شهدای ارتش، برگزاری مسابقات کتابخوانی و مقاله نویسی، مسابقه نقاشی جهت فرزندان از جمله برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید