امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 465186 |
تاریخ انتشار : 25 فروردین 1401 - 9:54 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/زنجان مسئول اجرایی اولین نمایشگاه گروهی خانه کاریکاتور حوزه هنری استان زنجان گفت: ۴۰ اثر از هنرمندان مختلف استان در اولین نمایشگاه گروهی خانه کاریکاتور حوزه هنری استان زنجان حضور دارد. بهرام‌علی حمیدی در گفت‌وگو با صلح خبر، درباره برگزاری اولین نمایشگاه گروهی خانه کاریکاتور حوزه هنری استان زنجان، اظهار کرد: نمایشگاه فوق، اولین […]

صلح خبر/زنجان مسئول اجرایی اولین نمایشگاه گروهی خانه کاریکاتور حوزه هنری استان زنجان گفت: ۴۰ اثر از هنرمندان مختلف استان در اولین نمایشگاه گروهی خانه کاریکاتور حوزه هنری استان زنجان حضور دارد.

بهرام‌علی حمیدی در گفت‌وگو با صلح خبر، درباره برگزاری اولین نمایشگاه گروهی خانه کاریکاتور حوزه هنری استان زنجان، اظهار کرد: نمایشگاه فوق، اولین نمایشگاه گروهی کاریکاتور و کارتون در استان زنجان است که به صورت جامع برگزار می‌شود و آثار هنرمندان نسل‌های مختلف در این نمایشگاه حضور دارد.
وی افزود: نمایشگاه گروهی خانه کاریکاتور حوزه هنری استان زنجان در ۲۳ فروردین‌ماه افتتاح شده و امروز (۲۵ فروردین‌ماه) روز آخر این نمایشگاه است و علاقه‌مندان می‌توانند در ساعات ۱۰ تا ۱۲ صبح و ۱۶ تا ۱۸ بعد از ظهر به گالری «سرو» در مجموعه کانون سهروردی مراجعه کنند.
این مسئول با بیان اینکه ۴۰ اثر از هنرمندان استان در موضوعات مختلف روز همانند جنگ و صلح، ویروس کرونا، جهانگردی و … وجود دارد، تصریح کرد: هنر کاریکاتور مانند هنرهای دیگر نسبت به جامعه مسئولیت داشته و باید متعهد باشد و حساسیت نشان دهد.
حمیدی با بیان اینکه حدود ۱۰ تا ۱۵ سال بود که هنر کاریکاتور در استان راکد مانده بود، ادامه داد: دلیل راکد ماندن هنر کاریکاتور در سال‌های گذشته این بود که اساتید این هنر در زنجان نبودند و نسل جدید هم به دلیل حضور نیافتن اساتید، ارتباطی نداشتند و هنرمندان به صورت انفرادی کار می‌کردند و وقتی نمایشگاهی برگزار نشود، هنرمندان نیز با مردم ارتباطی نخواهند داشت.
مسئول اجرایی اولین نمایشگاه گروهی خانه کاریکاتور حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه قبلاً ارگانی برای گرد هم‌آوری هنرمندان کاریکاتور استان در کنار هم نبود ولی در حال حاضر حوزه هنری استان پیگیر این موضوع است، عنوان کرد: در یک سال اخیر با کمک حوزه هنری استان توانستیم تعدادی از هنرمندان بااستعداد استان را در کنار هم جمع کنیم و با کمک هنرمندان و حوزه هنری دوباره راه کاریکاتور در استان آغاز شده و امیدواریم به زودی این هنر در استان رونق یابد.
وی با بیان اینکه در روز افتتاحیه نمایشگاه نیز مسئولان مختلف استان در نمایشگاه حضور داشتند که نوید خوبی است، خاطرنشان کرد: کاریکاتور هنری است که حالت انتقادی دارد و حساس است و باید هم اینطور باشد، چون هنر نمی‌تواند بی‌طرف باشد. همچنین برخی از مسئولان دید نادرستی نسبت به کاریکاتور داشته و نسبت به آن حساس هستند، در حالی که کاریکاتور هم همانند سایر هنرها و شاید هم بیشتر می‌تواند کمک کرده و با مردم ارتباط بگیرد که امیدواریم برخی از مسئولان نیز این هنر را قبول کنند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید