امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 43587 |
تاریخ انتشار : 09 دی 1394 - 17:45 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

فرهنگ > هنر – همشهری آنلاین:اولین جشنواره هنرهای تجسمی محمد(ص) پیامبر مهربانی عصر امروز به کار خود پایان داد. به گزارش مهر، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره هنرهای تجسمی محمد(ص) پیامبر مهربانی عصر امروز دوشنبه ۷ دی در بوستان گفتگوی تهران برگزار شد. مجید ملانوروزی مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی ارشاد در این برنامه گفت:بضاعت ما برای دوره […]

فرهنگ > هنر – همشهری آنلاین:
اولین جشنواره هنرهای تجسمی محمد(ص) پیامبر مهربانی عصر امروز به کار خود پایان داد.

به گزارش مهر، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره هنرهای تجسمی محمد(ص) پیامبر مهربانی عصر امروز دوشنبه ۷ دی در بوستان گفتگوی تهران برگزار شد.

مجید ملانوروزی مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی ارشاد در این برنامه گفت:بضاعت ما برای دوره اول این جشنواره کم بود و امیدواریم در سالهای بعد کمبودها را جبران کنیم.

وی با اشاره به شخصیت پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر(ص) با نبوت خود در دنیا تاثیر گذاشت و هیچ گنجینه ای در جهان نیست که با سازوبرگ هنر اسلامی به خود نبالد. این هنر ما است که بتوانیم از ظرفیت هنر اسلامی در سطح جهان استفاده کنیم. زیرا این فرهنگ اسلامی است که می تواند از ظرفیت هنر به بهترین شکل استفاده کرده و خود را نشان بدهد.

مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی ادامه داد: در این روزگار تاریکی و نامهربانی که با فرهنگ های دینی، این چنین بد می کنند و جهان مدرن هم به آن دامن می زند، و دوستان نادان و دشمنان دانا هم در این فضا بی تاثیر نیستند، شمیم دلنواز نبوی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. من از شرکت کنندگان در این جشنواره تشکر می کنم که با انگیزه های شخصی و بدون حمایت دولت، این جشنواره را رونق دادند.

در ادامه شهرام گیل آبادی رئیس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: روی پوستر این برنامه یک ترکیب واژه دیدم و متوجه شدم دوستان برگزار کننده از ابتدای امر تلاش کرده اند که به این ترکیب واژه برسند. یک بخش این ترکیب واژه مهربانی و بخش دیگرش رسول است.

وی ادامه داد: خداوند می گوید «الیس الله بکاف عبده». اگر خوشنویس هایی که این جمله را می نویسند به روح آن پی نبرند تابلویشان اثری بی روح خواهد بود. خداوند می گوید ای انسان به یاد داشته باش که تو کسی هستی که برای خودم آفریدم و زمین و آسمان هم برای تو آفریدم. حواست باشد که نگاه تو باید «الیس الله بکاف عبده» باشد.

گیل آبادی گفت: به این شکل، خداوند هدایت را سر راه ما می گذارد و  به این شکل خداوند پیام مهربانی اش را به یک انسان مهربان می سپارد. بنابراین ترکیب واژه مورد نظر تماما الهی است: رسول مهربانی.

وی در پایان سخنانش گفت: امیدوارم این جشنواره مبنایی برای گره زدن معرفت، با هنر شود.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :لیلا

      بخش نقد و تحلیل هم اضافه کنید

    1. نویسنده :فدایی

      نحوه اطلاع رسانی خوب نیس اینهمه زحمت میکشید باید بیشتر به مردم اطلاع رسانی کنید تا مخاطبان بیشتر شوند

    بدون نظر :