امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 520500 |
تاریخ انتشار : 12 مهر 1402 - 13:46 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش صلح خبر به نقل از رویترز، «تسای مینگ‌ین»، مدیر کل دفتر امنیت ملی تایوان در نشست کمیته پارلمانی خطاب به قانون‌گذاران تایوان مدعی شد که چین از راه‌های مختلف می‌تواند در انتخابات تایوان دخالت کند. به گفته این مقام تایوانی «چین برای ترساندن رأی‌دهندگان می‌تواند با استفاده از فشار نظامی، اقتصادی و انتشار […]

به گزارش صلح خبر به نقل از رویترز، «تسای مینگ‌ین»، مدیر کل دفتر امنیت ملی تایوان در نشست کمیته پارلمانی خطاب به قانون‌گذاران تایوان مدعی شد که چین از راه‌های مختلف می‌تواند در انتخابات تایوان دخالت کند.
به گفته این مقام تایوانی «چین برای ترساندن رأی‌دهندگان می‌تواند با استفاده از فشار نظامی، اقتصادی و انتشار اخبار جعلی وضعیت جنگ یا صلح در انتخابات تایوان ایجاد کند.»
به نوشته رویترز، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که «ویلیام لای»، معاون رئیس‌ تایوان از حزب حاکم «حزب دموکراتیک» که از هویت جدایی این جزیره از چین دفاع می‌کند، گزینه مورد علاقه مردم این جزیره برای انتخاب رئیس‌ بعدی است.
دولت چین، لای و حزبش را جدایی‌طلب می‌داند و بارها پیشنهاد مذاکره با آنها را رد کرده است. لای می گوید که او به دنبال تغییر وضعیت موجود در سراسر تنگه تایوان نیست، بلکه مردم تایوان می توانند آینده خود را تعیین کنند.
وزارت دفاع منطقه تایوان اوایل مهر هم اعلام کرد افزایش تناوب فعالیت‌های نظامی اخیر چین در اطراف تایوان، خطر «از کنترل خارج شدن» اوضاع و ایجاد درگیری تصادفی را افزایش داده است. وزارت منطقه تایوان مدعی شد که در دو هفته گذشته ده‌ها جنگنده، پهپاد، بمب‌افکن و هواپیماهای دیگر و همچنین کشتی‌های جنگی و ناو چینی شاندونگ در نزدیکی این منطقه مشاهده شدند.
چیو کو چنگ، وزیر دفاع تایوان، در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا با توجه به فراوانی فعالیت‌های چین در نزدیکی تایوان، خطر وقوع یک حادثه تصادفی و درگیری گسترده‌تر وجود دارد گفت: این چیزی است که ما بسیار نگران آن هستیم.
در ماه‌ها و سال‌های اخیر روابط بین مقامات منطقه تایوان و آمریکا افزایش یافته؛ اقدامی که موجب خشم پکن شده و در واکنش به آن، رزمایش‌های مداوم و گسترده در اطراف تایوان برگزار می‌کند.
هفته گذشته وزارت خارجه چین در واکنش به سفر ویلیام لای، معاون رئیس تایوان به آمریکا اعلام کرد که پکن نسبت به این سفر تحریک‌آمیز اقدامات قاطع و جدی اتخاذ خواهد کرد. به گفته یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین «پکن تحولات شرایط را به دقت رصد کرده و برای صیانت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی، اقدامات قاطع و جدی اتخاذ خواهد کرد.» لای که از نامزدهای پیشتاز انتخابات سال آینده تایوان محسوب می‌شود، در مسیر رفت و برگشت به پاراگوئه به منظور حضور در مراسم تحلیف سانتیاگو پِنا، رئیس جمهور منتخب این کشور، به طور رسمی در آمریکا توقف کوتاهی داشت.
چین جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و سفرهایی همچون سفر لای به آمریکا و یا حضور مقامات غربی در این جزیره خودمختار را نقض اصل «چین واحد» تلقی می‌کند. پکن پیش‌تر تاکید کرد که در صورت لزوم، برای الحاق این جزیره از قوای نظامی بهره خواهد برد.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید