امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 521321 |
تاریخ انتشار : 18 مهر 1402 - 12:56 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان ملی استاندارد ضمن اشاره به اینکه در صورت کم شدن محدودیت ارزی و صلاح وزارت ارتباطات، آیفون ۱۴ رجیستر خواهد شد، درباره اینکه سازمان استاندارد متولی این امر نیست، توضیح داد: آیفون ۱۴ مشکل استاندارد ندارد. به گزارش صلح خبر، مهدی اسلام پناه در نشست خبری اظهار کرد: بحث کم‌فروشی بین دستگاهی است […]

رئیس سازمان ملی استاندارد ضمن اشاره به اینکه در صورت کم شدن محدودیت ارزی و صلاح وزارت ارتباطات، آیفون ۱۴ رجیستر خواهد شد، درباره اینکه سازمان استاندارد متولی این امر نیست، توضیح داد: آیفون ۱۴ مشکل استاندارد ندارد.

به گزارش صلح خبر، مهدی اسلام پناه در نشست خبری اظهار کرد: بحث کم‌فروشی بین دستگاهی است و سازمان استاندارد مسئولیت اوزان را دارد. سال گذشته اعلام کردیم میزان کم‌فروشی بیش از ۴۱ درصد است، اما در حال حاضر این رقم ۱۸.۵ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه شاخص‌های کیفیت کالا به زودی رونمایی می‌شود، گفت: با همکاری دانشگاه شریف این شاخص‌ها بررسی شده در همه استان‌ها در حوزه ۵۶ قلم کالا بررسی شده که نشان می‌دهد خودرو و دخانیات کم‌ترین رضایت مردم را به خود اختصاص داده و در مورد برخی کالاها مثل شوینده‌ها نیز رضایت در سطح بین‌المللی بوده است.

اسلام پناه با اشاره به جایگاه بیست و دوم ایران در استاندارد جهانی، در پاسخ به سوالی در رابطه با پول ذخیره کنید که به زودی بتوانید آیفون ۱۴ بخرید. رجیستر شدن آیفون ۱۴ اظهار کرد: اگر محدویت‌های ارزی کم شده و وزارت ارتباطات صلاح بداند این کالا در آینده رجیستر خواهد شد.

اسلام پناه همچنین از شهروندان خواست هنگام خرید طلا به کد استاندارد دقت کنند و برای اطمینان این کد را به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند تا اصالت طلا را ببینید.

مانع تراشی استاندارد برای خودرو دروغ محض است

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه سازمان استاندارد برای واردات میلیون‌ها خودروی نو و کارکرده آماده است، تصریح کرد: اما واردات وظیفه ما نیست. طبق آمارها تاکنون حدود ۶۰۰۰ خودرو به گمرک وارد و نصف آن اظهار و ترخیص شده است. سازمان ملی استاندارد به محض اظهار هر خودرو، مشروط بر اینکه گواهی تایید نوع را قبل از ثبت سفارش گرفته باشد، اجازه ترخیص را در کمترین زمان با کمک گمرک می‌دهد، اما خودرو باید وارد شود که این فرآیند انجام گیرد. مانع تراشی استاندارد دروغ محض است و این دروغ قابل پیگیری است.

اسلام پناه با بیان اینکه مشکل همیشه از سمت دولت نیست و برخی صاحبان کالا منتظر افزایش نرخ ارز هستند و به همین دلیل کالا را اظهار نمی‌کنند، گفت: برای مثال محموله‌ خودرویی در جنوب کشور بود که اعلام کردیم اگر اظهار نشود، ضبط خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات خودروسازان داخلی مبنی بر اینکه خودروها به خاطر مشکل استاندارد در انبار مانده، گفت که هیچ خودرویی معطل استاندارد نیست.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید