امروز: یکشنبه, ۶ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 19 ذو القعدة 1445 | 2024-05-26
کد خبر: 83617 |
تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1395 - 14:02 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

آیت‌الله جنتی: آیت‌الله بهجت تجسم واقعی صفات و اخلاق اسلامی بود دین و اندیشه > دین – همشهری آنلاین:آیت‌الله احمد جنتی در هفتمین سالگرد مراسم ارتحال آیت‌الله بهجت فومنی با بیان اینکه آیت‌الله بهجت تجسم واقعی صفات و اخلاق اسلامی بود، گفت: این عالم ربانی، نسبت به مسایل سیاسی نیز همانند حوزه‌های ایمانی و تقوا احاطه داشت […]

آیت‌الله جنتی: آیت‌الله بهجت تجسم واقعی صفات و اخلاق اسلامی بود

دین و اندیشه > دین – همشهری آنلاین:
آیت‌الله احمد جنتی در هفتمین سالگرد مراسم ارتحال آیت‌الله بهجت فومنی با بیان اینکه آیت‌الله بهجت تجسم واقعی صفات و اخلاق اسلامی بود، گفت: این عالم ربانی، نسبت به مسایل سیاسی نیز همانند حوزه‌های ایمانی و تقوا احاطه داشت و به مساله ولایت و تبعیت از رهبری، تاکید بسیاری می‌کرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله احمد جنتی اظهار کرد: آیت‌الله بهجت فومنی (ره) که سلام خدا بر او و مردم شهرش باد، نسبت به مسائل سیاسی نیز احاطه داشت و در این زمینه فرموده که دشمنان خارجی به هیچ حدی از نوکری قایل نیستند.

وی ادامه داد: مساله ولایت از مسایل اساسی اسلام است که مقام معظم رهبری تاکید دارند دشمن به هیچ چیزی قانع نیست و آیت‌الله بهجت، به موضوع تبعیت از ولایت و رهبری تاکید داشت.

دبیر شورای نگهبان، تولد عالم ربانی آیت‌الله بهجت (ره) در فومن را مایه افتخار مردم این سامان دانست و گفت: هم اکنون وظیفه داریم هر چه می‌توانیم به بیانات مقام معظم رهبری گوش کنیم و بدانیم که ایشان، این نظام اسلامی را با همراهی شما مردم حفظ کرده، دشمن را ذلیل کرده، انقلاب را حفظ نموده و رهروان زیادی در جهان دارد.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب آنجایی که درباره جاهلیت گذشته و جاهلیت امروز صحبت می‌کنند، باید بدانیم که جاهلیت امروز آمریکا و تفکر غربی است که می‌خواهند مردم را از خط اسلامی جدا کنند.

آیت‌الله جنتی، روشنگری و تبیين بیانات رهبر انقلاب را وظیفه همگان از جمله ائمه جمعه و جماعات، معلمان و … دانست و با اشاره به تاکید رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی، گفت: با توجه به اینکه منابع خدادادی قوی داریم، نیازی به دیگران نیست، باید جلوی قاچاق را بگیریم، در این حوزه بی در و پیکر هستیم و باید در مبارزه با قاچاق، قوی‌تر باشیم.

وی همچنین با تبریک اعیاد شعبانیه، روز پاسدار و جانباز، گفت: سپاه قوت قلب است و خار چشم آمریکا و ضد انقلاب و پاسدار اسلام و انقلاب است.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به کتاب‌های آیت‌الله بهجت، اضافه کرد: توصیه می‌کنم کتاب‌های این عالم ربانی را در کنار چهار کتاب اصلی قرآن کریم، نهج‌البلاغه، مفاتیح‌الجنان و صحیفه سجادیه داشته باشید و مطالعه کنید.

وی آیت‌الله بهجت را تجسم واقعی ایمان، تقوی، نماز، روزه، زهد و دیگر صفات و اخلاق اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: این صفاتی است که دین و ارکان دین را حفظ می‌کند و این عالم ربانی، اخلاص در عمل داشت، هنگام نماز با حضور قلب گریه می‌کرد، شبانه‌روز با ذکر زبانی و قلبی به یاد خدا و با قرآن آشنا بود.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید