امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 50437 |
تاریخ انتشار : 20 بهمن 1394 - 12:45 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

آیا رکود تشدید می شود به گزار صلح خبر، پایگاه پایگاه صلح خبر ایران: مسعود خوانساری صبح امروز در یازدهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اتاق تهران در ابتدای سخنان خود سفر رئیس جمهور چین به ایران را نقطه قوتی در راستای تقویت روابط اقتصادی ایران و چین عنوان کرد و گفت: رشد شاخص‌های تولید […]

آیا رکود تشدید می شود

به گزار صلح خبر، پایگاه پایگاه صلح خبر ایران:

مسعود خوانساری صبح امروز در یازدهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اتاق تهران در ابتدای سخنان خود سفر رئیس جمهور چین به ایران را نقطه قوتی در راستای تقویت روابط اقتصادی ایران و چین عنوان کرد و گفت: رشد شاخص‌های تولید صنعتی در پائیز 94 در مقایسه با فصل سوم سال 93 منفی 24.8 درصد بوده است و رشد شاخص‌های صنعتی برای 9 ماهه امسال منفی 11.94 درصد دیده شده در کنار آن رشد فروش واحدهای صنعتی در پاییز 94 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل منفی 19 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته همه بخش‌های صنعتی کشور به غیر از صنایع غذایی و دارویی رشد منفی داشته‌اند.

rokood.solhkhabar

رئیس اتاق تهران یکی از آمارهای نگران کننده را کاهش واردات کالاهای واسطه‌ای عنوان کرد و افزود: این امر در واقع تامین کننده مواد اولیه بسیاری از صنایع است که در پاییز 93 تا پاییز 94 با توجه به کاهش واردات مواد اولیه و کالای مصرفی صنایع نمی‌توان انتظار رشد صنعتی معنادار را در زمستان 94 پیش‌بینی کرد.

خوانساری با تاکید بر اینکه استمرار رشد منفی تولیدات صنعتی منجر به تعمیق رکود می‌شود خاطر نشان کرد: لازم است ضمن توجه ویژه به این بخش راهکارهایی را برای خروج از رکود اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم و از طرف دیگر رکود موجود در بازار افزود: باید تلاش‌هایی برای تحریک تقاضای خارجی و بازارهای جدید صادراتی انجام دهیم، در عین حال بخش خصوصی و دولت نیز برای خروج از رکود باید تلاش‌ بیشتری انجام دهند.

وی داروی تقویت واحدهای صنعتی را که در یک سال گذشته رشد اقتصادی منفی را تجربه کرده، تقویت صادرات دانست.

منبع:خبرگزاری فارس

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :قاسم

      کاش یه مسیر برای تماس می ذاشتین