امروز: چهارشنبه, ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 29 ذو القعدة 1445 | 2024-06-05
کد خبر: 450525 |
تاریخ انتشار : 22 آذر 1400 - 10:32 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/اصفهان رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: تخریب و آلوده‌سازی محیط‌زیست ناشی از فعالیت‌های انسان‌ها است و از این جهت آگاه‌سازی و آموزش مردم درخصوص ارزش و اهمیت محیط زیست، مانع از فعالیت متجاوزان می‌شود. الهیار دولت‌خواه در گفت‌وگو با صلح خبر، اظهار کرد: هدف از آموزش‌های زیست محیطی، افزایش آگاهی گروه‌های مختلف […]

صلح خبر/اصفهان رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: تخریب و آلوده‌سازی محیط‌زیست ناشی از فعالیت‌های انسان‌ها است و از این جهت آگاه‌سازی و آموزش مردم درخصوص ارزش و اهمیت محیط زیست، مانع از فعالیت متجاوزان می‌شود.

الهیار دولت‌خواه در گفت‌وگو با صلح خبر، اظهار کرد: هدف از آموزش‌های زیست محیطی، افزایش آگاهی گروه‌های مختلف مردم نسبت به فرآیندهای محیط طبیعی است و این باعث می‌شود که همگی نسبت به حفظ آن احساس مسئولیت کنند و آموزش‌های زیست محیطی کمک می‌کند تا مردم خود را بخشی از راهکار بدانند.
وی تصریح کرد: طی گزارش به موقع همیاران محلی (در روز جمعه- ۱۹ آذر)، مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست کاشان موفق به شناسایی مخفیگاه یک گروه شکارچی متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشان، افزود: مأموران یگان حفاظت، پس از ساعت‌ها راه‌بندان شبانه و تعقیب و گریز، موفق به کشف و ضبط یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی برنو کوتاه و دو عدد کوله پشتی حاوی لاشه دو رأس کل وحشی و یک رأس بزغاله به همراه سایر ادوات شکار  شدند، اما  متخلفان با استفاده از  تاریکی شب و آشنایی کامل به محل توانستند فرار کنند.
دولت‌خواه با اشاره به کنترل کیفیت هوا و خاک، اظهار کرد: تا پایان آبان‌ماه، ۱۶ مورد پایش معدن انجام شد که نیمی از آن در آبان بوده است و از  مجموع ۲۸۳ مورد پایش صنایع نیز ۵۴ مورد نیز مربوط به ماه گذشته است.
وی تصریح کرد: در هشت ماه گذشته، ۳۵ نفر از شکارچیان متخلف همراه با ۱۸ قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک دستگیر شده‌اند که ۱۰ نفر از آن‌ها در ماه‌های مهر و آبان دستگیر شدند و همکاری شهروندان حامی محیط زیست در این مورد قابل تقدیر است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: ترویج فرهنگ اخلاق زیست محیطی در جامعه، یکی از ضرورت‌های رسیدن به اهداف محیط زیستی است و یک راهکار اساسی برای رسیدن  به آن، روشن شدن افکار عمومی است که در قالب برنامه‌های مختلف پیگیری می‌شود.
دولت‌خواه افزود: آموزش، یک ابزار کلیدی برای تغییر در نگرش‌ها، ارزش‌ها و رفتارهایی است که شیوه زندگی را تشکیل می‌دهند تا انسان‌ها براساس آن بتوانند به توسعه پایدار، صلح، عدالت اجتماعی، رفاه و امنیت اقتصادی و برقراری سیستم‌های حفاظت از منابع و استفاده خردمندانه از آن‌ها دست پیدا کنند.
وی همچنین گفت: مأموران یگان حفاظت منطقه حفاظت شده قمصر و برزک هنگام گشت به یک دستگاه سواری پراید مظنون شده و با متوقف نمودن خودرو از داخل آن اًثاری از حیوان وحشی کشف کردند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، تصریح کرد: مأموران پس از بررسی دقیق و اعتراف راننده خاطی مبنی بر معرفی متخلف اصلی با دریافت حکم قضایی با همکاری کلانتری برزک، در تفتیش از منزل وی، بخش‌هایی از اجزا دو رأس حیوان وحشی، یک جفت شاخ قوچ وحشی و سایر ادوات شکار را کشف و ضبط کرده و پرونده متخلفان به مرجع قضایی ارسال شد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید