امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 530064 |
تاریخ انتشار : 20 آذر 1402 - 11:04 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کرمانشاه رئیس هیات ووشو کرمانشاه گفت: آکادمی ووشو کرمانشاه در موقعیت مکانی مناسبی قرار ندارد. اشکال دلفانی ۱۹ آذر در نشست خبری با اعضای انجمن ورزشی نویسان کرمانشاه، با اشاره به گذشت هشت ماه از حضورش در ریاست هیات ووشو استان، اظهارکرد: طی این مدت تلاش کردیم برنامه های مختلفی را برای رشد و […]

صلح خبر/کرمانشاه رئیس هیات ووشو کرمانشاه گفت: آکادمی ووشو کرمانشاه در موقعیت مکانی مناسبی قرار ندارد.

اشکال دلفانی ۱۹ آذر در نشست خبری با اعضای انجمن ورزشی نویسان کرمانشاه، با اشاره به گذشت هشت ماه از حضورش در ریاست هیات ووشو استان، اظهارکرد: طی این مدت تلاش کردیم برنامه های مختلفی را برای رشد و توسعه ووشو استان انجام دهیم.

وی افزود: از ابتدای امسال چهار تیم از رده های سنی آقایان و بانوان را به مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی اعزام کردیم و در هر دو بخش بانوان و آقایان حدود ۱۰ نفر دعوتی به تیم ملی داشتیم.

رئیس هیات ووشو استان تصریح کرد: در بخش بانوان و رده سنی جوانان تنها سه ملی پوش یعنی خانم ها دیانا رحیمی، ستایش براتی و روژان فتاحی از ایران به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شدند که هرسه از کرمانشاه بودند و یک مدال طلا و دو برنز کسب کردند.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه رقابت ها در بخش آقایان نزدیک تر و سخت تر است، بنابراین در این بخش اعزامی به مسابقات آسیایی نداشتیم، اما برای سال آینده در این رابطه برنامه ریزی داریم.

دلفانی در ادامه از حضور یک تیم از کرمانشاه در رقابت های لیگ برتر ووشو جوانان در بخش آقایان هم خبرداد و گفت: این برای اولین بار است که یک تیم از کرمانشاه در این رقابت ها شرکت می کند.

وی افزود: هرچند دستمان برای حضور در این رقابت ها خالی بود، اما خوشبختانه این تیم تاکنون نتایج خوبی گرفته و باوجود اینکه اسپانسری نداریم، پیش بینی می کنیم روی سکو هم قرار بگیریم.

رئیس هیات ووشو کرمانشاه در خصوص چرایی عدم حضور تیمی از کرمانشاه در رقابت های لیگ برتر بانوان هم گفت: از آنجایی که بانوان ووشو کار ما در سطح بالایی قرار دارند، بنابراین اگر قرار بود باتوجه به این ظرفیت در رقابت های لیگ شرکت کنیم، باید با آنها قرارداد می بستیم و حمایت مالی می کردیم که در توان ما نبود، لذا موافقت کردیم با تیم های استانهای دیگر قرار داد ببندند.

وی در ادامه در رابطه با فعالیت هیات های شهرستانی ووشو هم گفت: در حال حاضر این رشته غیر از شهرستان سنقر در ۱۳ شهرستان استان فعال است و از ابتدای امسال هم هیات های پنج شهرستان هرسین، صحنه، جوانرود، روانسر و کرمانشاه را سرکشی کرده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص آمار بیمه شده های ورزشی این هیات هم گفت: در حال حاضر حدود ۲۷۰۰ ورزشکار در این رشته داریم و از آنجایی که جزو رشته های مدال آور است، بنابراین پتانسیل ما بالاست و باید تعداد بیمه شده ها بیش از این باشد که برای آن برنامه ریزی کرده ایم.

رئیس هیات ووشو استان یکی از راه های توسعه ووشو را در استان استعدادیابی در این رشته عنوان کرد و گفت: در این راستا، دو نفر از مربیان ووشو استان با گذراندن دوره های استعدادیابی در تهران قرار است که برنامه استعدادیابی در این رشته را در استان آغاز کنند.

به گفته این مسئول، برگزاری لیگ استانی در رده های سنی نوجوانان و نونهالان هم به توسعه این رشته و کشف استعدادها و نخبه های ووشو کرمانشاه کمک خواهد کرد.

وی در ادامه به تلاش هایی که در دوره رئیس سابق هیات ووشو استان برای جابجایی محل آکادمی این هیات انجام شد اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه ووشو از رشته های مدال آور استان است، اما آکادمی آن به دلیل دوری از مرکز شهر در موقعیت مکانی مناسبی قرار ندارد.

دلفانی در بخش پایانی سخنانش افزایش تعداد بیمه شده های ورزشی، میزبانی مسابقات مختلف کشوریف برگزاری دوره های استاژ فنی، کارگاه های مربیگری و داوری و … را به عنوان مهمترین اهداف پیش روی خود در این هیات عنوان کرد.

آموزش و پرورش برای نخبه یابی ووشو همکاری کند

در ادامه این نشست، امید نظری نائب رئیس آقایان هیات ووشو استان نیز به برنامه ریزی این هیات برای استعدادیابی در رشته ووشو اشاره کرد و گفت: ما برای استعدادیابی در این رشته دو جامعه هدف شش تا ۱۸ سال به عنوان دانش آموزان و ۱۸ تا ۲۲ سال را به عنوان دانشجویان پیش رو داریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه با بالا رفتن سن، طی مسیر قهرمانی هم دشوارتر می شود، بنابراین عمده تمرکز ما برای استعدادیابی روی سنین کم است.

نائب رئیس آقایان هیات ووشو کرمانشاه با  تاکید براینکه استعدادیابی در رشته ووشو به مانند سایر رشته های  ورزشی نیازمند همکاری سایر دستگاه ها همچون آموزش و پرورش است، عنوان کرد: متاسفانه علیرغم تلاش هایی که تاکنون داشته ایم، همکاری چندانی از سوی آموزش و پرورش برای استعدادیابی در این رشته ندیده ایم.

وی تاکید کرد: این درحالیست که ایران از کشورهای صاحب نام در ووشو بویژه در بخش ساندا است و این رشته ترکیبی از چند رشته ورزشی دیگر همچون بوکس و کشتی است.  

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید