امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 519332 |
تاریخ انتشار : 04 مهر 1402 - 8:53 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

دولت جو بایدن محدودیت‌های تجاری جدیدی را بر ۱۱ شرکت چینی و پنج شرکت روسی اعمال کرد و برخی از آنها را به تامین قطعات ساخت هواپیماهای بدون سرنشین برای اقدامات نظامی روسیه در اوکراین متهم کرد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا که بر سیاست صادرات نظارت دارد، […]

دولت جو بایدن محدودیت‌های تجاری جدیدی را بر ۱۱ شرکت چینی و پنج شرکت روسی اعمال کرد و برخی از آنها را به تامین قطعات ساخت هواپیماهای بدون سرنشین برای اقدامات نظامی روسیه در اوکراین متهم کرد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا که بر سیاست صادرات نظارت دارد، روز دوشنبه در مجموع ۲۸ شرکت از جمله برخی شرکت‌های فنلاندی و آلمانی را به لیست سیاه تجاری اضافه کرد و با این کار اقدام تامین کنندگان آمریکایی برای ارسال فناوری به آنها را دشوارتر می‌کند.

آمریکا مدعی است که ۹ مورد از این شرکت‌ها از جمله شرکت چینی ایژیا-پسفیک لینکز ال‌تی‌دی (Asia Pacific Links Ltd) و شرکت روسی اس‌ام‌تی-آی‌لاجیک (SMT-iLogic) ظاهرا در طرحی برای تأمین قطعات هواپیماهای بدون سرنشین برای اداره اطلاعات اصلی ستاد کل روسیه (GRU) دست داشتند و این در حالیست که واشنگتن قبلا «مرکز فناوری ویژه» را در لیست سیاه قرار داده بود.

تحقیقات رویترز و آی‌استوریز، یک رسانه روسی و همکاری با موسسه رویال یونایتد سرویسز که یک اندیشکده دفاعی در لندن است، سال گذشته یک مسیر لجستیکی را کشف کرد که سراسر جهان را در بر می‌گیرد و به خط تولید پهپاد اورلان که در واقع «مرکز فناوری ویژه» در سن پترزبورگ روسیه است، ختم می‌شود.

این محققان مدعی شدند که صادرکننده شرکت ایژیا-پسفیک لینکز ال‌تی‌دی مستقر در هنگ‌کنگ، یکی از مهمترین تامین‌کنندگان برنامه هواپیماهای بدون سرنشین روسیه بوده است. این شرکت به همراه شرکت وارداتی اس‌م‌تی آی‌لاجیک، هدف دور قبلی تحریم‌های ایالات متحده در ماه مه بودند.

این شرکت‌ها به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخی ندادند.

بر اساس گزارش وزارت بازرگانی آمریکا، شش شرکت چینی دیگر به اتهام خرید قطعات هوافضا برای شرکت صنایع هواپیماسازی ایران که برای ساخت پهپادها استفاده می‌شوند، به لیست تحریم‌ها اضافه شدند. به ادعای آمریکا، از این پهپادها برای حمله به تانکرهای حامل سوخت در خاورمیانه و در جنگ اوکراین استفاده می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید