امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 520844 |
تاریخ انتشار : 15 مهر 1402 - 7:53 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

دولت ایالات متحده محدودیت‌های تجاری جدیدی را علیه ۴۲ شرکت چینی اعمال کرده و آنها را به ارائه قطعات کلیدی مانند مدارهای مجتمع مورد استفاده در سیستم‌های هدایت موشکی به صنایع دفاعی روسیه در بحبوحه بحران اوکراین متهم کرده است. به گزارش صلح خبر، وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا تازه‌ترین فهرست گسترش‌یافته از کنترل صادرات […]

دولت ایالات متحده محدودیت‌های تجاری جدیدی را علیه ۴۲ شرکت چینی اعمال کرده و آنها را به ارائه قطعات کلیدی مانند مدارهای مجتمع مورد استفاده در سیستم‌های هدایت موشکی به صنایع دفاعی روسیه در بحبوحه بحران اوکراین متهم کرده است.

به گزارش صلح خبر، وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا تازه‌ترین فهرست گسترش‌یافته از کنترل صادرات خود را روز جمعه اعلام کرد و ده‌ها شرکت چینی و شرکت‌هایی از استونی، فنلاند، آلمان، هند، ترکیه، بریتانیا و امارات متحده عربی را به آن اضافه کرد. از هر یک از این کشورها، یک شرکت تحریم شده است.

به گزارش راشا تودی، صادرکنندگان ایالات متحده برای ارسال کالاها به مشتریان در فهرست کنترل صادرات، ملزم به دریافت مجوزهای ویژه هستند که به سختی به دست می‌آیند.

آلن استیوز، مقام وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما از اقدام علیه طرف‌هایی که فروش اقلامی با منشأ آمریکایی به ارتش روسیه را برای جنگ علیه اوکراین تسهیل می‌کنند، تردید نخواهیم کرد، حال این طرف‌ها هر کجا که می‌خواهند باشند. مهم نیست که مسیر چقدر پیچیده باشد یا این اقلام از دست چه تعداد افرادی عبور می‌کنند، اگر اقلامی با منشأ آمریکایی راه خود را به سمت ارتش روسیه پیدا کنند، ما خستگی‌ناپذیر برای متوقف کردن آن کار خواهیم کرد.»

فهرست کنترل صادرات بخشی از تلاش واشنگتن برای جلوگیری از انتقال فناوری‌های آمریکایی به پیمانکاران نظامی و دفاعی روسیه است. مدارهای میکروالکترونیکی که به هدایت موشک‌ها و پهپادها به سمت اهدافشان کمک می‌کنند، از جمله نگرانی‌های اصلی هستند.

وزارت بازرگانی آمریکا ادعا کرد شرکت‌هایی که روز جمعه به فهرست کنترل صادرات اضافه شدند، «بخش قابل توجهی» از مدارهای مجتمع مشتق‌شده از ایالات متحده را تشکیل می‌دهند که امسال به دست روسیه رسیده‌اند.

متیو اکسلرود، دستیار وزیر بازرگانی آمریکا گفت: «به‌روزرسانی جدید فهرست، پیام روشنی را ارائه می‌دهد؛ اگر فناوری‌هایی با منشأ آمریکایی را به بخش دفاعی روسیه عرضه کنید، ما متوجه می‌شویم و اقدام خواهیم کرد.» این وزارتخانه گفت که همچنان با متحدانش برای شناسایی شرکت‌هایی که کالاهای آمریکایی را دوباره به صنایع دفاعی روسیه صادر می‌کنند، کار می‌کند.

یک گزارش اطلاعاتی ایالات متحده که در ماه ژوئیه منتشر شد، ادعا کرد که چین از حمله نظامی روسیه به اوکراین، از جمله با تجهیزات ناوبری و سایر فناوری‌ها با کاربردهای دفاعی و غیرنظامی، حمایت اساسی می‌کند. مقامات چینی بارها پاسخ داده‌اند که پکن به روسیه یا اوکراین سلاح نمی‌فروشد و «با احتیاط صادرات اقلام دو منظوره را مطابق با قوانین و مقررات انجام می‌دهد.»

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید