امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 474021 |
تاریخ انتشار : 09 تیر 1401 - 14:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/گلستان امام جمعه بندرترکمن گفت: گرچه آمریکا همیشه مدعی و پرچمدار حقوق بشر بوده اما بررسی ها نشان می دهد آمریکا بیشترین ناقض حقوق بشر در درون کشور خود و سایر کشورها است. حجت الاسلام محمدصالح منصوری صبح امروز پنج شنبه 9 تیر در نشست خبری که به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق […]

صلح خبر/گلستان امام جمعه بندرترکمن گفت: گرچه آمریکا همیشه مدعی و پرچمدار حقوق بشر بوده اما بررسی ها نشان می دهد آمریکا بیشترین ناقض حقوق بشر در درون کشور خود و سایر کشورها است.

حجت الاسلام محمدصالح منصوری صبح امروز پنج شنبه 9 تیر در نشست خبری که به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برگزار شد، اظهار کرد: هدف از ایجاد حقوق بشر جهانی در سال 1948 دفاع از بشر، جلوگیری از جنگ، ایجاد صلح، عدم دخالت کشورها در برنامه های یکدیگر، عدم تبعیض در رنگ، نژاد، زبان، هویت و عقاید و احترام به حقوق یکدیگر بود اما متأسفانه این اهداف صرفاً بر روی کاغذ آمده و واقعیت ندارد.
وی با بیان اینکه حقوق بشر دین اسلام در حد اعلی است، افزود: آمریکا همیشه مدعی و پرچمدار حقوق بشر بوده اما بررسی ها نشان می دهد آمریکا بیشترین ناقض حقوق بشر در درون کشور خود و سایر کشورها به ویژه ایران اسلامی بوده است، آمریکا در کشور خود بین سفید پوستان و سیاه پوستان تبعیض قائل می شود و در این کشور عده ای از کمترین امکانات محرومند و عده ای نیز از امکانات حداکثری بهره مند می شوند.
امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه آمریکا بزرگترین معاهدات سازمان ملل را امضاء نکرده است، تصریح کرد: آمریکا بیشترین آسیب را به محیط زیست زده وبزرگترین ناقض محیط زیست است، در بمباران شیمیایی که از سوی آمریکایی ها در برخی کشورها از جمله ژاپن انجام شد علاوه‌بر کشتار انسان های بی‌گناه، گیاهان و جانوران نیز نابود شدند.
منصوری با بیان اینکه آمریکا به عنوان حقوق بشر از رژیم نامشروع و کودک کش صهیونیستی حمایت می کند، یادآور شد: آمریکا از سال 1332 با انجام کودتا دولت مردمی و قانونی مصدق را سرنگون کرد البته ما نقدهایی هم به دولت مصدق داریم اما آمریکا با انجام کودتا یک دیکتاتور را بر کشور حاکم کرد و دولت قانونی وقت ایران را کنار زد.
وی با بیان اینکه آمریکا عامل پیدایش طالبان و القاعده در افغانستان بود، یادآور شد: افغانستان از لحاظ خاک و معادن آنقدر قوی است که شاید ایران یک پنجم معادن آن را نداشته باشد و آمریکایی ها به شدت روی معادن و آثار باستانی تمرکز کردند و همه آن را به غارت بردند، در حالی که قرار بود آمریکا با ورود خود به افغانستان برای این کشور امنیت ایجاد کند اما برخلاف ادعای خود، ناامنی بسیاری ایجاد کرد.
امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه ترامپ و بایدن علناً اعلام کردند که ما دشمن ایران و اسلام هستیم، تأکید کرد: در دوران پهلوی، محمدرضا شاه بدون مشورت با آمریکا هیچ وزیر و مدیر کشوری را جابه جا نمی کرد و نوکر تمام اختیار آنها بود اما هنگامی که از ایران فرار کرد آمریکا وی را به کشورش راه نداد.
منصوری با بیان اینکه امروز جهاد تبیین وظیفه همه ما است، خاطرنشان کرد: متأسفانه فضای مجازی در و پیکر ندارد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند جوانان ما در این فضا قتل عام می شوند و در این شرایط جهاد تبیین امری ضروری است که همه باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید