امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 515857 |
تاریخ انتشار : 27 مرداد 1402 - 11:22 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

برابر آمارها ۸۸۲ تعاونی زنان با بیش از ۸۰۰۰ نفر عضو در دولت سیزدهم تشکیل شده که نسبت به سنوات گذشته رشد هفت درصدی داشته است. به گزارش صلح خبر به دنبال تحولات سریع اجتماعی – اقتصادی در سطح جهان و مطرح شدن موضوع مشارکت سازمان یافته زنان، نقش تعاونی ها در توانمند سازی زنان […]

برابر آمارها ۸۸۲ تعاونی زنان با بیش از ۸۰۰۰ نفر عضو در دولت سیزدهم تشکیل شده که نسبت به سنوات گذشته رشد هفت درصدی داشته است.

به گزارش صلح خبر به دنبال تحولات سریع اجتماعی – اقتصادی در سطح جهان و مطرح شدن موضوع مشارکت سازمان یافته زنان، نقش تعاونی ها در توانمند سازی زنان پررنگ تر شده است.

در طول یک دهه گذشته بنگاه های کوچک و متوسط بسیاری با عنوان تعاونی زنان در کشور تاسیس و با اقبال خوبی همراه شدند.

این تعاونی‌ها در گرایش‌های‌ مختلف اعم از تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت کرده و عمده تولیدات آن‌ها در حوزه‌ خدمات، کشاورزی، صنایع غذایی، صنایع ‌دستی، گلیم، فرش دستباف و گیاهان دارویی است.

امروز سازمان‌های‌ بین‌المللی، تشکیل تعاونی‌های زنان را به‌ عنوان یکی از راهبردهای اساسی کاهش نابرابری‌ها و افزایش مشارکت در کلیه امور اقتصادی و اجتماعی به دولت‌ها توصیه می‌کنند.

مهدی مسکنی – معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تازگی با ارائه آماری از تعاونی های زنان در دولت سیزدهم از تشکیل ۸۸۲ تعاونی زنان با عضویت ۸۷۵۰ نفر خبر داده و می گوید: این آمار نسبت به سنوات گذشته رشد هفت درصدی داشته است.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۰ هزار تعاونی زنان در کشور وجود دارد که نشانگر فعالیت زنان در مشارکت اقتصادی است.

خوشه سازی و شبکه سازی تعاونی‌های زنان در قالب زنجیره ارزش موضوعی است که معاون وزیر تعاون بر آن تاکید دارد و می گوید: طرح «کهکشان تعاون» در این راستا در حال اجراست و تعاونگران می‌توانند از این فرصت‌ استفاده کنند.

در حال حاضر تعاونی‌های زنان نقش بسزایی در رشد و توسعه اقتصاد، تولید ناخالص داخلی، اشتغالزایی و درآمدزایی دارند.

سیر تاریخی فعالیت بانوان در ایران نشان می‌دهد که زنان از دیرباز در زمینه‌های مختلف از صنایع دستی و مشاغل هنری گرفته تا تولید فرش دستباف و امور باغی و کشاورزی فعالیت داشته و سهم بسزایی از تولید و اشتغال خُرد و خانگی را در قالب تعاونی‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش صلح خبر بی تردید با حمایت از شرکت­ های تعاونی زنان و تسهیل ورود آنها به بازار، زمینه توسعه بازار و پایداری کسب و کار ایجاد می شود و بازاریابی و بازارسازی، فراهم کردن امکان فروش محصولات تولیدی و توانمندسازی زنان به ویژه در مناطق محروم در توسعه اقتصادی، رونق تولید و بهبود معیشت و درآمد خانوارها اثرگذار است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید