امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 514492 |
تاریخ انتشار : 17 مرداد 1402 - 9:53 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

پاول یابلونسکی، معاون وزیر امور خارجه لهستان گفت، یک سیاستمدار برجسته آلمانی، حزب حاکم لهستان را «دشمن» نامیده است، در حالی که رسانه‌ها و سازمان‌های غیردولتی تحت حمایت برلین تلاش می‌کنند سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی بزرگ را مسدود کنند و همه آنها به «تغییر رژیم» در ورشو چشم دوخته‌اند. به گزارش صلح خبر، یابلونسکی روز دوشنبه در […]

پاول یابلونسکی، معاون وزیر امور خارجه لهستان گفت، یک سیاستمدار برجسته آلمانی، حزب حاکم لهستان را «دشمن» نامیده است، در حالی که رسانه‌ها و سازمان‌های غیردولتی تحت حمایت برلین تلاش می‌کنند سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی بزرگ را مسدود کنند و همه آنها به «تغییر رژیم» در ورشو چشم دوخته‌اند.

به گزارش صلح خبر، یابلونسکی روز دوشنبه در توئیتی که به مصاحبه جنجالی مانفرد وبر، سیاستمدار آلمانی از حزب مردم اروپا اشاره داشت، نوشت: «اپوزیسیون و رسانه‌های حامی آن مرتبا ما را متهم می‌کنند که آلمان را «تحریک» کرده‌ایم، آن هم هر زمان که شهامت داشته‌ایم تا با صدای بلند بگوییم که منافع ما و آنها در موضوعات مختلف، متفاوت است.»

وبر روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی زد.د.اف ادعا کرد که اعضای حزب حاکم قانون و عدالت لهستان (PiS) «به طور سیستماتیک به حاکمیت قانون و رسانه‌های آزاد حمله می‌کنند.»

این نماینده پارلمان اروپا گفت که حزبش هر حزب اروپایی را که از «حاکمیت قانون» حمایت کند، به عنوان یک متحد در نظر خواهد گرفت؛ اما «کسانی که مانند حزب آلترناتیو برای آلمان، یا مانند حزب لوپن در فرانسه یا حزب حاکم در لهستان از آن حمایت نمی‌کنند، دشمنان ما هستند و ما با آنها مبارزه خواهیم کرد.»

در همین رابطه پاول یابلونسکی گفت که نمی‌داند که آیا حزب اصلی اپوزیسیون موسوم به پلتفرم مدنی به رهبری دونالد تاسک، رئیس پیشین حزب مردم اروپا، سخنان وبر را محکوم خواهد کرد یا او هم طبق معمول به همکاران آلمانی، مدیران، حامیان مالی خود خواهد پیوست؟

این معاون وزیر امور خارجه لهستان به تازگی با انتشار پیامی گفته بود که آلمان پشت گزارش‌های رسانه‌ای و فعالیت‌های سازمان‌های غیرانتفاعی با هدف مقابله با فشار ورشو برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری است.

یابلونسکی در توییت خود نوشت: «ما سیگنال‌های بیشتر و بیشتری داریم مبنی بر اینکه در هفته‌های آینده تلاش‌هایی برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری استراتژیک برای لهستان انجام خواهد شد. این کار تحت شعارهایی مانند حفاظت از محیط زیست انجام خواهد شد؛ اما در واقع برای حفاظت از شرکت‌های آلمانی در برابر رقابت با لهستان است. همه اینها برای ایجاد تغییر دولت در لهستان است؛ دولتی که تلاش دارد اقتصادش را از صنعت آلمان و دیگر کشورها مستقل نگه دارد.»

او با انتشار تصاویری از نسخه لهستانی نشریه بیزنس اینسایدر، استدلال کرد که رسانه‌های متعلق به آلمان «در لحظه‌های صداقت» اذعان می‌کنند که استدلال‌های محیط ‌زیستی در واقع در خدمت برنامه‌های اقتصادی برلین است و هدف از این سیاست «تغییر دولت در لهستان به دولتی است که مانع از سرمایه‌گذاری‌های رقابتی با آلمان شود.»

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید