امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 505110 |
تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1402 - 11:00 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

نتایج نظرسنجی تازه «یوگاو» نشان می‌دهد که اکثر مردم آلمان با عضویت اوکراین در ناتو مخالف بوده و خواستار آغاز مذاکرات صلح مسکو و کی‌یف هستند. به گزارش صلح خبر، موسسه یوگاو در در نظرسنجی‌ تازه‌ای که به سفارش خبرگزاری آلمان انجام داد، دریافت که ۵۴ درصد از شرکت‌کنندگان آلمانی با چشم‌انداز عضویت اوکراین در […]

نتایج نظرسنجی تازه «یوگاو» نشان می‌دهد که اکثر مردم آلمان با عضویت اوکراین در ناتو مخالف بوده و خواستار آغاز مذاکرات صلح مسکو و کی‌یف هستند.
به گزارش صلح خبر، موسسه یوگاو در در نظرسنجی‌ تازه‌ای که به سفارش خبرگزاری آلمان انجام داد، دریافت که ۵۴ درصد از شرکت‌کنندگان آلمانی با چشم‌انداز عضویت اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) موافق نیستند.
تنها ۲۷ درصد از پاسخ‌دهندگان با چشم‌انداز عضویت اوکراین در این اتحاد نظامی به رهبری آمریکا موافقت کردند.
در ماه آوریل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین مدعی شد که اگر کشورش آنطور که شایسته است برای عضویت در ناتو دعوت نشود، اکثر مردم اروپا متعجب خواهند شد. این رهبر اوکراینی قرار است در نشست سران ناتو در لیتوانی در ماه ژوئیه شرکت کند.
نظرسنجی یوگاو نشان می‌دهد که بیشتر مردم آلمان از کی‌یف می‌خواهند به جای عضویت در ناتو، مذاکره با مسکو را آغاز کند. بر اساس نتایج این نظرسنجی ۵۵ درصد از پاسخ‌دهندگان خواستار مذاکره میان روسیه و اوکراین برای پایان مناقشه هستند و در مقابل، ۲۸ درصد با آن مخالفت کردند.
نتایج نظرسنجی همزمان با آن منتشر شده که برلین یک بسته کمکی عظیم برای اوکراین تدارک دیده است. ارزش این بسته نزدیک به سه میلیون دلار است و انتظار می‌رود شامل چهار سیستم‌های پدافند هوایی IRIS-T زمینی ساخت آلمان باشد، چیزی که خود نیروهای مسلح آلمان هم هنوز در اختیار ندارند. از دیگر اقلام این تسلیحات ارسالی به اوکراین می‌ـوان به ۳۰ فروند تانک «لئوپارد ۱»، ۲۰ خودروی جنگی پیاده‌نظام (که تکامل‌یافته نفربرهای زره‌پوش هستند)، ۱۰۰ نفربر زره پوش، ۱۸ سامانه توپخانه‌ای خودکششی چرخدار و ۲۰۰ پاپاد تجسسی اشاره کرد.
بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع اوکراین درباره این بسته کمکی گفت: با این تجهیزات نظامی که کمکی ارزنده بوده و نیاز بسیاری به آن‌ها وجود داشت، بار دیگر می‌بینیم که آلمان در حمایت خود جدی است.
یوهان وادفول، معاون فراکسیون پارلمانی حزب اتحادیه از دولت آلمان خواسته تا به اوکراینی‌ها اجازه دهد از سلاح‌های ساخت آلمان علیه اهدافی در داخل خاک روسیه استفاده کنند. او در گفت‌وگویی متبوعاتی گفت: نه بر اساس قوانین بین‌المللی و نه از نظر سیاسی هیچ دلیلی وجود ندارد که اوکراین اجازه حمله به اهدافی در خاک روسیه را نداشته باشد.
در همین حال، مردم آلمان نگران کمک‌های گسترده‌ای هستند که از آغاز جنگ اوکراین به کی‌یف صورت گرفته است. در فوریه یک نظرسنجی نشان داد که تقریبا دو سوم آلمانی‌ها مخالف ارسال جنگنده به اوکراین هستند. در دسامبر ۲۰۲۲ هم نظرسنجی دیگری از یوگاو نشان داد که ۴۵ درصد از مردم آلمان مخالف ارسال تانک‌های «لئوپارد ۲» به اوکراین هستند.
همچنین تعدادی از سلبریتی‌های آلمانی و چهره‌های برجسته این کشور در دو نامه به اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، خواستار توقف حمایت تسلیحاتی از اوکراین شده و در عوض از دولت خود خواستند به برقراری هرچه زودتر آتش‌بس کمک کند.
روسیه مکررا هشدار داده است که ارسال گسترده سلاح به اوکراین فقط جنگ را ادامه‌دار می‌کند و احتمال تشدید بیشتر مناقشه و خشونت‌ها تا حد تقابل مستقیم میان مسکو و ناتو می‌رود.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید