امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 480222 |
تاریخ انتشار : 06 شهریور 1401 - 10:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه اولویت کشور امنیت جان و مال شهروندان‌ خود است، تصریح کرد آنکارا تصمیم خواهد گرفت که چه زمانی عملیات در سوریه را آغاز کند. به گزارش صلح خبر، به نقل از آناتولی،‌ فخرالدین آلتون، رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه در مصاحبه با […]

رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه اولویت کشور امنیت جان و مال شهروندان‌ خود است، تصریح کرد آنکارا تصمیم خواهد گرفت که چه زمانی عملیات در سوریه را آغاز کند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از آناتولی،‌ فخرالدین آلتون، رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه در مصاحبه با روزنامه آفتن‌پوستن (Aftenposten)، بزرگترین روزنامه نروژ، اظهار داشت: ترکیه تصمیم‌گیرنده زمان آغاز عملیات در سوریه است.
وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی عملیات نظامی علیه گروه پ.ک.ک/ی.پ.گ در سوریه آغاز می‌شود، گفت: عناصر این گروه تروریستی هم به سربازان ترکیه و هم به مناطقی که غیرنظامیان سوری تحت حمایت ترکیه زندگی می‌کنند، حمله کرده‌اند.
آلتون با تاکید بر اینکه اولویت ترکیه امنیت جان و مال شهروندانش است، اهمیت صلح و ثبات منطقه را بخشی از این امر دانسته و افزود: آنکارا تصمیم خواهد گرفت که چه زمانی عملیات در سوریه را آغاز کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا عملیات نظامی ترکیه بدون رضایت یا حمایت مقامات روسیه محقق خواهد شد، تصریح کرد: دو کشور از روابط دیرینه‌ و در عین حال بسیار واقع بینانه برخوردارند. اگرچه روابط خوبی در بسیاری از حوزه‌ها وجود دارد، اما طبیعی است که دو دولت مستقل در مورد هر موضوعی توافق کامل نداشته باشند.
آلتون در ادامه افزود: «ممکن است رویکردهای متفاوتی درباره ماهیت بحران در میدان و راه‌های خروج احتمالی وجود داشته باشد. ترکیه تحت رهبری رئیس‌جمهور رجب طیب اردوغان به کشوری تبدیل شده است که منافع خود را در مرکز قرار می‌دهد و نیاز خود را برطرف می‌کند. در سال‌های اخیر این موضوع قابل رویت است. البته بین کشورهای مربوطه تبادل نظر وجود دارد اما اقدامات ترکیه منوط به اجازه یا رضایت کسی نیست».
وی در پاسخ به این سوال که آیا تاریخی برای تایید رسمی عضویت فنلاند و سوئد از سوی ترکیه مطرح است، گفت: «با تفاهم نامه سه جانبه امضا شده در حاشیه نشست مادرید، ترکیه اعتراض خود به دعوت فنلاند و سوئد به ناتو را پس گرفت. اما این روند تکمیل نشده است. اگر متقاعد شویم که به تعهدات داده شده عمل می‌شود، عضویت آنها تائید می‌شود. در حال حاضر مجلس ملت کبیر ترکیه در تعطیلی به سر می‌برد. بنابراین، نمی‌توان در مورد تاریخ مشخصی صحبت کرد».
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید