امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 4 ذو القعدة 1445 | 2024-05-11
کد خبر: 44330 |
تاریخ انتشار : 15 دی 1394 - 23:55 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

کودک و نوجوان > دانش – پگاه شفتی:در عصر دیجیتال هستیم و مدت‌هاست که با آلبوم‌های قدیمی عکس، خداحافظی کرده‌ایم. آلبوم‌هایی که گاه از شدت سنگینی، آن‌ها ‌را باید دو دستی این‌طرف و آن‌طرف می‌کشیدیم و موقع ورق‌زدن عکس‌های کج و کوله و چسبناک را مرتب می‌کردیم. حالا یک فلش‌مموری کوچک، کارت‌حافظه یا حتی یک سی‌دی ساده، […]

کودک و نوجوان > دانش – پگاه شفتی:
در عصر دیجیتال هستیم و مدت‌هاست که با آلبوم‌های قدیمی عکس، خداحافظی کرده‌ایم. آلبوم‌هایی که گاه از شدت سنگینی، آن‌ها ‌را باید دو دستی این‌طرف و آن‌طرف می‌کشیدیم و موقع ورق‌زدن عکس‌های کج و کوله و چسبناک را مرتب می‌کردیم.

حالا یک فلش‌مموری کوچک، کارت‌حافظه یا حتی یک سی‌دی ساده، وظیفه‌ی صدها و گاه هزاران آلبوم را به بهترین نحو بردوش می‌کشند، بدون این‌که جایی در کمد اشغال کنند یا خاک بخورند. با این حال فناوری نمایش عکس بازهم در آينده از این فراتر خواهد رفت. شايد باورش كمي دشوار باشد، اما واقعيت دارد. نمونه‌هايي از آن‌را اين‌جا مي‌توانيد ببینید.

دوچرخه شماره ۸۱۵

ميز عكس سه‌بعدي

دور این میز بنشینید و عکس‌هایم را لمس کنید! بله این جمله‌ای است که در آینده ممکن است قبل از به اشتراک‌گذاری یک عکس بر زبان‌ها رانده شود. به‌تازگی تیم تحقیقاتی دانشمندان دانشگاه بریستول انگليس که بر روی تعامل انسان و کامپیوتر کار می‌کنند، نمونه‌ی اولیه‌ي یک میز فیزیکی (Mistable) طراحی کرده‌اند که با استفاده از نمایشگر «مه‌مانند» (Fog Screen) عکس یا نقشه‌ها را نمایش می‌دهد.

این همان فناوری هولوگرافی است. کاربران، بعد از این‌که عکس مثل یک مه در هوا به‌تصویر كشيده شد، می‌توانند به‌طور فیزیکی آن را لمس یا دست‌کاری کنند. قبل از این هم شركت «اپل»، چیزی شبیه این اختراع را به ثبت رسانده بود.

دوچرخه شماره ۸۱۵

تصوير روي پوست 

«مایکروسافت» در حال کار بر روی این طرح است؛ طرح «فناوری پوستی» (Skinput) که می‌تواند تصاویر را روی پوست انسان منعکس کند و درست مانند پرده‌ی سینما نمایش دهد. شاید در آینده‌ی نزدیک کم‌تر کسی را ببینیم که یک گوشی هوشمند در دست داشته باشد، چرا که این گوشی با بازکردن مچ دست، نمایشگرش را در کف دست به رخ کاربر خواهد کشید.

اگر در آینده‌ی نزدیک کسانی را ببینیم که در حال نگاه‌کردن به کف دستان هم‌دیگر هستند، نبايد فكر كنيم که درحال کف‌بینی هستند، شاید آن‌ها در حال دیدن عکس‌های میهمانی دیشب باشند!

دوچرخه شماره ۸۱۵

كاغذ نمايشگر

فناوری همیشه به سمت  طراحی هرچه نازک‌تر نمایشگرها رفته است و امروز تقریباً یکی دیگر از تخیلاتی را که در داستان‌هاي «هری پاتر» خوانده بودیم، به واقعیت نزدیک کرده است. محققان دانشگاه کویین در کانادا به تازگی از اولین نمونه‌ي کاغذ نمایشگر پرده‌برداری کردند. این كاغذ نمایشگر تاشو می‌تواند آینده‌ی گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌ها را دگرگون کند.

دوچرخه شماره ۸۱۵

فناوري ابري

«فناوري ابري»، فضایی مجازی در اختيار مي‌گذارد و مخصوص کاربرانی که می‌خواهند فضایی بیش از حافظه‌ی دستگاه‌های هوشمندشان داشته باشند. «گوگل‌درایو»، «دراپ‌باکس»، «اسماگ‌باگ» و… قبلاً به کاربرانی که خواستار خدمات ابری بودند، سرویس‌هایی از این دست ارائه داده‌اند. با این حال فضای این سرویس‌ها محدود است و گاهی برای داشتن فضای ابری بیش‌تر مجبوریم، هزینه‌ی زيادی بپردازیم.

اما به‌تازگی فعالان دنیای فناوری به کاربران قول داده‌اند كه این محدودیت‌ها را رفع کنند؛ يعني كاري كنند که کاربران در هرکجا که باشند می‌توانند فقط با یک کلمه‌ی عبور به تمام عکس‌هایشان دسترسی داشته باشند. در واقع این فناوری مانند ابر بالای سرکاربر است و بدون این‌که فضایی اشغال کند با او، همه‌جا می‌رود.

دوچرخه شماره ۸۱۵

تلويزيون پوشيدني

این دیگر یک فناوری پوشیدنی واقعی است و واقعاً مي‌توان لقب تلويزيون پوشيدني را براي آن به كار برد كه البته به شكل تي‌شرت است؛ تی‌شرتي که با اتصال به تلفن‌هوشمند کاربر می‌تواند تصاویر موردعلاقه‌ی او را نشان بدهد.

این تی‌شرت را یک طراح آمریکایی به‌نام «دیوید فوربز» طراحی کرده و در واقع یک صفحه‌ي نمایشگر ال‌ای‌دی است که از طریق یک نرم‌افزار با گوشی هوشمند ارتباط برقرار می‌کند. این تی‌شرت هم‌چنین می‌تواند با ضربه‌های کاربر نیز ارتباط برقرار کند و تصاویرگوناگوني را به نمایش بگذارد.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :میلاد

      زیبا بود

    بدون نظر :