امروز: سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 22 شوال 1445 | 2024-04-30
کد خبر: 526899 |
تاریخ انتشار : 25 آبان 1402 - 7:46 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش صلح خبر، شبکه خبری «الجزیره» قطر شامگاه امروز (چهارشنبه) در پایگاه خبری خود نوشت که بنا بر اعلام «سیریل رامافوسا»، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی، این کشور علیه رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت جنگی در نوار غزه، نزد دیوان کیفری بین المللی (ICC) شکایت کرده است. بر پایه این گزارش، رئیس جمهوری آفریقای […]

به گزارش صلح خبر، شبکه خبری «الجزیره» قطر شامگاه امروز (چهارشنبه) در پایگاه خبری خود نوشت که بنا بر اعلام «سیریل رامافوسا»، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی، این کشور علیه رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت جنگی در نوار غزه، نزد دیوان کیفری بین المللی (ICC) شکایت کرده است.
بر پایه این گزارش، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی در یک کنفرانس مطبوعاتی در جریان سفر رسمی خود به شهر دوحه، پایتخت قطر، ضمن تاکید بر اینکه جنایت‌های جنگی در نوار غزه انجام می‌شود، عنوان کرد که این نوار به یک اردوگاه بازداشت تبدیل شده که در آن نسل کشی در حال وقوع است.
رامافوسا در این باره اظهار داشت: ما موضع خود در آفریقای جنوبی را کاملاً واضح اعلام کرده‌ایم و آن نیز این است که با عملیات‌های جاری مخالف هستیم به ویژه آنکه اکنون بیمارستان‌ها را هدف قرار می‌دهند، جایی که کودکان، زنان و زخمی‌ها مانند مگس می‌میرند و حفظ جان نیز چیزی است که دیگر وجود ندارد، کاملاً نادیده گرفته شده و کنار گذاشته می‌شود.
رئیس جمهوری آفریقای جنوبی ضمن اعلام اینکه کشورش به همراه بسیاری از کشورهای جهان مناسب می‌دانند که اقدامات کنونی رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری بین المللی ارجاع داده شود، بر لزوم برقراری آتش بس فوری برای نجات جان افراد بیشتر تاکید کرده و از کشورهای مختلف جهان نیز خواست بر این رژیم فشار بیاورند تا آنچه انجام می‌دهد را بی درنگ متوقف کند.
رامافوسا با اشاره به اینکه در جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه مبانی قانونی رعایت نمی‌شود جایی کودکان کشته می‌شوند، عنوان کرد: نصف ۱۱ هزار نفری که تاکنون در غزه جان خود را از دست دادند، کودک بودند و این یک مساله بی‌سابقه در تاریخ جهان است جایی که جهان شاهد این روش وحشتناکی است که در آن، نوزادان پس از بیرون آوردن از انکوباتور می‌میرند.
رئیس جمهوری آفریقای جنوبی ضمن تاکید بر لزوم اینکه شورای امنیت سازمان ملل متحد آنچه در نوار غزه روی می‌دهد را پیگیری کند، خاطر نشان ساخت که به هیچ عنوان قابل قبول نیست افراد بی گناه بدین شکل کشته شوند، جایی که مجازات دسته جمعی در کار است و در نتیجه آن نیز، بسیاری از مردم می‌میرند.
این در حالی است که رامافوسا ۲۹ مهر گذشته نیز در «اجلاس صلح قاهره ۲۰۲۳» در پایتخت اداری مصر برای بررسی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کاهش تنش در فلسطین اشغالی گفته بود: کشتار غیر نظامیان، محاصره تحمیلی علیه غزه و تصمیم برای کوچاندن اجباری ساکنان این منطقه را نمی‌پذیریم.
رئیس جمهوری آفریقای جنوبی که کشورش ۱۵ آبان جاری نیز دیپلمات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی را برای مشورت فرا خواند، همچنین عنوان کرده بود: خواهان آزادی گروگان‌ها (اسیران در بازداشت حماس)، رفع فوری محاصره غزه و بازگشایی گذرگاه‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه هستیم.
رامافوسا در ادامه سخنان خود در این اجلاس بین المللی نیز تاکید کرده بود: ما خواهان برقراری آتش بس میان طرف‌های مختلف هستیم در حالی که تنها راه حل نیز همان پاسخ به انتظارات ملت فلسطین و برپایی کشور مستقل آنها است.
شایان ذکر است که ارتش رژیم صهیونیستی از دو هفته پیش یورش زمینی به نوار غزه را آغاز کرده در حالی که حملات مرگبار آن به این نوار در واکنش به عملیات غافلگیرانه گردان‌های شهید «عزالدین قسام»، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سرزمین‌های اشغالی تحت عنوان «طوفان الاقصی» نیز برای چهلمین روز پیاپی ادامه دارد.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید