امروز: یکشنبه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 10 ذو الحجة 1445 | 2024-06-16
کد خبر: 463124 |
تاریخ انتشار : 06 فروردین 1401 - 1:48 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کردستان پویش مردمی سفر بی خطر به همت استاندار کردستان و با همراهی شماری از چهره‌های مردمی آغاز به کار کرد. اسماعیل زارعی کوشا در این مراسم، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک در راستای کاهش تصادفات، نیازمند مشارکت عمومی و فعالیت های فرهنگی و رسانه ای بویژه تولید محتوای بومی و استفاده از […]

صلح خبر/کردستان پویش مردمی سفر بی خطر به همت استاندار کردستان و با همراهی شماری از چهره‌های مردمی آغاز به کار کرد.

اسماعیل زارعی کوشا در این مراسم، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک در راستای کاهش تصادفات، نیازمند مشارکت عمومی و فعالیت های فرهنگی و رسانه ای بویژه تولید محتوای بومی و استفاده از چهره‌های مردمی است.

وی تاکید کرد: قطعاً نقش دستگاه‌های اجرایی در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن بسیار مهم است اما تجربه نشان داده در هر زمینه‌ای که مشارکت مردم جلب شود نتایج بسیار بهتری کسب می شود.

وی افزود: باید برای فرهنگ‌سازی ترافیکی، از چهره‌های محبوب و مردمی در بخش‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی و … که کلام آن‌ها بر مردم تاثیرگذار است، بهره بگیریم.

زارعی‌کوشا با یادآوری نقش رسانه‌ها و فضای مجازی در زمینه فرهنگ‌سازی، از فعالان این حوزه‌ها خواست با تولید محتوا و بومی‌سازی این محتواها با استفاده از ظرفیت‌های بومی، در ارتقاء فرهنگ ترافیکی جامعه گام بردارند.

استاندار کردستان همچنین از عدم توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل به موازات افزایش تعداد وسائل نقلیه و ترددهای درون و برون شهری ابراز تاسف کرد و افزود: طبق آمارهای اعلام شده، معادل ۹ تا ۱۱ درصد بودجه سالانه کشور صرف خسارت‌های ناشی از تصادفات می‌شود؛ که باید به این خسارت‌های مالی، خسارت‌های فرهنگی، اجتماعی و عاطفی را هم اضافه کنیم.

زارعی‌کوشا با تاکید بر اینکه، کردستان به عنوان یک استان فرهنگی باید در شاخص‌ فرهنگ ترافیکی هم سرآمد باشد، افزود: پویش مردمی سفر بی‌خطر آغاز یک راه است و نباید مختص این ایام باشد لذا امیدواریم به جایی برسیم که کردستان برترین استان در شاخص‌ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باشد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید