امروز: پنجشنبه, ۸ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 27 جماد أول 1446 | 2024-11-28
کد خبر: 160408 |
تاریخ انتشار : 05 تیر 1396 - 18:30 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر علیرضا جاوید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان آنکه متعاقب تحویل زمین زیر پل و تجهیز کارگاه، تلاش برای تبدیل پل فلزی کریمخان به پل کامپوزیت بتنی رسما از نیمه خردادماه سال جاری آغاز شده است،گفت: تقویت فونداسیون و کوله های بتنی طرفین پل، نیازمند حفاری و اجرای ۱۲۰ […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

علیرضا جاوید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان آنکه متعاقب تحویل زمین زیر پل و تجهیز کارگاه، تلاش برای تبدیل پل فلزی کریمخان به پل کامپوزیت بتنی رسما از نیمه خردادماه سال جاری آغاز شده است،گفت: تقویت فونداسیون و کوله های بتنی طرفین پل، نیازمند حفاری و اجرای ۱۲۰ حلقه شمع است که احداث آنها همزمان با پایش وضعیت تیرها و ستون های فلزی پل در حال انجام است.

جاوید با یادآوری اینکه راهبرد کلی این پروژه شامل حفظ پایه‌ها و شاه‌تیرهای فلزی و احداث یک دال بتنی با ضخامتی حدود ۱۰ سانتیمتر به جای عرشه فلزی است، گفت: عملیات تقویت اتصالات، شاه تیرها، ستون ها و پای ستون ها بلافاصله پس از تکمیل اطلاعات مربوط به وضعیت پل در دستور کار قرار می گیرد.

وی جایگزین کردن عرشه فلزی پل کریمخان با عرشه بتنی را مستلزم تهیه طرح انحراف ترافیک و انسداد نوبتی هریک از باندهای شمالی و جنوبی این پل سواره رو حداقل به مدت یک ماه دانست و گفت: کنارگذرهای زیر پل و همچنین معابر موازی خیابان کریمخان در زمان اجرای عملیات تعویض عرشه به عنوان معابر جایگزین ترافیکی در نظر گرفته می شوند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، تعویض تمام نئوپرن های موجود پل کریمخان با نئوپرن هایی با امکان باربری و جابجایی بیشتر، نصب برش گیرها و وزنه های بتنی در طرفین پل، تعویض کامل هندریل ها و اتصال دو عرشه شمالی و جنوبی را به عنوان سایر اقدامات پیش رو در پروژه تبدیل وضعیت پل کریمخان به پل کامپوزیت بتنی برشمرد.

شهر تهران دارای ۷ پل سواره‌رو فلزی شامل پل تقاطع خیابان‌های حافظ و طالقانی، پل تقاطع خیابان های حافظ و جمهوری، پل چوبی، پل کالج، نصر، آزمایش و کریمخان است. فرسودگی روکش، از کار افتادگی نئوپرن‌ها و فرسایش درزهای طولی و عرضی، از شایع ترین آسیب‌هایی است که در این دسته از پل‌ها رخ می‌دهد. تبدیل عرشه فلزی پل های فوق به عرشه بتنی نه تنها دوره عملکرد حدودا ۵ ساله این سازه ها را دائمی می کند بلکه هزینه های تعمیر و نگهداری آنها را به دلیل بی نیاز شدن از پوشش‌های گران‌قیمت و غالبا کم دوام اپوکسی و کاهش قابل توجه تعداد درزهای طولی و عرضی به شدت کاهش می دهد.

4747

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبریار صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی و خبریار صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید