امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 515032 |
تاریخ انتشار : 21 مرداد 1402 - 11:47 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از برگزاری جلسات با موکب‌داران اربعین خبر داد و گفت: اقدامات شهرداری تهران از پنجم صفر با عنوان خادم الرضا(ع) آغاز می‌شود. محمدامین توکلی‌زاده در گفت‌وگو با صلح خبر، در تشریح جزییات عملیات بزرگ شهرداری تهران در پوشش مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین حسینی یک ابر رخداد بین‌المللی […]

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از برگزاری جلسات با موکب‌داران اربعین خبر داد و گفت: اقدامات شهرداری تهران از پنجم صفر با عنوان خادم الرضا(ع) آغاز می‌شود.

محمدامین توکلی‌زاده در گفت‌وگو با صلح خبر، در تشریح جزییات عملیات بزرگ شهرداری تهران در پوشش مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین حسینی یک ابر رخداد بین‌المللی تمدن‌ساز است که عشق به حسین و محبتی که در دل انسان‌ها ایجاد کرده توانسته این حجم بزرگ آیین مذهبی و تمدنی را شکل دهد.

وی با بیان این‌که حجم بزرگی از این آیین مذهبی مربوط به موضوعات فرهنگی است، تصریح کرد: با چه هزینه آورده و امکاناتی جز محبت و عشق به حسین می‌توان ۲۵ میلیون نفر حول محور یک موضوع که آن هم امام حسین (ع) است  را جمع کرد و این موضوع تنها به عشق امام حسین (ع) امکان پذیر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان این‌که در شهرداری تهران نیز سعی کردیم که امسال از دریای مشارکت عظیم مردمی استفاده کنیم، گفت: بر همین اساس از آنجایی که مراسم اربعین یک کار مردمی است به قرارگاه‌ها و مناطق اعلام کردیم که نقش پشتیبانی‌کننده داشته باشند و خود مردم و موکب‌داران نقش اساسی را ایفا کنند.

توکلی‌زاده با بیان این‌که شهرداری تهران از مناطق و سازمان‌ها خواسته که جلساتی را با موکب‌داران که نماد اصلی کار مردمی است برگزار کنند، اظهار کرد: شهرداری نیز در موضوعاتی که توانایی مردم و موکب‌داران در آن کمتر است همچون مسائل زیرساختی، حمل و نقل، پشتیبانی و غیره ورود می کند.

وی کار اصلی را برعهده مردم دانست و ادامه داد: محبت ایرانی‌ها و عراقی‌ها به امام رضا (ع) مشخص است و مقرر شده که در اقدامات شهرداری از عنوان محبان الرضا استفاده شود تا پیام خوبی از خادم بودن شهرداری در مراسم اربعین ارائه کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: در اربعین مردم عراق اصل هستند به گونه‌ای که ۴۰ هزار موکب برپا می‌شود و جالب است که پشت هر موکب یک عشیره و خانواده بزرگ قرار دارند و ما در کنار آنها به ارائه خدمات به زائران می‌پردازیم.

توکلی‌زاده با تاکید بر این‌که کمیته‌های تخصصی اربعین در شهرداری تهران شکل گرفته است، تصریح کرد: عمده کارها در کمیته‌های حمل و نقل فرهنگی و زیرساختی است و قرار است که از پنجم صفر همزمان با برگزاری مراسم آیین بدرقه، عملیات بزرگ اربعین نیز آغاز شود.

وی با بیان این‌که سال گذشته از طریق کار مشورتی شهرداری تهران مسیرهای پرخطر شناسایی شد، اظهار کرد: زیارت اربعین عراقی‌ها کوتاه است به گونه‌ای که حتی به زیارت از راه دور هم اکتفا می‌کنند، اما ایرانی‌ها زیارت جامع و کاملی دارند و حتما باید زیارت از نزدیک داشته باشند و به تمام شهرهای مذهبی سفر کنند. مثلا مسیرهایی همچون مهران تاکوت یا سامرا به کاظمین در مدت زمان اربعین مسیرهایی است که ایرانی‌ها بیشتر استفاده می‌کنند. برهمین اساس با همکاری حشدالشعبی مسیرهای پرتردد و پرحادثه زائران اربعین شناسایی شد و با کمک واحد مهندسی حشدالشعبی این گلوگاه‌ها رفع خطر شدند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید