امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 476090 |
تاریخ انتشار : 28 تیر 1401 - 9:48 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه در نخستین مقصد از تور اروپایی خود وارد رومانی شد. وی قرار است پس از دیدارهایش با مسئولان رومانی،‌ به پاریس رفته و با رئیس جمهور فرانسه دیدار کند. به گزارش صلح خبر، به نقل از  خبرگزاری سما، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه وارد بخارست پایتخت رومانی […]

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه در نخستین مقصد از تور اروپایی خود وارد رومانی شد. وی قرار است پس از دیدارهایش با مسئولان رومانی،‌ به پاریس رفته و با رئیس جمهور فرانسه دیدار کند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از  خبرگزاری سما، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه وارد بخارست پایتخت رومانی شد و با کلاوس یوهانیس، رئیس جمهور رومانی دیدار و گفتگو کرد.
طبق اعلام سما، این دیدار در راستای تقویت روابط دوجانبه و همینطور گسترش این روابط در تمامی زمینه‌ها میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رومانی صورت گرفته است.
همچنین دو توافقنامه همکاری در امور دانشگاهی و مبارزه با جرایم سازمان یافته در این سفر به امضا رسید.
قرار است عباس پس ار رومانی که نخستین مقصد از تور اروپایی وی است، به پاریس برود.
هاله ابو حصیره، سفیر فلسطین در پاریس تاکید کرد که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین چهارشنبه در پاریس با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور این کشور دیدار خواهد کرد.
وی در گفتگو با رادیو “صدای فلسطین” تاکید کرد که عباس در این سفر از ماکرون خواهد خواست که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را به رسمیت بشناسد.
عباس همچنین خواستار برگزاری اجلاسی بین المللی به منظور حل و فصل منازعه فلسطینی ـ اسرائیلی است.
ابو حصیره اظهار داشت که این سفر به دعوت ماکرون انجام می‌گیرد و قرار است طی آن در مورد تشدید تلاش‌های فرانسه به عنوان عضو دائم شورای امنیت و اتحادیه اروپا به منظور فراهم کردن زمینه تحقق صلح در منطقه بحث و تبادل نظر شود.
وی همچنین عنوان کرد که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است ماکرون را در جریان آخرین تحولات منطقه و تجاوزات اسرائیل به ویژه علیه ساکنان قدس و تخریب خانه‌ها و آواره کردن فلسطینیان در این شهر و پیشبرد پروژه یهودی‌سازی و الحاق اراضی فلسطینی قرار دهد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید