امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 474579 |
تاریخ انتشار : 14 تیر 1401 - 11:32 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

معمولا پس از فوت یک نفر، جریان و مسئله حقوقی بسیار مهمی به نام انحصار وراثت پیش می‌آید. انحصار وراثت از طریق راه‌های قانونی انجام می‌شود و هیچ‌کس نباید بدون اجازه گرفتن از قانون به مالی که برای او به ارث مانده است دست بزند. به گزارش صلح خبر به نقل از سایت لایحه، وکیل […]

معمولا پس از فوت یک نفر، جریان و مسئله حقوقی بسیار مهمی به نام انحصار وراثت پیش می‌آید. انحصار وراثت از طریق راه‌های قانونی انجام می‌شود و هیچ‌کس نباید بدون اجازه گرفتن از قانون به مالی که برای او به ارث مانده است دست بزند.

به گزارش صلح خبر به نقل از سایت لایحه، وکیل انحصار وراثت  کسی است که از قوانین مربوط به ارث به خوبی آگاهی دارد. وکیل انحصار وراثت به خوبی می‌تواند جریان دادرسی چنین پرونده‌هایی را به نتیجه برساند.
ممکن است برای همه ما پیش آید که به صورت فوری به حضور یک وکیل برای انحصار وراثت نیاز داشته باشیم، در چنین مواردی معمولا افراد باید به دنبال وکیلی بگردند که همه ویژگی‌های لازم را داشته باشد. پیدا کردن یک وکیل حرفه‌ای در میان تعداد زیادی از وکلا، واقعا مسئله راحتی نیست.
 وکیل انحصار وراثت دارای تخصص و مهارت لازم برای وکالت است و بهترین عملکرد را در راستای حفظ حقوق و منافع موکل خود ایفا می‌کند. وکیل انحصار وراثت از قوانین کشور آگاهی دارد و می‌داند که این قوانین در مورد ارث به صورت نسبتا سخت‌گیرانه تنظیم شده است، به همین دلیل هم لازم است تا از وکیل انحصار وراثت کمک گرفت که مشکل به‌وجود آمده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل کند.
عملکرد وکیل انحصار وراثت
برخی از افرادی که ادعا می‌کنند در جریان تقسیم سهم الارث می‌توانند به تنهایی عمل کنند، اما حقیقت آن است که بسیاری از آن‌ها اطلاعات قانونی لازم را در دست ندارند.
 این افراد باید بدانند که وکیل سهم الارث می‌تواند تمامی قوانین لازم را به موکلان خود نیز ارائه دهد. به همین علت هم وکیل سهم الارث معمولا در جلسات مشاوره حقوقی با موکلان و مراجعان خود شرکت می‌کند تا به تمامی سوالات آنها پاسخ دهد.
 بهترین وکیل انحصار وراثت را که به جریان پرونده‌ها رسیدگی کند را می‌توان به کمک موسسه حقوقی وکلای پارسا پیدا کرد و از ظرفیت‌های قانونی او استفاده کرد. اگر می‌خواهید از میزان تسلط وکیل انحصار وراثت آگاهی پیدا کنید، بهتر است در جلسات مشاوره حقوقی با او شرکت کنید.
جریان دادرسی قانونی پرونده‌های انحصار وراثت

برای آن که اطلاعات خود را در مورد وکیل انحصار وراثت کامل کنید بهتر است سابقه کاری او را در نظر بگیرید. وکیل سهم الارث در تمامی مراحل دادرسی در کنار موکل خود است.
بر اساس قانون به مراحل دادرسی این پرونده‌ها اشاره می‌کنیم:
 در هر موردی که یک یا چند نفر بخواهند مال متعلق به متوفایی را اعم از منقول یا غیرمنقول یا اسنادی که نزد غیر است به عنوان وراثت‌ اخذ نمایند و یا طلب متوفایی را به این عنوان وصول کنند و متصرف یا مدیون بدون انکار وجود مال یا دین یا اسناد تصدیقی برای سمت و یا انحصاروراثت از آن‌ها بخواهد باید به طریق ذیل رفتار شود.
شخص و یا اشخاص مزبور باید برای تحصیل تصدیق وراثت و عده وراث تقاضای کتبی به یکی از محاکم صلح محل اقامت دائمی‌ متوفی یا محاکم بدایتی که وظایف صلحیه را انجام می‌دهند تقدیم کند در صورتی که محل اقامت دائمی متوفی در خارج از مملکت باشد به یکی ازمحاکم صلح تهران باید مراجعه شود.
در غیر این مورد خواه اختلاف در وراثت بوده و خواه شخصی که متصرف مال منقول یا غیرمنقول است منکر باشد امر به اقامه دعوی درمحاکم صالحه خاتمه خواهد یافت.
انتهای رپرتاژ آگهی

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید