امروز: چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 23 شوال 1445 | 2024-05-01
کد خبر: 531684 |
تاریخ انتشار : 05 دی 1402 - 15:19 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

سرمربی اسپانیایی جدید نساجی با وجود این که شکست‌های متعددی در لالیگا تجربه کرده اما نباید او را گزینه‌ای نامناسب برای این تیم قائم‌شهری قلمداد کرد. به گزارش صلح خبر، لوکاس آلکاراس امروز (سه‌شنبه) به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید نساجی به رسانه‌ها معرفی شد. این مربی اسپانیایی ۵۷ ساله سابقه طولانی مدتی در […]

سرمربی اسپانیایی جدید نساجی با وجود این که شکست‌های متعددی در لالیگا تجربه کرده اما نباید او را گزینه‌ای نامناسب برای این تیم قائم‌شهری قلمداد کرد.

به گزارش صلح خبر، لوکاس آلکاراس امروز (سه‌شنبه) به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید نساجی به رسانه‌ها معرفی شد. این مربی اسپانیایی ۵۷ ساله سابقه طولانی مدتی در فوتبال اسپانیا دارد و تجارب زیادی در لالیگا کسب کرده است.

آلکاراس در دوران حضورش در اسپانیا ۲۷۳ بار در لالیگا و ۲۲۷ بار در لالیگا ۲ عهده‌دار هدایت تیم‌ها بوده اما در این ۵۰۰ بازی اغلب برای فرار از سقوط به دسته پایین‌تر جنگینده است. به عنوان مثال او از فصل ۰۳-۲۰۰۲ که اولین تجربه سرمربی‌گری در لالیگا را کسب کرد، ۱۰ فصل در این رقابت‌ها تیم داشته که دو بار آن منجر به سقوط تیم‌هایش شده است. در مجموع بهترین عملکرد آلکاراس در لالیگا کسب رتبه پانزدهم با گرانادا در فصول ۱۳-۲۰۱۲ و ۱۴-۲۰۱۳ و لوانته در فصل ۱۵-۲۰۱۴ بوده است.

نکته جالب درباره دوران حضور آلکاراس در لالیگا، نقطه اشتراک او با دو مربی نام آشنای اسپانیایی برای ایرانی‌هاست؛ جایی که او در فصل ۱۷-۲۰۱۶ پس از ناکامی پاکو خمس در لوانته جای او را گرفت و در فصل ۰۸-۲۰۰۷ با کسب نتایج ضعیف جای خودش را به خاویر کلمنته داد.

البته کارنامه آلکاراس در اسپانیا منوط به تلاش برای سقوط نکردن نبوده چرا که او در فصل ۰۲-۲۰۰۱ توانست از سگوندا دویژن (لالیگا ۲) با رکرتیوو اوئلوا به لالیگا صعود کند اما عمر آلکاراس و اوئلوا در لالیگا بیشتر از یک فصل نشد و در فصل ۰۳-۲۰۰۲ پس از قرار گرفتن در رده هجدهم لالیگا به سگوندا دویژن بازگشت. با این حال آلکاراس در همان فصل با رکرتیوو اوئلوا به فینال کوپا دل‌ری صعود کرد اما در فینال با نتیجه ۳ بر صفر به مایورکا باخت تا دستش از رسیدن به جام دور بماند.

آلکاراس به جز اسپانیا در یونان و قبرس در رده باشگاهی مربی‌گری کرده که در آن‌جا هم توفیقی کسب نکرده است. او در فصل ۱۳-۲۰۱۲ با آریس سالونیکی همکاری داشت که در میانه فصل اخراج شد و در فصل ۲۲-۲۰۲۱ در المپیاکوس نیکوزیای قبرس حضور داشت که از آنجا هم اخراج شده است.

آلکاراس یک بار تجربه نشستن روی نیمکت یک تیم ملی هم داشته که به مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ برمی‌گردد؛ جایی که او روزهای پرحاشیه‌ای در الجزایر تجربه کرد. آلکاراس در آن برهه زمانی چهار بار روی نیمکت الجزایر نشست که پس از قرار گرفتن در رده چهارم گروه B انتخابی جام جهانی در آفریقا از صعود به این رقابت‌ها بازماند در حالی که الجزایر در دوره قبلی (جام جهانی ۲۰۱۴) یکی از شگفتی‌سازان جام بود. ریاض محرز، ستاره آن روزهای لستر سیتی و بهترین بازیکن سال آفریقا از جمله بازیکنان الجزایر بود که در آن برهه زمانی از تیم‌ملی کنار گذاشته شده بود.

آخرین تجربه مربی‌گری لوکاس آلکاراس هم به حضور در ایبیزا در فصل گذشته لالیگا ۲ مربوط می‌شود که منتهی به قرار گرفتن این تیم در رده بیست و یکم و سقوط به سطح سوم فوتبال اسپانیا شد.

با وجود تمام ناکامی‌هایی که آلکاراس در اسپانیا تجربه کرده اما نمی‌توان به قطعیت از او به عنوان یک گزینه نامناسب برای نساجی یاد کرد چرا که احتمالا یک سرمربی شکست خورده در لیگ سطح اولی مانند لالیگا بهتر از اغلب گزینه‌های داخلی خواهد بود. به همین دلیل باید به آلکاراس فرصت داد و عملکرد نساجی تحت هدایت او را به مرور زمان بررسی کرد زیرا ممکن است او مانند پاکو خمس تحولی در لیگ ایران ایجاد کند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید