امروز: چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 8 ذو القعدة 1445 | 2024-05-15
کد خبر: 515073 |
تاریخ انتشار : 21 مرداد 1402 - 17:52 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/زنجان سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: آزادگان گنجینه‌های ارزشمندی هستند که تعلق به زمان‌ خاصی نداشته و وارثان شهدایی هستند که به آغوش میهن بازگشتند. عباس برزگر ظهر امروز (۲۱ مردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز ورود آزادگان، با بیان اینکه رسانه و خبرنگاران تاثیر زیادی […]

صلح خبر/زنجان سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: آزادگان گنجینه‌های ارزشمندی هستند که تعلق به زمان‌ خاصی نداشته و وارثان شهدایی هستند که به آغوش میهن بازگشتند.

عباس برزگر ظهر امروز (۲۱ مردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز ورود آزادگان، با بیان اینکه رسانه و خبرنگاران تاثیر زیادی در ثبت رویدادها دارند، اظهار کرد: اگر در دوران دفاع‌مقدس نیز افرادی نبودند که فداکاری‌ها و ایثار شهدا را ثبت کنند، امروز فرهنگی به اسم فرهنگ ایثار و شهادت نداشتیم‌.

وی افزود: آزادگان گنجینه‌های ارزشمندی هستند که تعلق به وقت خاصی ندارند و وارثان شهدایی هستند که به آغوش میهن بازگشتند. امسال به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان ۲۶ برنامه در استان زنجان نیز برگزار خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: تبلیغات فضای شهری، تبلیغ و تبیین سالروز ورود آزادگان، برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی، دیدار با آزادگان و بزرگداشت ۵ شهدای غریب استان، برگزاری جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نشست خبری، برگزاری میزگرد با مدیران بنیاد شهید، عاشورای آزادگان و شب شعر خاطره‌ها بخشی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ایام‌ است. 

برزگر ادامه داد: نتوانسته‌ایم تاکنون همه وصایای شهدا را چاپ کنیم که یکی از اهداف سال‌جاری انجام این کار است، تولید فیلم برای معرفی شهدا و تولید آثار چندرسانه‌ای از اقداماتی است که انجام خواهد شد. شهدا به‌عنوان قهرمانان تاریخ هستند ولی نتوانسته‌ایم این قهرمانان را به خوبی به جوانان معرفی کنیم که باید به وسیله ابزارهای نوین این کار را انجام دهیم.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان به طرح دارویار نیز اشاره کرد و افزود: در خصوص طرح دارویار نیز سعی می‌شود در وهله اول جانبازان و والدین ایثارگرانی که شرایط خاصی دارند خدمات را دریافت کنند. 

وی با اشاره به مجموعه توانبخشی ایثارگران نیز عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی در زنجان بحث توانبخشی است که سعی داریم به بهره‌برداری برسد که پروژه این مجموعه از سال ۱۳۸۸ شروع شده است. همچنین سن والدین شهدا به کهولت رسیده و این مجموعه برای خدمات‌رسانی به این افراد است البته مجموعه توانبخشی برای همه مردم خدمات ارایه خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد از ماموریت‌های بنیاد شهید بحث‌های فرهنگی است اما باتوجه به اینکه مشکلات اقتصادی و رفاهی ایثارگران بیشتر بوده نتوانسته‌ایم تا به امروز در حوزه فرهنگی اقدامی انجام دهیم و به جای معرفی به عنوان ارگان فرهنگی به عنوان یک ارگان خدمات‌رسان معرفی شده است. 

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید