امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 49433 |
تاریخ انتشار : 15 بهمن 1394 - 21:38 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

آخوندی: جاده هراز چهار خطه می‌شود اقتصاد > حمل و نقل برون شهری – همشهری آنلاین:وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح چهار خطه شدن جاده هراز (آمل – تهران ) به عنوان یکی از راه‌های استراتژیک کشور در سال ۹۶ تکمیل می‌شود. به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس آخوندی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه 120 پروژه راهسازی مازندران […]

آخوندی: جاده هراز چهار خطه می‌شود

اقتصاد > حمل و نقل برون شهری – همشهری آنلاین:
وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح چهار خطه شدن جاده هراز (آمل – تهران ) به عنوان یکی از راه‌های استراتژیک کشور در سال ۹۶ تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس آخوندی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه 120 پروژه راهسازی مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود : در حال حاضر 55 کیلومتر عملیات راهسازی برای تکمیل طرح چهار خطه شدن آمل – تهران در مسیر هراز باقی مانده که در سه فاز در دست اجراست.

وی اضافه کرد: برای تکمیل طرح چهار خطه آمل – تهران حدود شش هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در صورت تامین اعتبار این پروژه می تواند در موعد مقرر تکمیل شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت : همزمان با دهه فجر هشت کیلومتر از این مسیر به همراه چهار دستگاه تونل و پل و دیوارحائل چهار کیلومتری با اعتبار 750 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که 13 کیلومتر دیگر از این مسیر نیز تا شب عید زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد.

آخوندی افزود : همچنین هشت کیلومتر از این جاده نیز تا بهار سال 95 زیر بار ترافیک قرار می گیرد و در مجموع حدود نیمی از 55 کیلومتر مسیر باقی مانده طرح چهار خطه هراز – تهران افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت : میزان خاکبرداری و خاکریزی این مسیر به اندازه یک سد است و به دلیل وضعیت منطقه این کار دشواری از لحاظ راهسازی است که نیاز به زمان و اعتبار زیادی دارد.

به گفته وی در این مسیر 55 کیلومتری به دلیل وضعیت توپوگرافی منطقه ای نیاز به احداث 17 کیلومتر تونل، حدود سه کیلومتر پل و 32 کیلومتر دیوار حائل است که زمان پروژه را طولانی و هزینه بر می‌کند.

آخوندی افزود: با تکمیل طرح چهار خطه آمل – تهران نیمی از ترافیک جاده فیروزکوه به این جاده منتقل می شود که باعث تسهیل در تردد خودروها و مسافران می‌شود.

وی میانگین تردد روزانه خودرو در جاده آمل – تهران را در روزهای عادی 22 هزار دستگاه خودرو و در اوج مسافرتی 40 هزار دستگاه اعلام کرد.

همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به مازندران 120 پروژه راهسازی در این استان با اعتبار یک هزار و 900 میلیارد ریال به بهره برداری رسید

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید