امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 52470 |
تاریخ انتشار : 28 بهمن 1394 - 15:57 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

– تسنیم نوشت: فرماندار تهران گفت: از نیمه‌شب امشب تبلیغات داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز و تا ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۶ اسفندماه ادامه خواهد داشت. عیسی فرهادی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار تایید صلاحیت‌شدگان داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه انتخابیه تهران، […]

– تسنیم نوشت: فرماندار تهران گفت: از نیمه‌شب امشب تبلیغات داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز و تا ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۶ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

عیسی فرهادی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار تایید صلاحیت‌شدگان داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر تعداد 2442 هزار نفر ثبت‌نام کرده بودند که از تعداد صلاحیت 1179 نفر تایید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: ما عصر امروز آگهی تایید صلاحیت شدگان مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت و کد آنها را به مطبوعات و رسانه‌ها ارسال می‌کنیم.

فرماندار تهران خاطر نشان کرد: از نیمه‌شب امشب تبلیغات داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز و تا ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 6 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

فرهادی در ادامه سخنان خود به تعداد شعبات شهر تهران اشاره کرد و گفت: در شهر تهران 3528 شعبه و همچنین در حوزه انتخابیه تهران، ری‌، شمیرانات،‌ پردیس و اسلامشهر 4602 شعبه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بیش از 81 هزار نفر در شعبات حوزه انتخابیه به کار گرفته شده‌اند که از این تعداد 80 درصد از آنها آموزش دیده‌اند و 20 درصد بعدی نیز طی دو روز آینده آموزش خواهند دید.

فرماندار تهران ادامه داد: در هر شعبه 7 نفر هیئت اجرایی و دو نفر نیز نماینده فرمانداری حضور دارند.

فرهادی گفت: تمامی مراکز و شعبات اخذ رای مورد بررسی فنی قرار گرفتند و اگر مشکلی از نظر فنی در آنها وجود داشته برطرف شده است.

وی به تعداد صندوق‌های سیار اشاره کرد و گفت: تعداد صندوق‌های سیار در هر منطقه به نسبت شرایط موجود در آن منطقه از 5 تا 12 درصد در نظر گرفته شده است.

فرماندار تهران همچنین تصریح کرد: به دلیل اینکه در برخی از شعبات تعداد رای‌دهندگان بالا می‌رود در این دوره ما برخی شعبات را به دو شعبه تقسیم کرده‌ایم و برای سهولت دسترسی خواهران نیز شعبه اختصاصی برای آنها در نظر گرفته شده است.

فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد صندوق‌های اخذ رای اقلیت‌های مذهبی اشاره و عنوان کرد: در 3 منطقه 35 صندوق آماده اخذ رای از اقلیت‌های مذهبی هستند که با 16 کاندیدایی که از آنها ثبت‌نام کرده 4 نفر انتخاب می‌شوند و به مجلس راه پیدا می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جلسه مشترک امروز خود به جلسه هماهنگی هیات‌های اجرایی و نظارت اشاره کرد و گفت: در این جلسه از هر منطقه 3 نفر دعوت شده‌ بودند که شامل نمایندگان فرمانداری، روسای آموزش و پرورش و مسئولان هیئت نظارت می‌شدند تا آخرین مسائل و مشکلات را مطرح کنند و خوشبختانه عمده مسائل مطرح شده در این مسائل برطرف شده است.

 

 دهمین دوره انتخابات مجلس

رقابت ۳۹ نفر برای هر کرسی مجلس از حوزه انتخابیه تهران

فرهادی گفت: به ازای هر یک کرسی مجلس ۳۹ نفر از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

عیسی فرهادی اظهار داشت: ستاد تخلفات انتخاباتی در دستگاه قضا تشکیل شده که تمام تخلفات انتخاباتی از طریق این ستاد مورد رصد و بررسی دقیق قرار دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون نیز هیچ مورد شکایت و یا تخلفی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گزارش نشده است.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید