امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 477604 |
تاریخ انتشار : 11 مرداد 1401 - 14:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: هیات اجرایی به من اعتماد کرد و من را به عنوان خبره ورزشی انتخاب کرد و باید به سابقه من هم توجه کنید. به گزارش صلح خبر،  مجید کیهانی در مورد اینکه انتخاب او به عنوان خبره ورزشی انتخابات کمیته ملی المپیک با انتقادات همراه بود، بیان کرد: […]

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: هیات اجرایی به من اعتماد کرد و من را به عنوان خبره ورزشی انتخاب کرد و باید به سابقه من هم توجه کنید.

به گزارش صلح خبر،  مجید کیهانی در مورد اینکه انتخاب او به عنوان خبره ورزشی انتخابات کمیته ملی المپیک با انتقادات همراه بود، بیان کرد: بحث انتخاب کارشناسان خبره بحثی است که سلیقه های مختلفی در مورد آن وجود دارد. در دوره ها اخیر آیین نامه ای نداشتیم و سلیقه ای انجام می شد اما برای این دوره، آیین نامه را ملاک عمل قرار دادیم. طیف وسیعی از زحمت‌کشان ورزش می توانند به عنوان کارشناس خبره انتخاب شوند. آقای صالحی امیری در روز جلسه هیات اجرایی در کنار ۱۰ نفر دیگر من را معرفی و هیات اجرایی به من اعتماد کرد. از همه بزرگان ورزش که شایستگی را داشتند انتخاب شوند، عذرخواهی می کنم. اگر انتقادی هست، حق افراد است چراکه بیش از یک صد نفر قابلیت این را دارند که کارشناس خبره باشند.

کیهانی در مورد اینکه کارشناس خبره باید در امور بازی‌های المپیک دوومیدانی باشد، تصریح کرد: ببینید از سابقه من چه اطلاعاتی دارید؟ بیش از ۱۵ سال کارشناس و خبرنگار مهم ترین رشته المپیک یعنی دوومیدانی بودم و مسائل ورزشی را رصد کردم.

او در مورد اینکه کارشناس به معنی خبرنگار بودن نیست، گفت: من رییس فدراسیون دوومیدانی بودم و به عنوان سرپرست دوومیدانی در المپیک ریو حضور داشتم در جریان امور همه رشته ها بودم. در بازی های آسیایی جاکارتا یکی از  موفق‌ترین فدراسیون ها بودم. انتخاب کارشناس خبره سلیقه ای بود اما آیین نامه تدوین شد مطابق با آن نفرات را انتخاب کردند.

او در مورد که این آیین‌نامه باز هم به نفع اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک شد، تصریح کرد: در گذشته آیین نامه ای برای انتخاب کارشناسان خبره نبود. این دوره آیین نامه را تدوین و تصویب کردیم. چون آیین نامه برای اولین بار تدوین و تصویب شد، انتقاداتی هم مطرح می شود. اگر آیین نامه تنها می گفت فقط هیات اجرایی باید خبره باشد حق با شما بود اما  کلیه روسای فدراسیون های المپیکی از بدو تاسیس، معاونان وزیر ورزش و وزاری وزش و روسا و دبیران کل و هیات اجرایی ادوار مختلف می‌توانستند خبره باشند.

وی در مورد اینکه اما در نهایت طبق پیش‌بینی‌ها اعضای هیات اجرایی به عنوان کارشناس خبره انتخاب شدند، گفت: خواهش می کنم به سوابق من توجه کند. هیات اجرای رکن تصمیم گیری در کمیته ملی المپیک است و هیات اجرایی تصمیم می گیرد. من که خودم را معرفی نکردم.

کیهانی در مورد اینکه آیا خودش در زمان رای‌گیری برای انتخاب کارشناس خبره خودش رای داده است، گفت: حالا آن بماند. به هر حال هیات اجرایی در انتخاب کارشناسان خبره به من رای داده است. در دوره پیش هم محمود مشحون علی کفاشیان که عضو هیئت اجرایی بودند به عنوان کارشناس خبره انتخاب شدند.

او در در پاسخ به این پرسش که مشحون و کفاشیان در دوره قبل کاندیدا نشدند و قرار است او کاندیدا شود یا خیر؟ تصریح کرد:  من عضو مجمع هستم کسی نمی‌تواند حق را کاندیداتوری را از من بگیرد اما هنوز هیچ تصمیمی نگرفته ام.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید