امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 472300 |
تاریخ انتشار : 25 خرداد 1401 - 13:10 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

کره‌شمالی امروز (چهارشنبه) آمریکا را متهم کرد به این که به موجب ابتکار عمل‌های امنیتی منطقه‌ای و رزمایش‌های چند ملیتی دریایی، کمپینش برای حفظ هژمونی‌ خود در حوزه منطقه هند-اقیانوس آرام را پیش برده و در مسیر درگیری قرار دارد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ری میونگ هاک، یک محقق انستیتوی […]

کره‌شمالی امروز (چهارشنبه) آمریکا را متهم کرد به این که به موجب ابتکار عمل‌های امنیتی منطقه‌ای و رزمایش‌های چند ملیتی دریایی، کمپینش برای حفظ هژمونی‌ خود در حوزه منطقه هند-اقیانوس آرام را پیش برده و در مسیر درگیری قرار دارد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ری میونگ هاک، یک محقق انستیتوی صلح و خلع سلاح وابسته به وزارت امور خارجه کره‌شمالی در مطلبی که در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر کرد، مشخصا به مجمع کوآد که تحت رهبری آمریکا و متشکل از هند،‌ استرالیا و ژاپن است و همچنین به معاهده آکوس که یک توافق شراکت امنیتی سه‌جانبه بین استرالیا، بریتانیا و آمریکاست، حمله کرد.
او خاطر نشان کرد: منطقه ما به سبب استراتژی تهاجمی و هژمونیک آمریکا برای حوزه هند-اقیانوسیه در معرض خطر مداوم درگیری‌های نظامی قرار گرفته است. این به نوبه خود یک تاثیر منفی بر شبه جزیره کره می‌گذارد.
این مقام وزارت خارجه کره‌شمالی همچنین آمریکا را به دلیل انجام “مانورهای جنگی” در بیش از ۱۰ موقعیت در سال جاری میلادی در حوزه اقیانوس آرام و برنامه‌ریزی برای انجام بزرگترین رزمایش مجموعه رزمایش‌های “حاشیه اقیانوس آرام” (RIMPAC) در ماه اوت محکوم کرد.
او افزود: جهان باید تشخیص دهد که مقصر واقعی نقض صلح کیست و مراقب تحرکات نظامی آمریکا باشد.
کره‌جنوبی، آمریکا و ژاپن در اوایل ماه اوت قصد دارند یک رزمایش ترکیبی در زمینه جستجو و ردیابی موشک را در آب‌های هاوایی انجام دهند تا آمادگی خود را برای مقابله با تهدیدات موشکی در حال تحول کره‌شمالی تقویت کنند.
را گوک چول، یک محقق مؤسسه مطالعات ژاپن در مقاله‌ای جداگانه، از تلاش اخیر توکیو برای بازنگری در دستورالعمل‌هایش در قبال نقل و انتقالات تجهیزات نظامی انتقاد کرد و گفت که این امر می‌تواند “جهان را در یک گرداب تنش بزرگ‌تر فرو ببرد.”
ژاپن به دنبال کاستن از محدودیت‌های خود در زمینه انتقال تجهیزات دفاعی است تا امکان صادرات تجهیزات نظامی مرگبار از جمله موشک‌ها و جنگنده‌ها را پیدا کند. این محقق به جامعه جهانی هشدار داد که نسبت به “حرکت‌های بی‌پروا برای شرکت در جنگ” ژاپن هوشیار بماند و آن را “یکی از مقصران برهم زدن صلح و ثبات جهانی” خواند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید