امروز: سه شنبه, ۲۳ بهمن ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 13 شعبان 1446 | 2025-02-11
کد خبر: 273359 |
تاریخ انتشار : 30 فروردین 1398 - 8:30 | ارسال توسط :
0
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه بیش از ۹۵درصد تاکسی‌های کشور دو گانه‌سوز هستند گفت: در حال حاضر کمتر از ۵ درصد تاکسی‌ها یعنی حدود ۱۰ هزار تاکسی گاز سوز نیستند که آنها هم فرسوده‌اند و در صورت نوسازی از طرف کارخانه دوگانه سوز می‌شوند. مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه بیش از ۹۵درصد تاکسی‌های کشور دو گانه‌سوز هستند گفت: در حال حاضر کمتر از ۵ درصد تاکسی‌ها یعنی حدود ۱۰ هزار تاکسی گاز سوز نیستند که آنها هم فرسوده‌اند و در صورت نوسازی از طرف کارخانه دوگانه سوز می‌شوند.

مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با صلح خبر، با بیان اینکه استفاده از سوخت سی ان جی در کشور ما یک راهبرد است زیرا منابع زیادی در حوزه سوخت سی ان جی در کشور وجود دارد، گفت: ممکن است علت اینکه کشورهای دیگر از سوخت CNG استفاده نمی‌کنند، کمبود منابع لازم در این زمینه باشد.

وی ادامه داد: بخش CNG کشور مجموعه‌ای است که رسالت افزایش مصرف سوخت سی ان جی در کشور را نسبت به سوخت‌های مایع دارد تا بدین وسیله تعداد ناوگان دوگانه سوز افزایش یابد. همچنین در حال حاضر در حوزه تاکسیرانی بیش از ۹۵ درصد از ناوگان یا به عبارت دیگر حدود ۳۰۴ هزار دستگاه تاکسی تماماً دوگانه سوز هستند و بیشتر این تاکسی‌ها در خود کارخانه دوگانه سوز شده‌اند و قطعاً استانداردهای لازم را از سازمان استاندارد کسب کرده‌اند اما اگر دوگانه سوز شدن در چارچوبی غیر از چارچوب مورد تایید استاندارد باشد، این موضوع خطر ساز خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اضافه کرد: در ناوگان حمل و نقل عمومی دوگانه‌سوز، احتمال دارد برخی از مخازن طول عمرشان تمام و یا به واسطه آسیب دیدگی نیازمند تعویض باشند، بنابراین ارائه تسهیلات بانکی به این خودروها می‌تواند اقدام خوبی جهت افزایش سطح ایمنی و استاندارد خودروهای دوگانه سوز باشد. از طرفی رانندگان نیز می‌توانند مخازن معیوب خودروهای خود را با این وام، تعویض کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ترویج استفاده از خودروهای دوگانه سوز با توجه به اینکه شیوه جانمایی گاز در صندوق عقب خودرو در دنیا به نوعی منسوخ شده اقدام مناسبی است یا خیر و اینکه ممکن است در تصادفات و سوخت‌گیری با حضور مسافر، خطراتی جان آنها را تهدید کند؟ افزود: به علت وجود منابع بسیار در کشور و تفاوت قیمتی که CNGها با سوخت مایع دارند،استفاده از این سوخت در کشور اقدام مناسبی است. اما اینکه برخی اشخاص در سوخت‌گیری ایمنی را رعایت نمی‌کنند و امنیت مسافر را در نظر نمی‌گیرند و همچنین با مسافر در جایگاه برای سوخت گیری حاضر می‌شوند از جمله اقداماتی است که نیاز به اصلاح دارد.

ضامنی تصریح کرد: در جلساتی که با نمایندگان CNG در کشور داشتیم مقرر شد که این مراکز سوخت‌گیری مجهز به دوربین‌هایی شوند تا سطح امنیت را بالا ببرند. از طرفی بایستی از تکنولوژی‌های روز و علم روز در جانمایی مخازن استفاده کنیم. در حال حاضر کمتر از ۵ درصد تاکسی‌ها یعنی حدود ۱۰ هزار تاکسی گاز سوز نیستند که آنها هم فرسوده‌اند و در صورت نوسازی از طرف کارخانه دوگانه سوز می‌شوند. بنابراین باید به سمت استانداردسازی حرکت کرده و این نیز از مواردی است که وزارت صنعت بایستی به آن توجه کند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید