امروز: پنجشنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 8 شعبان 1446 | 2025-02-06
کد خبر: 443355 |
تاریخ انتشار : 25 خرداد 1400 - 16:17 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: ماهیانه بطور متوسط ۲۱ هزار میلیارد تومان برای خدمت رسانی تأمین اجتماعی به مستمری بگیران، بیمه شدگان و جامعه هدف هزینه می شود. به گزارش صلح خبر، دکتر علی جهانی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی در جلسه سندیکای صنعت […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: ماهیانه بطور متوسط ۲۱ هزار میلیارد تومان برای خدمت رسانی تأمین اجتماعی به مستمری بگیران، بیمه شدگان و جامعه هدف هزینه می شود.

به گزارش صلح خبر، دکتر علی جهانی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی در جلسه سندیکای صنعت برق ایران که در راستای پشتیبانی و مانع زدایی از شرکای اجتماعی و در خصوص موضوعات فرهنگی و اجتماعی در حوزه بیمه قراردادها با حضور نماینده شرکت توانیر و هیات رئیسه سندیکای صنعت برق ایران و معاونین و کارشناسان اداره کل فرهنگی و اجتماعی برگزارشد به سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد بیمه‌گر عمومی و غیردولتی اشاره کرد و  افزود: هزینه، مصارف  و خدمات و تعهدات این سازمان به ماهیانه ۲۱ هزار میلیارد تومان در سال جاری (۱۴۰۰) رسیده است.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بعنوان بزرگترین و گسترده ترین بیمه گر اجتماعی، ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را عهده دار است یاد آور شد: این سازمان خدمات متنوع و گسترده خود را در حوزه های درمانی و بیمه ای در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه میزان هزینه‌های خدمات ماهانه این سازمان نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است، اظهارکرد: برای اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان، سازمان تامین اجتماعی همواره تلاش کرده است تا خدمات بهتری را به مستمری بگیران که از اولویتهای اصلی این سازمان هستند ارائه دهد.

جهانی با بیان اینکه پنج ایستگاه کاری موثر با کارفرمایان مورد توجه، بازنگری، اصلاح و تقویت قرار گرفته است افزود: شفافیت سازی، بهبود روشها، مقررات زدایی و پاسخگویی در موارد ۲۸، ۳۸، ۴۷، ۵۰، ۴۲، ۴۳ و ۴۴ قانون تامین اجتماعی تقویت و توسعه پیدا کرده است.

وی به مشکلات و چالشهای کارفرمایان در حوزه بیمه ای اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی و امور استانها به عنوان کانال ارتباطی و وکیل مدافع شرکای اجتماعی به دنبال تسهیل ارتباط، ارتقاء سطح شفاف سازی و پاسخگویی می باشد و مشکلات کارفرمایان را پیگیری و حل و فصل خواهد کرد.

جهانی با بیان اینکه تحقق فعالیتهای سازمانی با تکیه بر مشارکت و محوریت شرکای اجتماعی در گروههای بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران میسر شده که ما را در رسیدن به اهداف کلان سازمان یاری می کند خاطر نشان کرد کارفرمایان همواره به منزله اصلی‌ترین منبع تامین‌کننده بودجه سازمان و تلاشگران عرصه عمل و اجرا دارای جایگاه ویژه ای هستند که نقش اثر گذاری در جامعه ایفا می‌کنند.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی برای تحقق برنامه هایش باید سه گام را عملیاتی کند، افزود: گام اول شفاف سازی؛ گام دوم مقررات زدایی و گام سوم پاسخگویی و تسهیل فرایندها می باشد.

وی با بیان اینکه توانمندی این سازمان در گرو  مشارکت سه ضلع اصلی کارفرمایان، کارگران و دولت شکل می گیرد اذعان کرد: سازمان تامین اجتماعی باید در توسعه و تقویت تعاملات دوسویه و ارتباط خود با مجموعه کارفرمایان بعنوان ذینفعان و شرکای اجتماعی به شکل مستمر و پویا گامهای مثبت و مطلوبی را بر داشته و در اخذ مطالبات این عزیزان تلاش کند.

جهانی با تأکید بر اینکه شرکای اجتماعی به ویژه کارفرمایان از اولویتهای اصلی سازمان تامین اجتماعی است گفت: شناسایی مشکلات، نقطه‌نظرات و دستیابی به راهکارهای اجرایی این حوزه از اهم فعالیت‌های اداره کل  فرهنگی و اجتماعی است تا میزان رضایتمندی مخاطبان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه نحوه پاسخگویی با کارفرمایان و مخاطبان این سازمان باید اصلاح شود و در مسیر صحیح قرار بگیرد تا بسیاری از مشکلات بر طرف شود گفت: گسترش تعامل دو سویه و تشریک مساعی با تشکل‌های کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی از اهم برنامه های این اداره کل است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، وی با بیان اینکه با برگزاری دوره های آموزشی میتوان آگاهی کارفرمایان ، پیمانکاران از قوانین و مقررات این سازمان را ارتقاء داد و مواردی که باعث بروز مشکلاتی از جمله جرایم بیمه‌ای، خسارات مالی و متعاقب آن نارضایتی و اختلاف بین کارفرما، پیمانکار، کارگران و سازمان می‌شود را حل کرد یاد آور شد: این دوره های آموزشی به منظور آشنایی کارفرمایان و پیمانکاران با قوانین و مقررات تامین اجتماعی بوده که نسبت به تکالیف و حقوق خود آگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید