امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 483950 |
تاریخ انتشار : 12 مهر 1401 - 0:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کردستان استاندار کردستان در شورای آموزش و پرورش استان، با تاکید بر لزوم آموزش مهارت در مدارس گفت: بحث مهارت آموزی باید با جدیت در آموزش و پرورش دنبال شود. اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که امروز ۱۱ مهرماه در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد گفت: باید سعی […]

صلح خبر/کردستان استاندار کردستان در شورای آموزش و پرورش استان، با تاکید بر لزوم آموزش مهارت در مدارس گفت: بحث مهارت آموزی باید با جدیت در آموزش و پرورش دنبال شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که امروز ۱۱ مهرماه در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد گفت: باید سعی کنیم آموزش ها از مقوله صرفاً نظری به سوی مهارتی و عملی سوق یابد.  

وی، با ابراز خرسندی از برنامه ریزی های اخیر آموزش و پرورش استان در طراحی دوره های مهارتی برای دانش آموزان، افزود: با آموزش های مهارتی، جستجو برای کار اداری از سوی جوانان که از گذشته متداول بوده است باید متوقف شود چون در طی سالیان متمادی، کشور ما دچار آسیب های جدی در زمینه این نوع اشتغال شده و انرژی زیادی از جوانان به هدر رفته است.

وی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات جدید به آموزش و پرورش استان وابسته به تعیین بودجه کشوری می باشد گفت: اولویت های آموزش و پرورش برای جذب اعتبار تعیین شود تا پس از بررسی در شورای برنامه ریزی استان و در صورت تزریق اعتبارات جدید، این طرح ها انجام شوند.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از اجرای طرح سنجش آمادگی جسمانی در آموزش و پرورش گفت: لزوم اجرای این طرح در استان کردستان که خانواده ها از امکانات کمتری برخوردار هستند، جدی تر است.

زارعی کوشا ضمن اشاره به طرح آزادسازی مجموعه های ورزشی به صورت رایگان برای استفاده دانش آموزان به همراه والدین خود، تصریح کرد: ایجاد چنین محیط های با نشاطی می تواند ارتباط و تعامل فرزندان با خانواده ها را ارتقا داده و والدین را در جریان فعالیت های دانش آموزان قرار دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به اصحاب تعلیم و تربیت، گزارشی اجمالی از برنامه آموزش مهارت به دانش آموزان، برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، اجرای طرح مدرسه محوری کردن سوادآموزی و طرح آزادسازی مجموعه های ورزشی ارائه داد.

ناظمی جلال بازگشایی مدارس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امسال آموزش و پرورش کردستان با توان و آمادگی کامل، سال تحصیلی جدید را آغاز نمود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بحث مهارت آموزی در مدارس را مطرح کرد و گفت: یکی از ساحت های مهم تربیتی در سند تحول بنیادین، ساحت اقتصادی و حرفه ای است و رسالت آموزش و پرورش، رساندن دانش آموزان به شایستگی هایی مهم طی یک دوره ۱۲ ساله می باشد که یکی از این شایستگی ها، همان بحث مهارت آموزی است.

سالاروندیان با اشاره به موضوع امنیت کسب و کار گفت: مهارت آموزی را در دوره ابتدایی با اجرای طرح دست ورزی، برنامه شهاب، طرح جابر و محتوای کتاب های درسی، در دوره اول متوسطه، با دروس کار و فناوری، فرهنگ و هنر، جشنواره نوجوان خوارزمی و طرح های ایران مهارت و مهارت آموزی و هدایت تحصیلی و در دوره متوسطه نظری با دروس کارآفرینی، پژوهش های دانش آموزی و طرح هر دانش آموز یک مهارت انجام می دهیم و در حوزه آموزش فنی و حرفه ای و کار و دانش نیز آموزش مهارتی به صورت رسمی اجرا می شود.

وی از اجرای طرح بوم در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این طرح فوق برنامه نیست بلکه در دل کتاب های درسی گنجانده شده است و در ساعت های رسمی طی ۶۰ ساعت در طول سال در کلیه مقاطع انجام می گیرد و محتوای آن تنها کارآفرینی نیست بلکه شامل مهارت های گفتاری و رفتاری در زندگی نیز می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان از طرح برون سپاری در شاخه کار و دانش گفت و افزود: برای اجرای آموزش ها و بهره گیری از امکانات مجموعه های خارج از آموزش و پرورش با ارگان های استان همکاری خواهیم کرد که این خود سبب بهبود آموزش های عملی و صرفه جویی شایانی برای آموزش و پرورش می شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان نیز با اشاره به اجرای برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان،   اهدف این طرح را شناسایی نارسایی در ورودی های آموزش و پرورش، ارزیابی وضعیت تحصیلی نوآموزان و مداخله به هنگام برای جلوگیری از افت تحصیلی اعلام کرد.

محمدی با اشاره به لزوم اجرای صحیح این طرح گفت: جامعه هدف این طرح سال اولی های ابتدایی هستند که باید این طرح با حساسیت انجام و ویژگی های اجتماعی، عاطفی و رفتاری آنها به خوبی تشخیص داده شود که باعث کیفیت بخشی در آموزش می شود.

وی خطاب به والدین اعلام کرد: این طرح در ماه جاری نیز برای مقطع پیش دبستانی انجام خواهد شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان ضمن اشاره به لزوم تجهیز مراکز سنجش در استان گفت: برای تجهیز امکانات ۱۵ مرکز سنجش در استان کردستان نیازمند جذب اعتبار در سال جاری هستیم.

معاون نهضت سواد آموزی استان، با بیان اینکه نباید حتی یک بیسواد هم در کشور متمدن و متدین ایران داشته باشیم و پیام تاریخی حضرت امام(ره) نیز در تشکیل نهضت سوادآموزی بر این موضوع تاکید دارد گفت: نرخ سوادآموزی در استان به ۹۶ درصد رسیده است که رقم قابل قبولی در این حوزه به شمار می رود.

یوسفی ضمن تقدیر از آموزش و پرورش استان در همکاری و اختصاص امکانات آموزشی برای اجرای طرح های سوادآموزی گفت: آموزش و پرورش استان همیشه در این برنامه ها پای کار بوده و در طرح سوادآموزی مدرسه محور نیز نیازمند همین همکاری ها خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵ هزار نفر بیسواد مطلق در استان وجود دارد گفت: چند روش از قبیل سواد آموزی در خانه و آموزش به فرد بیسواد توسط یکی از افراد خانواده و روش خودآموز و پرداخت هزینه های آموزشی و سرانه آموزشی به فرد، در جذب بیسوادان اجرا می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به اهمیت همگانی کردن و مردمی سازی خدمات سخت افزاری و نرم افزاری در آموزش و پرورش، از اجرای طرح آزادسازی مجموعه های ورزشی خبر داد و گفت: تهیه و تدوین این طرح با محوریت خانواده و به نام شهید بزرگوار شهید خرازی انجام شده است که والدین و فرزندان همزمان از مجموعه های ورزشی آموزش و پرورش استفاده نمایند.

خوشگوار هدف این طرح را غنی سازی ساعت غیرآموزشی و نزدیک کردن دو نهاد خانواده و مدرسه برای ارتقای آموزش دانست.

وی با اشاره به جزییات این طرح گفت: طی برنامه ریزی های صورت گرفته ۶۰ مکان ورزشی برای اجرای طرح در نظر گرفته شده است که خانواده ها می توانند پنج شنبه ها و جمعه ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر از این امکانات استفاده نمایند.   

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید