امروز: جمعه, ۱۹ بهمن ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 9 شعبان 1446 | 2025-02-07
کد خبر: 421315 |
تاریخ انتشار : 07 اسفند 1399 - 12:30 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعلام کرد: تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر در این پویش مشارکت داشته اند. به گزارش صلح خبر، مهراله رخشانی مهر در بیستمین گفتگوی تخصصی تعلیم و تربیت با مدیران کل نوسازی استان‌ها، با بیان اینکه سرانه فضاهای آموزشی از ۱.۵ متر […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعلام کرد: تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر در این پویش مشارکت داشته اند.

به گزارش صلح خبر، مهراله رخشانی مهر در بیستمین گفتگوی تخصصی تعلیم و تربیت با مدیران کل نوسازی استان‌ها، با بیان اینکه سرانه فضاهای آموزشی از ۱.۵ متر مربع در قبل از انقلاب به ۵.۲ متر مربع رسیده است، اظهار کرد: امروز به مرحله ای رسیدیم که نیازمند توجه بیشتر به حوزه مکان یابی مدارس هستیم و در این راستا اقداماتی را انجام دادیم و براساس تحولات جمعیتی به سراغ موضوع مکان یابی رفته ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سامانه ای داریم که امکان مکان یابی و ساماندهی مدارس موجود را می‌دهد، افزود: برای تاسیس مدارس باید اطلاعات فضاهای موجود و در حال بهره برداری همچنین املاک آموزش و پرورش را در اختیار داشته باشیم.

رخشانی مهر ادامه داد: برای حل موضوع گرفتن اطلاعات از سایر دستگاه‌ها اقدامات خوبی انجام دادیم و تفاهم نامه ای با شرکت پست امضا کردیم که گام خوبی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در پویش آجر به آجر بیش از ۷۰۰هزار نفر مشارکت داشته اند اما وضعیت استان‌ها باهم متفاوت است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تشریح بسته تحولی استقرار نظام مکان یابی مدارس اظهار کرد: ساماندهی فضاهای آموزشی، استانداردسازی فرایند مکان یابی و باز تخصیص فضاهای آموزشی متناسب، تخصیص منابع به مناطق نیازمند در راستای ایجاد عدالت آموزشی، برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت برای توسعه فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی بر اساس آمایش جمعیتی و هزینه کرد بهینه اعتبارات و موقوفات خیرین مدرسه ساز از جمله اهداف این بسته اجرایی تحولی است.

وی افزود: تدوین شاخص‌ها و ضوابط مکان یابی، طراحی و توسعه سامانه حامی برنامه ریزی مکان یابی و انجام پروژه پایلوت از برنامه، از برنامه‌های هدف طراحی نظام مکان یابی و تخصیص فضاهای آموزشی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: پیش بینی جمعیت و تقاضای فضاهای آموزشی، بروزرسانی شناسنامه فنی فضاها، جمع آوری و آماده سازی داده‌های مکانی و توصیفی و تدوین برنامه آتی توسعه فضاهای آموزشی در راستای هدف پیاده سازی نظام مکان یابی و تخصیص فضاهای آموزشی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۸معیار در قالب ۹ کلاس اصلی از معیارهای موثر در استقرار فضاهای آموزشی و در راستای تحقق اهدف نظام مکان یابی تدوین شده است.

رخشانی مهر با تشریح جزئیات سامانه مکان یابی مدارس و نحوه وارد کردن اطلاعات به این سامانه خاطرنشان کرد: در چهار استان زنجان، سمنان، خراسان شمالی و مرکزی فرایند مکان یابی آغاز شده است.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی همچنین گفت: در سال ۱۴۰۰حدود ۱۰ استان را انتخاب می‌کنیم و از ابتدای سال فرایند مکان یابی این استان‌ها را آغاز خواهیم کرد

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید