امروز: پنجشنبه, ۸ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 27 جماد أول 1446 | 2024-11-28
کد خبر: 141705 |
تاریخ انتشار : 17 فروردین 1396 - 18:26 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه RSS ؛ اجتماع > سفر – همشهری آنلاین:مدیرکل راه‌آهن اراک از جابجایی حدود ۳۲ هزار نفر مسافر توسط راه‌آهن اراک در ایام نوروز ۹۶ خبر داد. به گزارش ایسنا، جلال الدین کوکنار در نشست خبری شورای حمل و نقل استان مرکزی افزود: فعالیت ستاد نوروزی اداره کل راه‌آهن اراک از 25 اسفندماه95 آغاز و […]

به گزارش مجله اجتماعی پایگاه RSS ؛

اجتماع > سفر – همشهری آنلاین:
مدیرکل راه‌آهن اراک از جابجایی حدود ۳۲ هزار نفر مسافر توسط راه‌آهن اراک در ایام نوروز ۹۶ خبر داد.

به گزارش ایسنا، جلال الدین کوکنار در نشست خبری شورای حمل و نقل استان مرکزی افزود: فعالیت ستاد نوروزی اداره کل راه‌آهن اراک از 25 اسفندماه95 آغاز و تا 15 فروردین‌ماه96 ادامه یافت.

وی با بیان اینکه در این مدت حدود 32هزار نفر مسافر توسط راه‌آهن اراک جابجا شدند، افزود: از این تعداد دو هزار نفر مسافر از ایستگاه شازند، 20 هزار نفر از اراک و 10 هزار نفر نیز از ایستگاه نراق بوده‌اند. ورود و خروج مسافر از این راه آهن در ایام نوروز هر کدام حدود 10 هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به اقدامات راه‌آهن اراک در سال 95 افزود: در سال 95، حدود 500 هزار نفر مسافر و پنج میلیون تن بار توسط راه‌آهن در استان مرکزی جابجا شد، همچنین 17 هزار و 399 واگن حامل مازوت از استان مرکزی جهت صادرات به بندر امام و بندر عباس اعزام شده است.

کوکنار بیان کرد: برای سال 96 طرح‌ها و پروژه‌هایی در دست است که یکی از آنها برقی کردن قطار قم به اراک است. سرعت قطار از 250 تا 300 کیلومتر در ساعت بوده و اقدامات اولیه در برنامه ششم دولت دیده شده است.

وی ادامه داد: در طرح دو خطه کردن راه‌آهن که از طریق بخش خصوصی انجام خواهد شد مذاکراتی صورت گرفته است. طرح قطارهای حومه‌ای به سمت شهرهای مهاجران و امیرکبیر از دیگر طرح‌های مذکور است. این طرح در شهر مهاجران سال گذشته کلنگ‌زنی شد، همچنین مشاور و مسیر آن انتخاب شده است و در صورت تصویب شدن، قطار حومه‌ای اراک به مهاجران به محض انجام تملک اراضی، انتخاب مسیر و واگذاری اعتبارات راه‌اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: هر کیلومتر زیرسازی خط آهن، یک و نیم میلیون تومان هزینه‌بر است که در مجموع بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. در شهر امیرکبیر بسترها آماده است و مشکل در قسمت تملک اراضی و احداث زیرسازی است که باید امسال توسط مشاور طرح آن ارائه ‌شود.

کوکنار بیان کرد: خط قطار اراک به تهران به طول 140 کیلومتر است که برقی کردن آن حدود 700 میلیارد تومان هزینه می‌برد و دو خطه کردن آن حدود 500 میلیارد تومان هزینه دارد. مدت زمان تحویل این پروژه در صورت توافق راه‌آهن ایران با راه‌اهن ایتالیا چهار سال است.

کوکنار گفت: قطار گردشگری که با 47 مسافر از کشورهای آمریکا، اروپا و مسکو حرکت کرده در 25 فروردین‌ماه ساعت 21:30 به اراک می رسد و سپس راهی شوش خواهد شد.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار RSS برای ما ارسال نمایید.

خبریار RSS

قوانین خبریار RSS

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی RSS 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید