امروز: شنبه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 10 شعبان 1446 | 2025-02-08
کد خبر: 221359 |
تاریخ انتشار : 25 بهمن 1396 - 19:06 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر مدیر پروژه تولید برنامه‌های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش‌وپرورش گلایه کرد: دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه آسیب‌های اجتماعی همراهی مناسبی با تلویزیون تعاملی آموزش‌وپرورش انجام نداده‌اند. به گزارش صلح خبر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مهدی علی‌اکبر زاده درباره برنامه‌های این رسانه گفت: در […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

مدیر پروژه تولید برنامه‌های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش‌وپرورش گلایه کرد: دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه آسیب‌های اجتماعی همراهی مناسبی با تلویزیون تعاملی آموزش‌وپرورش انجام نداده‌اند.

به گزارش صلح خبر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مهدی علی‌اکبر زاده درباره برنامه‌های این رسانه گفت: در مرحله اول برنامه‌های این تلویزیون، به آموزش خانواده‌ها و مدیران می‌پردازیم و در مراحل بعدی معلمان و سایر گروه‌های هدف آموزش‌وپرورش را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

وی گفت آموزش‌های این تلویزیون در حوزه آموزش صرف به معنای آموزش‌های علوم مانند ریاضی، فیزیک، ادبیات و … نخواهد بود و به‌عنوان‌مثال درباره خانواده‌ها در موضوع آسیب‌های اجتماعی واردشده‌ایم و در ده عنوان مختلف، برنامه‌هایی را در دست تهیه داریم. درباره مدیران مدارس نیز برنامه‌های ما جنبه‌هایی از مدیریت را در نظر خواهد گرفت که تاکنون کمتر موردبررسی قرارگرفته است و با این برنامه‌ها سعی خواهیم کرد کمک بیشتری به مدیران در جهت بهبود فرایند یاددهی و یادگیری مدارس انجام دهیم.

علی‌اکبر زاده درباره ورود آموزش‌وپرورش به حوزه آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: آموزش و مدیریت حوزه آسیب‌های اجتماعی تنها بر عهده آموزش‌وپرورش نیست و آموزش‌وپرورش بااحساس مسئولیتی که داشته ورود کرده است؛ اما لازم است تا سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با این حوزه احساس مسئولیت بیشتری کنند و در این زمینه وارد شوند.

وی گفت: باید مدنظر داشت تا زمانی که دانش آموزان در مدرسه هستند، آموزش‌وپرورش متولی تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان است، اما زمانی که دانش آموزان از مدرسه خارج می‌شوند، برای دستگاه‌های دیگر نیز مسئولیت ایجاد می‌شود تا مدیریت و هدایت دانش آموزان را بر عهده داشته باشند و این مسئله‌ای نیست که آموزش‌وپرورش به‌تنهایی بتواند مدیریت کند.

وی همچنین افزود: وقتی نوجوانی در جامعه دچار آسیب می‌شود، نباید نام دانش‌آموز را به‌عنوان فرد آسیب‌دیده عنوان کرد و تمام مسئولیت را بر عهده آموزش‌وپرورش انداخت. این فرد بایست در جامعه به‌عنوان یک شهروند دیده شود و همه دستگاه‌ها در برابر او و آسیبی که دیده است، احساس مسئولیت کنند.

مدیر پروژه تولید برنامه‌های تلویزیون تعاملی، درباره کمک سایر دستگاه‌ها و سازمان به آموزش‌وپرورش گفت: وقتی برای تهیه این برنامه‌ها اقدام کردیم از دستگاه‌های مرتبطی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی حضور دارند خواستیم تا با ما همکاری کنند و کمک بدهند؛ اما آن‌طور که فکر می‌کردیم از پیش‌قدمی آموزش‌وپرورش استقبال نشد و در این زمینه با ما همکاری و مساعدت مورد انتظار نشد. امیدوارم در ادامه راه، این دستگاه‌ها تأمل بیشتری کنند و همکاری و مساعدت بیشتری با ما داشته باشند تا گامی موفق درراه مدیریت آسیب‌های اجتماعی در جامعه برداشته شود.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید