امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 506418 |
تاریخ انتشار : 03 خرداد 1402 - 0:16 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی هم‌افزایی لازم را برای تدوین برنامه توسعه دانش‌بنیان استان با استفاده از همه ظرفیت‌ها داشته باشند. جواد قناعت، امروز سه‌شنبه دوم خرداد در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات تروریستی در منطقه سروان و شهادت پنج جوان مرزبان در […]

صلح خبر/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی هم‌افزایی لازم را برای تدوین برنامه توسعه دانش‌بنیان استان با استفاده از همه ظرفیت‌ها داشته باشند.

جواد قناعت، امروز سه‌شنبه دوم خرداد در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات تروریستی در منطقه سروان و شهادت پنج جوان مرزبان در این حادثه، اظهار کرد: لازم بود شخصیت‌های شاخص فرهنگی، سینمایی، ورزشی و دانشگاهی در سطوح ملی این حادثه را محکوم می‌کردند.

به گزارش صلح خبر، وی گفت: اعتبارات استانی براساس سه شاخص محرومیت، جمعیت و وسعت توزیع می‌شود، اما درخواست ما از مسئولان این است که شاخص محرومیت را پررنگ‌تر ببینند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات سال جاری در نیمه خرداد ماه ابلاغ می‌شود، افزود: درخواست ما این است که در توزیع اعتبارات موضوع عدالت مدنظر مسئولان متولی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و دستگاه‌های متولی در استان هم‌افزایی لازم را داشته باشند تا سند خوبی برای توسعه دانش‌بنیان استان با استفاده از همه ظرفیت‌ها و به نفع توسعه خراسان جنوبی تهیه و تدوین شود.

قناعت ادامه داد: تدوین برنامه توسعه دانش‌بنیان استان با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و دبیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دنبال شود تا سند خوب، جامع و کاملی تدوین و همه ظرفیت‌های استان در آن مدنظر قرار گیرد.

قناعت با اشاره به رونمایی از برنامه هفتم توسعه، از مسئولان استانی خواست بررسی دقیقی درخصوص ظرفیت‌های این برنامه داشته باشند تا خراسان جنوبی از ظرفیت‌های قانونی آن سهم‌بری و انتفاع بیشتری داشته باشد.

علی کریمدادی، مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی نیز گفت: سال گذشته نیز ۲۷۵ میلیارد تومان درآمد مالیاتی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مناطق فاقد دهیاری و مناطق عشایری استان واریز شد.

وی بیان کرد: فروردین امسال ۸۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ارائه خدمات زیربنایی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مناطق فاقد دهیاری و مناطق عشایری استان واریز شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۶۳ درصد رشد دارد.

کریمدادی ادامه داد: این اعتبارات برای انجام پروژه‌های زیربنایی، عمرانی، زیباسازی، خدمات شهری، روستایی و عشایری هزینه شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: از این مبلغ، واریز ۱۵۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری‌ها با افزایش ۳۵ درصدی، ۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب دهیاری‌ها با افزایش ۹۶ درصدی، هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مناطق فاقد دهیاری با افزایش ۱۵۹ درصدی و ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مناطق عشایری با افزایش ۱۲۴ درصدی نسبت به سال قبل‌تر بوده‌ است.

وی اظهار کرد: بوستان الهیه بیرجند به مساحت ۲.۲ هکتار با اعتبار سه میلیارد تومان، بوستان شهید احمدی روشن بیرجند به مساحت ۲.۲ هکتار با اعتبار هشت میلیارد تومان، فاز دوم اجرای کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی محله موسی بن جعفر (ع)، تکمیل مرکز فرهنگی تفریحی محله کارگران بیرجند و احداث گلخانه توسط شهرداری ماژان برای تامین گل و گیاه شهرداری در بخش شهری اجرا و بهره‌برداری شده است.

کریمدادی بیان کرد: در بخش روستایی نیز از محل عوارض مالیات ۲۴۷ طرح در بخش اجرای بلوار، بازگشایی معابر، جدول‌گذاری، سنگ فرش، زیرسازی و آسفالت معابر فرعی و اصلی روستا، ۱۶ طرح در بخش اجرای فضای سبز و پارک، المان، تجهیز پارک و فضای بازی، زمین ورزشی، ۱۴ طرح در بخش ساخت و توسعه ایستگاه‌های دیجیتال، خرید ماشین‌آلات خدمت‌رسان، بهبود زیرساخت‌های آب کشاورزی و تهیه آب شرب، احداث و بهبود سرویس‌های بهداشتی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: همچنین سال گذشته در بخش عشایری ۲۳ طرح در زمینه بازگشایی ایل راه عشایری، مرمت چاه مالداری و آب انبار، احداث آبشخور دامی و احداث آب انبار، سامانه‌های ذخیره و انتقال آب از محل پرداخت عوارض مالیاتی اجرا شده است.

بررسی و تصویب مصوبات کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده، موضوع تدوین برنامه توسعه دانش‌بنیان استان ۱۴۰۱_۱۴۰۴، بررسی و تصویب شاخص‌های توزیع اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۱۴۰۲، تصویب فهرست دهیاری‌های مشمول شرایط آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده (۱) قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و ارائه گزارش پرداختی به شهرداری‌های استان از محل مالیات بر ارزش افزوده توسط اداره کل امور مالیاتی، از دستور کارهای این نشست بود.

انتهای پیام 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید