امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 4 ذو القعدة 1445 | 2024-05-11
کد خبر: 489580 |
تاریخ انتشار : 09 آذر 1401 - 23:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/آذربایجان شرقی باشگاه تراکتور، امروز ۹ آذرماه، وارد پنجاه‌ودومین سال حیات ورزشی خود شد. به گزارش صلح خبر، امروز ۹ آذرماه با سالروز تاسیس باشگاه تراکتور مصادف شده‌است، این باشگاه در سال ۱۳۴۹ در تبریز تاسیس شد و تا سال ۱۳۸۷ تحت حمایت کارخانه تراکتورسازی بود و پس از آن به سپاه عاشورا واگذار […]

صلح خبر/آذربایجان شرقی باشگاه تراکتور، امروز ۹ آذرماه، وارد پنجاه‌ودومین سال حیات ورزشی خود شد.

به گزارش صلح خبر، امروز ۹ آذرماه با سالروز تاسیس باشگاه تراکتور مصادف شده‌است، این باشگاه در سال ۱۳۴۹ در تبریز تاسیس شد و تا سال ۱۳۸۷ تحت حمایت کارخانه تراکتورسازی بود و پس از آن به سپاه عاشورا واگذار شد و در چهار سال اخیر نیز تحت مالکیت محمدرضا زنوزی مطلق قرار گرفته است.

این تیم که در بین یکی از پرطرفدارترین باشگاه های فوتبال ایران و جهان قرار دارد و از بدو حضورش در رقابت های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه های کشور، موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده است، البته این تیم یک‌بار در فصل ۹۳-۱۳۹۲ تا یک قدمی جام رفت اما دستش از جام کوتاه ماند و کماکان در انتظار کسب این عنوان است، مقام قهرمانی که به راحتی می‌توان گفت حق هواداران پرشور این تیم بشمار می‌آید، تا پس از سال‌ها انتظار به برگزاری جشن قهرمانی در رقابت های لیگ‌برتر بپردازند.

از افتخارات این تیم می‌توان به سه دوره نائب قهرمانی در رقابت های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه های کشور، دو قهرمانی و سه دوره نائب قهرمانی در جام‌حذفی و یک دوره قهرمانی در سوپرجام فوتبال ایران اشاره کرد.

تراکتور هواداران پرشماری را در اختیار دارد و بازی های خانگی این تیم معمولاً با حمایت حداکثری هواداران تراکتور که لقب “پرشور ها” را از آن خود کرده اند انجام می‌پذیرد.

همچین این تیم بر اساس نظرسنجی سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در سال ۲۰۲۰ میلادی به عنوان پرطرفدارترین تیم فوتبال قاره کهن انتخاب شده است.

تی‌تی ها این روز ها پس از جدایی سرمربی روسیه‌ای خود از این تیم به دنبال جانشینی مطمئن برای وی هستند، تا در ادامه لیگ عملکردی مطلوب را از تیمشان شاهد باشند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید