امروز: شنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 29 جماد أول 1446 | 2024-11-30
کد خبر: 274635 |
تاریخ انتشار : 04 اردیبهشت 1398 - 13:16 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر یک تهیه‌کننده و کارشناس برنامه‌سازی معتقد است که رادیو می‌تواند در اطلاع رسانی فوری و مفید نقش‌آفرینی کند. علی آذری ارقون در گفت‌وگو با صلح خبر در آستانه ۷۹ سالگی رادیو درباره سابقه خود در رادیو و روند تغییر این رسانه اعلام نمود: از سال ۱۳۶۰ که به رادیو […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

یک تهیه‌کننده و کارشناس برنامه‌سازی معتقد است که رادیو می‌تواند در اطلاع رسانی فوری و مفید نقش‌آفرینی کند.

علی آذری ارقون در گفت‌وگو با صلح خبر در آستانه ۷۹ سالگی رادیو درباره سابقه خود در رادیو و روند تغییر این رسانه اعلام نمود: از سال ۱۳۶۰ که به رادیو وارد شدم. ابتدا متون برنامه‌های مختلف را می‌خواندم و گاهی نمایش‌نامه می‌نوشتم اما از سال ۱۳۶۲ برنامه «فرهنگ مردم» را که متوقف شده بود، مجدداً راه‌اندازی کردیم. البته به روند قبلی برنامه که به وسیله مرحوم انجوی بنیانگذاری شده بود و استفاده از محققان محلی که با این برنامه همکاری می‌کردند، وفادار ماندیم. این کار بیش از ۲۰ سال ادامه پیدا کرد، حتی سه سال پس از بازنشستگی هم این برنامه را رها نکردم چون چند هدف استراتژیک داشتیم؛ خرافه‌زدایی و طرح آداب غیرخرافی و مفید که عرصه را برای خرافه‌ها تنگ می‌کند، گشودن فضای موسیقیایی و پخش موسیقی که فضا را برای نزج موسیقی محلی هموار می‌کرد، همچنین ایجاد بالندگی برای هر منطقه‌ای که درباره آن‌ها گفته می‌شد و تقویت وفاق ملی با طرح آئین‌ها و قصه‌هایی مشترک از مناطق مختلف با شکل واحد و تزئین قومی و محلی متفاوت.

او درباره تغییراتی در روند رادیو از گذشته تا به امروز گفت: تغییراتی که ایجاد شده در بعضی زمینه‌ها مثبت بوده و در برخی زمینه‌ها در مقطعی اگر به عقب نرفته، درجا زده است و این به چند عامل اساسی بر می‌گردد که یکی از آن‌ها کم توجهی به اساسی‌ترین وظیفه رادیو در حوزه اطلاع رسانی است. اولین وظیفه و مأموریت همه رادیوهای محلی و شبکه‌های سراسری در کنار رویکردهای آموزشی و مفرح بودن، به خصوص امروز، اطلاع‌رسانی فوری و مفید است. رادیو گاهی در زمینه اطلاع‌رسانی موفق بوده و گاهی تأخیر داشته است.

آذری ارقون ادامه داد: برنامه‌سازی در موضوعات مختلف و جنبه آموزشی در مرحله‌ای بعد از اطلاع رسانی رادیو قرار می‌گیرد زیرا مخاطبان می‌توانند مواد آموزشی را از جاهای مختلف دیگر هم به دست آورند.

این برنامه ساز با بیان اینکه نمی‌توان با یک نظر کلی گفت: رسانه رادیو موفق بوده یا نه، اظهار کرد: برخی برنامه‌ها در رادیو موفق بودند و مطلبی برای جلب مخاطب داشتند اما برخی بسیار فقیر بودند. برای کسب موفقیت بیشتر، می‌توان از فنون مختلفی بهره برد، از جمله الگو پروری، مصداق یابی و پرداختن با وجه درام که فقط مختص نمایش نیست.

او تصریح کرد: برای پی بردن به میزان موفقیت رادیو باید به نتایج پژوهش‌های مرتبط مراجعه کرد، اما اگر بخواهیم عصاره وار بگوییم، رادیو چه کند که موفق‌تر باشد، باید آثاری ارائه کند که ضمن اعتماد آفرینی، مفید و مؤثر باشد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید