امروز: شنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 29 جماد أول 1446 | 2024-11-30
کد خبر: 271233 |
تاریخ انتشار : 21 فروردین 1398 - 19:30 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر مجموعه آثار مصطفی فرج‌آبادی با عنوان «کوه، کوه است» از روز جمعه (۲۳ فروردین ماه) در گالری اُ افتتاح می‌شود. به گزارش صلح خبر، مجموعه آثار مصطفی فرج‌آبادی با عنوان «کوه، کوه است» از روز جمعه (۲۳ فروردین ماه) در گالری اُ افتتاح می‌شود و تا چهارم اردیبهشت ماه […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

مجموعه آثار مصطفی فرج‌آبادی با عنوان «کوه، کوه است» از روز جمعه (۲۳ فروردین ماه) در گالری اُ افتتاح می‌شود.

به گزارش صلح خبر، مجموعه آثار مصطفی فرج‌آبادی با عنوان «کوه، کوه است» از روز جمعه (۲۳ فروردین ماه) در گالری اُ افتتاح می‌شود و تا چهارم اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.

گالری اُ، واقع‌شده در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، دوشنبه تا پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۲ الی ۲۰ و جمعه‌ها ۱۶ الی ۲۱ امکان بازدید دارد.

در توضیح نمایشگاه «کوه، کوه است» آمده است که «بازنمایی از آغازی که انسان نقاشی را آغاز کرد دغدغه اوست، منتها بازنمایی پس از ظهور عکس با این تردید مواجه شد که مرز میان بازنمود کردن و تقلید از کجا متمایز می‌شود؟ همه ما متفق‌القول هستیم که بازنمود در معنای هنر، مشمول مفهوم درباره‌گی است، این کرارا به این اصل کلایوبل اشاره می‌کند که هر چیز برای هنر بودن ملزم به معنادار شدن‌ست، هنر اینچنینی، ورای آن معنایی‌ست که در شکلش به ما نشان می‌دهد، پس بازنمود چیزی‌ست که در ظاهر تصویر، متعین نیست.

نمی‌دانم چرا اسم این مجموعه را کوه، کوه است گذاشته‌اند! اما بر خلاف نظر آن‌ها این کوه‌ها، کوه نیستند، که اگر بودند شوقی برای دیدن برنمی‌انگیختند، آن‌ها معنای نمادین کوه‌اند، چشم‌اندازی که یادآور ابدی عجز انسانی ما بوده است؛ تداعی معنای تنهایی بشر در برابر قلل سنگی و خدایانی که در کوهستان آرمیده‌اند. کوهستان مصطفی فرج‌آبادی نیز چنین است، او درباره‌ی جغرافیا یا توپوگرافی و دیاگرام کوه نگفته است.

یکی از کوه‌های او هرچند مرا به یاد عکس مشخصی از دماوند از والتر میتل هولتسر عکاس سوئیسی می‌اندازد با این وجود این نقاش، دماوندی مثالین را تصویر کرده؛ کوهی اثیری که ضحاک در آن به بند کشیده شده، قافی که خورشید در چاه آن غروب می‌کند. کوهی برای جدا کردن دشت‌ها، نوعی ثبت انزوای بیابان‌نشینی؛ بیننده حتی مقیاس فیزیکی این کوه‌ها را نمی‌شناسد در نتیجه خودش را در برابر آن‌ها کوچک می‌بیند؛ هیولاهایی سنگی که برف بر پوستشان آب می‌شود و به دامنه کوه سر می‌خورد.

کوهستان‌های مصطفی فرج‌آبادی هرچه که باشند آثاری متفرع‌اند، مجزا و زمینه زدوده‌اند؛ حتی می‌شود به جرأت گفت که پرت از ماجرای اصلی قرار دارند و این آخری را از همه خاصیت‌هایش بیشتر دوست دارم؛ او هنوز قربانی ملالت روشنفکری ستاره نشده و امیدوارم همیشه همینطور دور از دایره‌ی هنر پایتخت باقی بماند.»

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید