امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 477453 |
تاریخ انتشار : 10 مرداد 1401 - 9:48 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رئیس شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن بار دیگر بر لزوم لغو محدودیت‌های اعمال شده از سوی ائتلاف عربی بر فرودگاه بین‌المللی صنعاء و بندر حدیده جهت تمدید آتش‌بس تاکید کرد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن در دیداری که در صنعاء […]

رئیس شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن بار دیگر بر لزوم لغو محدودیت‌های اعمال شده از سوی ائتلاف عربی بر فرودگاه بین‌المللی صنعاء و بندر حدیده جهت تمدید آتش‌بس تاکید کرد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن در دیداری که در صنعاء با هیئتی از عمان برای بررسی مسایل مربوط به آتش‌بس و پیشنهادهای هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن در این خصوص و نیز مسایل انسانی و اقتصادی دیگر داشت، اظهار کرد: لازم است هر آتش‌بسی با بهبود وضعیت اقتصادی و انسانی مردم یمن از جمله پرداخت حقوق تمامی کارمندان دولت و مستمری بازنشستگان همراه باشد.
المشاط در ادامه این دیدار گفت: خواسته‌های مردم یمن شامل توقف جنگ (عملیات‌های ائتلاف عربی)، لغو محاصره یمن ابتدا با بازگشایی کلی و فوری فرودگاه بین‌المللی صنعاء و بندر حدیده، پرداخت حقوق تمامی کارمندان از درآمدهای نفت و گاز همگی خواسته‌های درست و منصفانه بوده و موجب هیچ گونه ناتوانی و تضعیفی نشده و مستلزم امتیازدهی از سوی طرف مقابل (دولت مستعفی یمن) نیستند.
رئیس شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن افزود: عمل به این خواسته‌ها فضایی در حمایت از صلح ایجاد خواهد کرد و به صورت چشمگیری در کاهش مشکلات یمنی‌ها ناشی از جنگ و محاصره موثر خواهد بود.
او در ادامه نیز بر اهمیت مشارکت ائتلاف متخاصم به رهبری آمریکا در اقداماتی برای اعتماد سازی و مستلزمات صلح تاکید کرد.
المشاط با اشاره به اینکه اصرار ائتلاف عربی و دولت مستعفی یمن بر محاصره یک جنایت جنگی و ضدبشری است که با تمامی مستلزمات صلح مغایرت دارد، اقدامات مثبت و مستمر عمان برای کاهش مشکلات یمنی‌ها و حمایت از برقراری صلح در یمن را ستود و تاکید کرد: رهبران و ملت یمن از این اقدامات تقدیر می‌کنند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید