امروز: یکشنبه, ۴ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 23 جماد أول 1446 | 2024-11-24
کد خبر: 299329 |
تاریخ انتشار : 15 مرداد 1398 - 15:41 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از رسیدگی و پاسخگویی به ۲۴ هزار و ۶۲۱ شکایت حوزه ICT در چهار ماهه اول سال جاری خبر داد. به گزارش صلح خبر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از رسیدگی و پاسخگویی به ۲۴ هزار و ۶۲۱ شکایت حوزه ICT در چهار ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش صلح خبر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان تیرماه، ۳۰ هزار و ۷۵۸ شکایت در سامانه پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ ثبت شده بود که به ۲۴ هزار و ۶۲۱ شکایت رسیدگی شده و ۶ هزار و ۱۳۷ شکایت در حال رسیدگی است.

وی درباره میزان شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ به تفکیک نوع سرویس، افزود: حدود ۹۳ درصد از شکایت‌های ثبت شده به موضوعات اینترنت (۵۱ درصد)، تلفن همراه (۲۷ درصد) و تلفن ثابت (۱۵ درصد) و ۷ درصد نیز به سرویسهای خدمات ارزش افزوده، تشعشعات، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان اختصاص دارد.

کاهش مدت زمان پاسخگویی به شکایات از ۶ به ۲ روز

حقی اظهار کرد: علیرغم افزایش ماهانه تعداد شکایات ثبت‌شده در سامانه، مدت زمان پاسخگویی به این شکایات از شش روز کاری در فروردین ماه به دو روز کاری در تیرماه کاهش یافته است.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری درباره مصداق‌ شکایات ثبت‌شده گفت: پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتن‌دهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیم‌کارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته‌های ترکیبی؛ به ترتیب از مصداق‌های پر تکرار شکایات ثبت‌شده است.

وی ارسال پیامک کد رهگیری ثبت شکایت در سامانه با ماسک (Mask) ۱۹۵، اصلاح فرایند ثبت و رسیدگی به شکایات به منظور ایجاد سرعت بیشتر به روند رسیدگی به شکایات مردمی، اتصال سامانه ۱۹۵ به سامانه شاهکار برای احراز هویت مشترکین در زمان ثبت شکایت و به‌روزرسانی عنوان و مصداق‌های شکایات با توجه به موضوع و نوع خدمات ارائه‌شده اپراتورها را از اقداماتی عنوان کرد که در راستای بهبود فرایند ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است.

حقی درباره برنامه اقدامات آینده برای بهبود سامانه ۱۹۵ و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به شکایات حوزه ICT، تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه ثبت “درخواست” با هدف تفکیک موضوعات مربوط به شکایت و درخواست، افزودن منوی راهنما در هر یک از مراحل ثبت شکایات در سامانه به منظور اطلاع‌رسانی صحیح به مشترکین در زمان ثبت شکایت و طراحی و پیاده‌سازی فرایند رسیدگی به شکایت با موضوع “جمع‌آوری سرویس”؛ از برنامه‌هایی است که قصد داریم در سال جاری عملیاتی کنیم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید