امروز: یکشنبه, ۴ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 23 جماد أول 1446 | 2024-11-24
کد خبر: 330350 |
تاریخ انتشار : 03 دی 1398 - 2:38 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر دبیر انجمن قطعه‌سازان افزایش تولید خودروسازان و کاهش خودروهای ناقص مانده در کف کارخانه‌ها را نتیجه همت قطعه‌سازان دانست. مازیار بیگلو در گفت‌وگو با صلح خبر، با بیان اینکه کاهش و جمع شدن خودروهای کف پارکینگ خودروسازان که با کسری روبرو بودند، عملا ماحصل کار  صنعت قطعه‌سازی بوده است، […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

دبیر انجمن قطعه‌سازان افزایش تولید خودروسازان و کاهش خودروهای ناقص مانده در کف کارخانه‌ها را نتیجه همت قطعه‌سازان دانست.

مازیار بیگلو در گفت‌وگو با صلح خبر، با بیان اینکه کاهش و جمع شدن خودروهای کف پارکینگ خودروسازان که با کسری روبرو بودند، عملا ماحصل کار  صنعت قطعه‌سازی بوده است، اظهار کرد: اگر قطعه‌سازان آستین همت بالا نمی‌زنند، این خودروها جمع نمی‌شد. اینکه برخی می‌گویند که صنعت قطعه‌سازی در کماست، واقعاً برای ما تعجب‌آور است که چه کمایی است که تا این حد توانسته به خودروسازان کمک کند. در کما نیستیم اما مشکلات فراوانی داریم که ما را به کما نزدیک کرده است.

دبیر انجمن قطعه‌سازان و مجموعه‌های خودرو ادامه داد: در حال حاضر هر دو خودروساز بزرگ روزانه بیش از ٢٠٠٠ دستگاه خودرو تولید می‌کنند که نشان می‌دهد نمی‌گویم به روزهای اوج تولید، اما حداقل به روزهای دو سال گذشته و قبل از تحریم‌ها برگشته‌ایم و اکنون با کمک قطعه‌سازان آن حجم تولید روزانه خودروسازان اتفاق می‌افتد؛ اما نکته اینجاست که این ٢٠٠٠ خودرو در روز به عبارتی یعنی نیاز به نقدینگی؛ اما این نقدینگی تاکنون تامین نشده و مشکل عمده آن این بوده است که تسهیلات معروف ٨۴۴ میلیون یورویی تا امروز نه به صورت یورو و نه به صورت ریالی پرداخت نشده است.

وی تاکید کرد: خودروهای کف به دلیل کسری قطعه مانده و حجم زیادی سرمایه بلوکه شده بود. از سوی دیگر باید سریعا تولید بالا می‌رفت و تامین قطعات صورت می‌گرفت؛ بنابراین این روند، کار را برای ما بسیار سخت کرده است اما می‌دانیم که تمهیداتی اندیشیده شده و کارهایی در حال انجام است که امیدوارم ظرف هفته‌های آینده، کمک نقدینگی خوبی مصوب شود و بعد از مدتی در اختیار قطعه‌سازان قرار گیرد.

بیگلو تصریح کرد: در حال حاضر تعاملات خوبی با دو خودروساز صورت گرفته که به طور مثال ایران‌خودرو، تولید روزانه خود را به ٢٣٠٠ دستگاه رسانده که طی دو سال اخیر رکورد بوده است و قرار است که ادامه‌دار هم باشد. در گروه سایپا نیز همین اتفاق افتاده و تعداد خودروهای ناقص را  تکمیل کرده است و تیراژ تولید روزانه را به بالای ۲۰۰۰ دستگاه رسانده است. برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای گردش پول نقد اتفاق خواهد افتاد که اگر نیاز به نقدینگی تامین و برطرف نشود، این طرح‌ها که نتیجه بسیار خوبی هم داشته و نتیجه آن مشخص است، مجدداً با شکست روبرو خواهد شد.

وی افزود: البته لازم به ذکر است که همین‌ که اخبار تولید روزانه بالای ۲۰۰۰ دستگاه در دو خودروساز به گوش می‌رسد، باعث شده که قیمت خودرو در بازار افت پیدا کرده و حاشیه بازار به قیمت کارخانه نزدیک شود که این به نفع مردم است؛ لذا راه مدیریت بازار خودرو این است که تولید را بتوانیم در هر خودروساز بالای ۲۰۰۰ دستگاه نگه داریم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید