امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 506371 |
تاریخ انتشار : 02 خرداد 1402 - 16:45 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتگو با پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، در خصوص طرح‌های مرتبط با بخش مسکن، گفت: محله‌های حاشیه‌نشین‌، محلاتی بودند که خارج از قوانین شهر تلقی می‌شدند که به صورت غیر رسمی به شهر ملحق شده بودند و این باعث شده تا مالکیت آنها […]

علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتگو با پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، در خصوص طرح‌های مرتبط با بخش مسکن، گفت: محله‌های حاشیه‌نشین‌، محلاتی بودند که خارج از قوانین شهر تلقی می‌شدند که به صورت غیر رسمی به شهر ملحق شده بودند و این باعث شده تا مالکیت آنها به رسمیت شناخته نشود.وی ادامه داد: چهار نهاد کمیته امداد، ستاد اجرایی، بهزیستی و هلال احمر طرحی تهیه کرده‌اند تا خدمات یکپارچه‌ای را به محلات کمتر برخوردار ارائه کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به ساخت مسکن در کشور، اظهار داشت: باید نابسامانی‌ها اعم از بهداشت و درمان، تحصیل، تغذیه و ورزش، در محلاتی که به صورت غیر رسمی به شهر ملحق شده‌اند رفع شود.آقا محمدی با اشاره به سابقه طرح پنجره واحد، افزود: ۴ نهاد کمیته امداد، ستاد اجرایی، بهزیستی و هلال احمر طرحی را به صورت پنجره واحد تهیه و آن را تقدیم مقام معظم رهبری کردند. ایشان در تاریخ آبان ماه سال گذشته مرقوم کردند؛ امری مبارک است، این نیاز به استمرار و پیگیری دارد و مواظب باشید در اینجا گرفتار اختلاف، بروکراسی و تبلیغات پیش از عمل هم نشوید و دست‌های ناپاک هم در آن حضور پیدا نکند.
وی ادامه داد: در این راستا با وزیر مسکن، مدیرعامل بانک مسکن و رئیس اتاق تعاون یک تفاهم‌نامه سه جانبه به امضا رسید تا ۳۰۰ هزار واحد مسکونی از طرح ملی مسکن تحویل داده شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به تفاوت طرح ملی مسکن با طرح‌های مسکن قبلی، تصریح کرد: در این طرح ثبت نام از طریق اتاق تعاون صورت می‌گیرد و تاکنون تعداد ۴۴ هزار نفر فرم‌های این طرح را پر کرده‌اند و حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان در نقاط مختلف کشور وام می‌دهند.
آقا محمدی افزود: بدین ترتیب وزارت تعاون، یک تعاونی به عنوان «تعاونی مصرف مسکن» تعریف کرد. به این معنا که زیرمجموعه‌های این تعاونی در نقاط مختلف کشور بر اساس نیازهای مردم با میزان سرمایه‌های مختلف واحدهای مسکونی با متراژهای مختلف طراحی و ساخته شود. در عین حال که تلاش شده است مهندسین مشاور با طراحی‌های انعطاف پذیر در نقاط مختلف کشور، نقشه‌های خود را اعمال کنند و شرکت‌های پیمانکار نیز مورد تأیید وزارت مسکن باشد.
وی با اشاره به چالش‌های نداشتن سند برای برخی خانه‌ها، اظهار داشت: صاحبان واحدهایی که سند مالکیت ندارند با چالش بازسازی منازل خود مواجه هستند، چراکه شهرداری نمی‌تواند برای خانه‌های بدون سند مجوز بازسازی صادر کند.
طرح مجلس برای نوسازی بافت‌های فرسوده و بدون سند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خصوص موضوع بازآفرینی شهری، بیان داشت: مجلس سال گذشته در بند ک تبصره ۱۱ بودجه را تصویب کرد که بر اساس آن کسانی که تا ابتدای مهر ۱۳۹۴ در مناطقی که دارای سند نیست خانه دارند، حق بازآفرینی شهری و تقاضای سند رسمی از وزارت مسکن را دارند و در این مسیر می‌توانند حرکت کنند.
آقا محمدی تصریح کرد: با سند دار شدن خانه‌ها، صاحبانشان می‌توانند با یک سازنده مشارکت کنند و خانه‌های خود را بازسازی کرده یا نوسازی کنند و بر اساس توان مالی‌شان اقساط وام‌های دریافتی را تقسیط کنند.
وی ادامه داد: بدین ترتیب بافت‌های فرسوده و بدون سند نوسازی می‌شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: مردم برای بازآفرینی واحدهای مسکونی خود و صاحب سند شدن، باید در سامانه اتاق تعاون ثبت نام کنند تا مشکلات مسکن مورد نظرشان در یک مدت زمانی معین برطرف شود. در عین حال با رایزنی‌های انجام شده و طرح بیمه سلامت تمام افراد آن محلات را به صورت رایگان بیمه شدند.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید