به گزارش صلح خبر، هنینگ سومرو در ابتدا به اجرای اولین قطعه تصنیف شده خود برای پیانو و آواز پرداخت. این قطعه به سبک پاپ و درباره جنگ جهانی دوم ساخته شده است.
او در این کارگاه به فعالیت ستاره در چند سبک متفاوت به طور همزمان و تعصب نداشتن آهنگساز به سبکی خاص تاکید کرد.
در ادامه این نشست نیز سومرو چند قطعه از یک آلبوم از کارهای خویش که با سازهای زهی و بادیهای چوبی ساخته شده را به سمع حضار جلسه رساند و به ریشههای موسیقی فولکلور اسکاندیناوی که در آن مشهود بود، اشاره کرد.
وی همچنین به استفاده از تکنیکهایی چون حرف زدن در سازهای بادی چوبی و دلایل استفاده از این افکتها پرداخت.
پس از شنیدن نسخههای صوتی، سومرو قطعه هایی از خود را که برای پیانو و آواز نوشته شده بود، اجرا کرد. به اعتقاد سومرو ویژگی موسیقی وی، در استفادهی بارز از موسیقی فولکلور، فضاهای تنال و مدال و همچنین شوخ طبعی موسیقیاش است.
قسمت پایانی نشست به پرسش و پاسخ دانشجویان اختصاص یافت.
دانشجویان سوالاتی از قبیل طریق آهنگسازی سومرو، یا نحوه استفاده او از موسیقی فولکلور را جویا شدند و این آهنگساز توضیحاتی از قبیل نحوه کاربرد تراکم هارمونی با توجه به دراماتورژی قطعه یا الهام پذیری از روند ملودیک آوازهایی که بداهه خوانده میشود را برای خلق اثر، ارائه داد.
انتهای پیام