امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 477682 |
تاریخ انتشار : 12 مرداد 1401 - 9:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/هرمزگان دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان جزیره کیش به بیان جزئیات برگزاری جشنواره فوتبالی در جزیره فوتبال پرداخت. محسن قریب در گفت و گو با صلح خبر  در خصوص برگزاری جشنواره فوتبالی جزیره فوتبال در کیش، افزود: رویداد جام جهانی به عنوان یکی از بزرگترین ایونت های جهانی در زمینه ورزش هر ۴ […]

صلح خبر/هرمزگان دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان جزیره کیش به بیان جزئیات برگزاری جشنواره فوتبالی در جزیره فوتبال پرداخت.

محسن قریب در گفت و گو با صلح خبر  در خصوص برگزاری جشنواره فوتبالی جزیره فوتبال در کیش، افزود: رویداد جام جهانی به عنوان یکی از بزرگترین ایونت های جهانی در زمینه ورزش هر ۴ سال یکبار برگزار می شود و امسال شرایط به گونه ای است که بعد از ۹۰ سال که از برگزاری اولین دوره جام جهانی میگذرد شرایطی حاصل شده است که ما در همجواری کشور جمهوری اسلامی ایران و در همسایگی جزیره زیبای کیش این رویداد جهانی را ناظر باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی فاصله کیش با قطر و اینکه تیم ملی کشورمان نیز در این مسابقات به عنوان یکی از تیم های صعود کننده، حضور خواهد داشت، این فرصت به ما داده شده است که کیش بتواند نقش کانون هواداران تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد و تمام کسانی که دوست دارند بازی های تیم ملی ایران را دنبال کنند و شرایط رفتن به قطر را ندارند، در جزیره زیبای کیش دور هم جمع شوند و این کانون هواداری پر هیجان را در کنار هم برگزار کنیم.

قریب بیان کرد: جشنواره فوتبالی جزیره فوتبال با یک افتتاحیه دیدنی در شب عید غدیرخم آغاز شد و اکنون نیز در حال اعلام فراخوان های رویدادهای این برنامه هستیم و طبق برنامه ریزی انجام شده تا آذر ماه بالغ بر ۲۰ رویداد بزرگ را در جزیره کیش برگزار خواهیم کرد و در آذر ماه نیز شاهد برقراری گذرهای جام جهانی در کیش خواهیم بود و پرده های عریض تلویزیونی را برای نمایش زنده بازی ها باحضور مفسرین و تحلیلگران خواهیم داشت.

این مقام مسئول در برگزاری جشنواره فوتبالی جزیره فوتبال درباره پیش بینی ها از تعداد گردشگرانی که در ایام برگزاری این رویداد به کیش خواهند آمد، عنوان کرد: ظرفیت پذیرایی هتل های کیش برای مهمانانی که وارد می‌شوند محدود است.  حداکثر تا ۲۰ هزار نفر را می توانیم در این ایام پذیرش کنیم.  جزیره زیبای کیش در آذر ماه، بهترین شرایط آب و هوایی را دارد و  مسافران زیادی هر ساله در این ایام میهمان جزیره کیش بوده‌اند. امسال علاقه مند هستیم که پاتوق خانوادگی فوتبالی کشور را در کیش داشته باشیم. ما ظرفیت های دیگری را غیر از هتل‌ها را نیز در جزیره کیش داریم که اگر بیش از این تعداد علاقه‌مند قصد آمدن به کیش را داشته باشند، سایر اماکن را تجهیز خواهیم کرد تا شرایط حضور علاقه مندان در کیش را فراهم کنیم.

قریب درباره  برنامه هایی که در این جشنواره قرار است اتفاق بیفتد نیز اظهار کرد:در ۵ ماه آینده بالغ بر ۲۰ رویداد بزرگ را در کیش برگزار خواهیم کرد، از جمله جشنواره های فیلم،  عکس، موسیقی،  همایش های استارتاپی، مسابقات مختلف ورزشی، نمایشگاه فوتبال و صنایع وابسته، مسابقات فری استایل، فوتبال کلینیک، برگزاری مسابقات فوتبال الکترونیک و رویدادهای بزرگ دیگری که که فراخوان آن‌ها به تدریج از اواخر این ماه منتشر خواهد شد و شرایط حضور برای عموم علاقه‌مندان را اعلام خواهیم کرد. در حین برگزاری این رویداد ها، هر کدام از برنامه ها دارای هیئت داوری و افرادی از منتخبین آن رشته هستند که برگزار کننده هر کدام از این رویداد ها خواهند بود و همچنین تعدادی مهمان خارجی نیز برای برگزاری این رویداد ها خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: همچنان که به ایام مسابقات نزدیک می شویم، فعالیت ها روزامد خواهد شد و هر روز در جزیره زیبای کیش رویداد هایی را خواهیم داشت. هر شب پخش مسابقات فوتبال جام جهانی را به صورت زنده خواهیم داشت و در کنار آن انواع برنامه های فرهنگی و هنری را ایجاد خواهیم کرد که در طول شبانه روز مردم از لحظه لحظه حضور در جزیره زیبای کیش خاطراتی خوب را به ارمغان ببرند.

دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان جزیره کیش درباره مهمانان ویژه  جشنواره فوتبالی جزیره فوتبال گفت: تعدادی از چهره های مطرح فوتبال کشور را به عنوان سفیران این جشنواره خواهیم داشت. از جمله علی دایی بازیکن محبوب ایرانی به عنوان چهره بین المللی فوتبال ایران سفیر فوتبالی این جشنواره هستند، مهدی مهدوی کیا چهره بین المللی فوتبال ایران نیز یکی دیگر از سفیران جشنواره فوتبال ایران هستند. فرشته کریمی از قهرمانان فوتسال آسیا به عنوان دیگر سفیر فوتبالی این جشنواره هستند که  این‌ها سفیران اصلی ما بوده و تعداد زیادی از چهره های فوتبال کشور نیز به جشنواره فوتبال پیوسته اند که آنها نیز از بزرگان فوتبال کشور هستند. از یحیی گل محمدی، مجتبی جباری، حسین کاظمی و افرادی از هنرمندان جناب آقای بهرامی و دوستان دیگری که از چهره های بزرگ فرهنگی هنری ورزشی و رسانه ای کشور هستند به این جشنواره جزیره فوتبال پیوستند.

قریب  خاطرنشان کرد: تیم منتخب پیشکسوتان فوتبال قهرمان جهان را داریم و در تدارک دعوت و برگزاری مسابقه فوتبال با این چهره ها و پیشکسوتان فوتبال ایران هستیم. مسابقات داخلی نیز با حضور پیشکسوتان و قهرمانان عرصه هنر، موسیقی و فوتبال خواهیم داشت. تعدادی از چهره های فیفا را نیز دعوت کرده ایم که میهمان برنامه جزیره فوتبال باشند که به تدریج اطلاع رسانی آن ها به آگاهی مخاطبان و علاقمندان خواهد رسید.

رئیس ستاد دائمی جشنواره ها و مناسبت های کیش ادامه داد: ما از تمام رسانه های کشوری اعم از خبرگزاری ها، مطبوعات، صدا و سیما و فعالین فضای مجازی دعوت کرده ایم که در این رویداد ها حضور داشته باشند. از انجمن ورزشی نویسان کشور نیز دعوت کرده ایم که حضور پررنگ برای انعکاس این رویداد داشته باشند. همچنین از آقای فردوسی پور نیز دعوت شده است و  امیدوار هستیم که بتوانیم حضور ایشان را داشته باشیم که اخبار آن را در آینده به اطلاع خواهیم رساند.

وی درباره تسهیلاتی که در آن ایام برای حضور هواداران در نظر گرفته شده است، بیان کرد: علاقه مند هستیم افرادی که در فصل پاییز مهمان جزیره زیبایی کیش هستند شاهد اتفاقات و رویداد های بزرگی باشند. پکیج هایی برای این کار ارائه خواهیم کرد که تمامی کسانی که دوست دارند در بخشی یا همه رویدادها حضور داشته باشند در قالب این پکیج ها به جزیره کیش سفر کنند و در این پکیج ها برنامه های متنوعی را در قالب بازدیدها و دیدن از نمایشگاه‌ها در کیش در نظر گرفته شده است. پکیج های هواداری نیز فراهم می شود که در اختیار علاقه‌مندان تیم ملی ایران قرار بگیرد.

قریب درباره  اقامت و اردوی تیم ملی ایران و یا سایر کشورها در کیش گفت: یکی از از اتفاقات بزرگی که به بهانه برگزاری جزیره فوتبال در کیش در حال انجام است، بازسازی و نوسازی مجموعه ورزشی  المپیک کیش، شامل دو زمین مسابقه فوتبال حرفه ای و سه زمین چمن جهت تمرین تیم های علاقه مند به حضور به جزیره ی کیش است که یکی از این زمین ها زمین چمن هیبریدی بوده  و برای اولین بار در کشور در جزیره زیبای کیش افتتاح خواهد شد. مجموعه این زمین ها آماده خواهد شد و برای کمپ تیم ملی فوتبال کشور و بازی های دوستانه ای که از سوی فدراسیون تدارک دیده شود، آماده برگزاری خواهیم بود. انشاالله در آینده مجموعه این زیرساخت ها بتواند کیش را تبدیل به جزیره‌ای کند که برای جذب توریست ورزشی به ویژه فوتبال بتواند تورهای بزرگی را برگزار نماید.

وی درباره حضور کاپ جام جهانی در کیش و اخبار ضد و نقیض در این ارتباط بیان کرد: طبق برنامه‌ای که فیفا اعلام کرده است، دهم شهریور ماه کاپ جام جهانی به کشور ایران آورده خواهد شد. مدت زمانی که برای حضور کاپ در نظر گرفته شده است مجموعا ۱۰ ساعت است که این کاپ از زمانی که وارد فرودگاه امام خمینی می شود تا زمانی که خارج می شود ۱۰ ساعت بیشتر در ایران  نخواهد بود. طبق مذاکرات اولیه ای که شده بود به عنوان جزیره فوتبال ابراز تمایل کردیم که این کاپ را در جزیره کیش داشته باشیم و عموم علاقه مندان بتوانند این کاپ را با حضور سفیران فیفا که فوتبالیست های بزرگ دنیا ، کاکا و کاسیاس هستند استقبال کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در جلسه‌ای که با فدراسیون فوتبال داشتیم اعلام کردند که در صدد این هستند که بتوانند در طی این ۱۰ ساعت،  برنامه استقبال و مراسم را در تهران داشته باشند و در صورتی که از سقف ۱۰ ساعت عبور نکند در جزیره ی کیش نیز بتوانیم کاپ را داشته باشیم و ما هم علاقه مند هستیم که حضور کاپ در جزیره کیش نتیجه بخش شود. اما  تصمیم نهایی با فیفا است و سقف ساعت مقرر در نظر گرفته شده است و ما همچنان امیدواریم این اتفاق در جزیره زیبای کیش بیفتد.

وی اضافه کرد: طبق برآوردی که شده است از زمان ورود کاپ به فرودگاه امام خمینی تا ورزشگاه آزادی و برگزاری مراسم و برگشت  حدود ۶ ساعت در نظر گرفته شده است و برای آوردن به کیش و برگشت کاپ حداقل نصف روز فرصت نیاز داریم که اگر بتوانیم تمدید این فرصت را از فیفا داشته باشیم این کاپ حتماً به کیش خواهد آمد.

قریب در رابطه با اعلام  نام خداداد عزیزی به عنوان سفیر جام جهانی توسط دکتر سعید محمد نیز توضیح داد: ستادی در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با عنوان ستاد جام جهانی تشکیل شده است است که در آنجا به امور فرادستی و هماهنگی های حوزه مجلس و دولت برای پشتیبانی از این رویداد می پردازند و  اعضای ثابتی نیز دارد که دکتر سعید محمد دبیر این شورا، حکمی را به خداداد عزیزی داده‌اند که ایشان به عنوان یکی از اعضای فوتبالی این ستاد در دبیرخانه حضور داشته باشند .

دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان جزیره ی کیش گفت: ما برای اینکه بتوانیم کمک کنیم تا هوادارانی که علاقه مند هستند تا بازی های جام جهانی و به خصوص بازی های تیم ملی ایران را از نزدیک در قطر مشاهده کنند، جلسات متعددی را با وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برگزار کردیم تا با تخصیص سهمیه بلیط، پکیج های تور برای قطر را با قیمتهای ترجیحی و مناسب ارائه کنیم.

وی اظهار کرد: جزیره ی کیش به لحاظ مسافت کوتاهی که با قطر دارد می تواند خاستگاه خوبی باشد برای مبدا تورهایی که از ایران می خواهند به قطر بروند و اقامت را برای این افراد در هتل های کیش تخصیص بدهیم. صرفاً برای دیدن بازی با پرواز به قطر بروند و برگردند، با این کار هزینه های این سفر بسیار کاهش خواهد یافت و این باعث خواهد شد که خروج ارز از کشور کمتر شود تا افراد مجبور نباشند هتل های قطر را با توجه به محدود بودن مراکز اقامتی قطر و هزینه های بالا رزرو کنند. کیش بهترین نقطه است برای اینکه هواداران در این جا اسکان داشته باشند و صرفاً برای دیدن بازی به قطر بروند و برای اسکان به جزیره کیش برگردند. امیدوار هستیم این جلسات به نتیجه برسد و ما بتوانیم عموم پروازهای هواداران را از کیش به دوحه بگذاریم تا هواداران هم در جمع جزیره فوتبال باشند و هم بتوانند بازی ها را با کمترین قیمت در قطر ببینند و به کیش برگردند.

انتهای پیام
 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید