امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 137303 |
تاریخ انتشار : 18 اسفند 1395 - 12:09 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

همه چیز درباره خودروی عجیب فولکس که گواهینامه رانندگی را منسوخ می‌کند! بسیاری از مفهوم‌های سنتی در جهان در حال تغییر کردن است و این مسئله تا چند سال دیگر به خودروها هم خواهد رسید.  به گزارش مجله علم و فناوری پایگاه صلح خبر ؛ به گزارش صلح خبر؛ فولکس واگن در نمایشگاه خودروی ژنو از طرح مفهومی […]

همه چیز درباره خودروی عجیب فولکس که گواهینامه رانندگی را منسوخ می‌کند!

بسیاری از مفهوم‌های سنتی در جهان در حال تغییر کردن است و این مسئله تا چند سال دیگر به خودروها هم خواهد رسید.  به گزارش مجله علم و فناوری پایگاه صلح خبر ؛

به گزارش صلح خبر؛ فولکس واگن در نمایشگاه خودروی ژنو از طرح مفهومی خودروی آینده خود رونمایی کرده که آنچه همه از یک خودرو در ذهن دارند تغییر می‌دهد.

همه چیز درباره خودروی عجیب فولکس که گواهینامه رانندگی را منسوخ می‌کند!

خودرو سدریک  (Sedric)

فولکس واگن در این نمایشگاه از خودروی مفهومی خودران و تمام الکتریکی خود رونمایی کرده است.

قیافه طرح مفهومی سدریک (Sedric) شما را  به یاد هیچ خودرویی نمی‌اندازند. اما این خودروی عجیب قابلیت‌هایی دارد که هر کسی را هیجان‌زده می‌کند.

مسئله اصلی در این خودرو این است که در آن دیگر خبری از هیچ فرمان و پدالی نیست. اصولا شما قرار نیست رانندگی کنید و فقط باید در داخل خودرو بنشینید و از امکاناتی مثل تلویزیون فول‌اچ‌دی آن لذت ببرید.

به خاطر اینکه قرار نیست در این خودرو کسی رانندگی کند به همین خاطر نیاز به گواهینامه رانندگی هم وجود ندارد و فولکس اعتقاد دارند که در نسل آینده گرفتن گواهینامه منسوخ می‌شود.

رابط کنترل سدریک

رابط کنترل سدریک صرفا یک «دکمه» است. با فشردن این دکمه، کاربر می‌تواند دریابد که دقیقا چه زمانی سدریک به موقعیت او می‌رسد و افرادی که مشکل بینایی دارند نیز به‌وسیله‌ی خودرو راهنمایی می‌شوند تا بتوانند سوار خودرو شوند.

این دکمه ساده‌ترین کلید خودرویی است که تابه‌حال تولید شده و شبیه یک فلش USB است؛ با این تفاوت که با تمامی سدریک‌ها تعامل دارد و نه‌فقط سدریک شما و این موضوع در نوع خود بسیار جالب است.

شما با خودروی خود حرف می‌زنید. می‌توانید از روی اپلیکیشن خودرو بگویید که دنبال‌تان بیاید.

وقتی که سوار خودرو شدید فقط باید مقصد را اعلام کنید تا سیستم خودران شما را به مقصد برساند.

وقتی  به مقصد رسیدید سدریک می‌تواند برای خودش جای پارک پیدا کند و بعد به دنبال‌تان در جلوی در بیاید.

اگر کار داشتید سدریک به تنهایی برای خریدتان به فروشگاه می‌رود یا می‌تواند به سراغ مدرسه بچه‌هایتان برود و در فرصتی که دارد آنها را به خانه برساند.
شما می‌توانید این خودرو را از طریق صدای خود یا تلفن هوشمند کنترل کنید.

سدریک مانند یک دستبار شخصی

سدریک می‌تواند همانند یک دستیار شخصی با شما صحبت کند. شیشه‌ی جلوی اتومبیل به‌عنوان یک صفحه‌نمایش شفاف OLED عمل می‌کند تا اطلاعات را به شما نمایش دهد، همانند واقعیت افزوده عمل کند یا به شما در ارتباط با دیگران کمک کند.

در داخل خودرو فضای بسیار بزرگی به چشم می‌خورد که این روزها در بین خودروهای مفهومی رواج پیدا کرده است. حسگرهای LIDAR در بالای خودرو قرار دارند و با چرخش این حسگرها، محیط اطراف خودرو به طور مداوم بررسی می‌‌شود. درب‌های خودرو به بیرون باز می‌شوند تا راحتی بیشتری در سوار و پیاده شدن برای سرنشینان به ارمغان بیاورد.

در سند چشم‌انداز این خودرو برای هفت ‌سال آینده طراحی شده است که به نظر زمان زیادی نمی‌رسد. تمام انرژي این خودرو الکتریکی است و با شارژ شدن تامین می‌شود.

 

منبع:خبرآنلاین

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید