امروز: دوشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 8 ذو القعدة 1446 | 2025-05-05
کد خبر: 172745 |
تاریخ انتشار : 01 شهریور 1396 - 11:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هشت دورنمای کلیدی «انقلاب صنعت خودرو در سال 2030» در قالب چهار محور اصلی شامل تغییر روند بازار و منابع درآمدی جدید، تغییر در رفتار و عادت‌های سفر، توسعه و نفوذ فناوری‌های پیشرفته و رقابت‌ها و همكاری‌های نوین مورد بررسی قرار گرفته است. از طرفی، تاثیرات آنها […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

به گزارش خبرگزاری
خبرآنلاین، هشت دورنمای کلیدی «انقلاب صنعت خودرو در سال 2030» در قالب چهار محور اصلی شامل تغییر روند بازار و منابع درآمدی
جدید، تغییر در رفتار و عادت‌های سفر، توسعه و نفوذ فناوری‌های پیشرفته و رقابت‌ها و همكاری‌های نوین
مورد بررسی قرار گرفته است. از طرفی، تاثیرات آنها در نوع تغییرات و چگونگی تاثیرگذاری روی
خودروسازان و تامین‌كنندگان سنتی (قدیمی)، پتانسیل بازیگران جدید، تنظیم‌كننده‌ها،
مشتریان، بازارهای خودروی ملی و زنجیره ارزش خودرو نیز در ادامه بررسی شده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس
در این خصوص، 8 دورنمای «انقلاب صنعت خودرو در سال 2030» را تشریح کرده است.

دورنمایاول:
رانندگی با روش‌های اشتراك‌گذاری سفر، سرویس‌های تبادل داده در خودرو، ارتقای فناوری و استفاده از مدل‌های نوین كسب‌وكار می‌توانند منابع درآمدی خودرو را تا 30 درصد یعنی چیزی حدود 1.5 تریلیون دلار افزایش دهند.

دورنمایدوم:
با وجود تغییر رویكرد به سمت روش‌های نوین اشتراك‌گذاری سفرهای درون‌شهری، به‌واسطه پیامدهای مثبت ناشی از رشد طبقه متوسط در جهان و تداوم رشد اقتصادی در كشورهای نوظهور به ویژه چین و هند، تغییر رشد سالانه فروش خودرو از 3.6 درصد
در حال حاضر به 2 درصد تا سال 2030 میلادی خواهد رسید.

دورنمایسوم:
با توجه به این‌كه رفتار و عادت‌های مصرف‌كننده برای انجام سفرهای شهری درحال تغییر است، پیش‌بینی می شود از هر 12 خودروی فروخته شده در سال 2030 میلادی، یک خودرو در قالب اشتراك‌گذاری سفر به فروش برسد و متعاقب آ،ن بازار خوبی برای این هدف ایجاد شود.

دورنمایچهارم:
ساختار شهر به‌عنوان مناسب‌ترین معیار تقسیم‌بندی كه تعیین‌كننده رفتار و عادت‌‌های سفر است ،در نظر گرفته خواهد شد و جایگزین دیدگاه ناحیه‌ای و كشوری در بازار خودرو خواهد شد.

دورنمایپنجم:
در صورت رفع موانع تكنولوژیكی و مسائل قانونی و نظارتی، تا 15 درصد از خودروهای فروخته شده در سال 2030 می‌تواند به خودروهای تمام‌خودران اختصاص داشته باشد.

دورنمایششم:
خودروهای برقی توانسته‌اند به خودروهای قابل رقابت و مناسب در بازار تبدیل شوند؛ اگرچه سرعت پذیرش آن متناسب با سطح امكانات و ساختار شهر تغییر می‌كند.

دورنمایهفتم:
چشم‌انداز روش‌های نوین سفر درون شهری با پیچیدگی و تنوع زیاد، بازیگران فعلی صنعت خودروسازی را ملزم به همكاری و رقابت با رقبا، در چند حوزه خواهد كرد.

دورنمای هشتم: بازیگران قدیمی صنعت خودروسازی روی كل فرآیند تولید، تمركز و توجه دارند
درحالی كه بازیگران جدید تنها در بخ كوچكی از زنجیره ارزش فعال هستند.

از جمله درس‌هایی كه باید
برای صنعت خودروسازی ایران در مواجهه با تحولات و برای همسو شدن با مسیر تكاملی
صنعت خودرو، مورد توجه قرار گیرد، می‌توان به كسب آمادگی به منظور همسو شدن با تغییرات
بازار، تقویت صنایع مرتبط و تجهیز شبكه تامین به منظور حداقل‌سازی هزینه تدارك عوامل، افزایش درجه انعطاف‌پذیری با تمركز بر امور
تحقیق و توسعه، طراحی مهندسی و توسعه سیستم‌های نرم‌افزاری و تنوع بخشی خدمات پس از
فروش در طول چرخه عمر محصول اشاره كرد.

بر این اساس، با توجه
به هشت دورنمای صنعت خودروسازی در افق 2030، ضروری است بازیگران فعلی صنعت

خودروسازی ایران به ایجاد
زیرساخت و طراحی استراتژی‌های تصمیم‌گیری جدید برای ترسیم آینده صنعت خودروسازی
با لحاظ عدم قطعیت‌ها، قدرت و نفوذ شركا، اصلاح و تطبیق سازمان بنگاهی و تغییر رویكرد ارزش‌گذاری
در صنعت خودروسازی اهتمام ورزند. بنابراین لازم است استراتژی صنعت خودروی ایران با
تمركز بر عواملی همچون تغییرات بازار خودرو و ورود بازیگران جدید، تمركز بر امور تحقیق و توسعه،
طراحی مهندسی و توسعه سیستم‌های نرم‌افزاری، تقویت صنایع مرتبط و تجهیز شبكه تامین و تنوع
بخشی خدمات پس از فروش در طول چرخه عمر محصول، تهیه و تدوین شود.

همچنین پیشنهاد می‌شود
خودروسازان داخلی با نگاهی آینده‌نگرانه در قالب دو برنامه كوتاه‌مدت و میان‌مدت، ابتدا
در برنامه كوتاه‌مدت، با توجه به اینكه بستر نرم‌افزاری اولیه روش‌های اشتراك سفر در كشور فراهم
شده است، نسبت بزه طراحی سخت‌افزاری خودروهایی با رویكرد اشتراكی سفر و با كاربری ویژه
همچون سرویس‌های ایاب و ذهاب به محل كار، خرید، تفریحی و… اهتمام ورزند. در
گام دوم و در قالب برنامه میان‌مدت با همكاری شركت‌های نرم‌افزاری داخلی یا خارجی (در قالب
همكاری مشترك)، زمینه ورود به عرصه جدید صنعت خودروسازی جهانی را فراهم كند.

39225

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران صلح خبر

قوانین خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای رسانه صلح خبر محفوظ می باشد. هرگونه کپی برداری از مطالب تنها با درج لینک فعال به مطلب مجاز می باشد.