امروز: سه شنبه, ۶ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 25 جماد أول 1446 | 2024-11-26
کد خبر: 427832 |
تاریخ انتشار : 11 فروردین 1400 - 0:54 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر حسام اینانلو ـ نوازنده کمانچه ـ درباره اثرات کرونا بر حوزه موسیقی ایرانی در سال ۹۹ می‌گوید: بخشی از دستاوردهای فعالان موسیقی حوزه موسیقی ایرانی در سال ۹۹ این بود که روی فضای مجازی تمرکز کردند؛ یعنی راه‌های درآمدزایی و راه تبدیل کالای فرهنگی به یک مارکت را پیدا […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

حسام اینانلو ـ نوازنده کمانچه ـ درباره اثرات کرونا بر حوزه موسیقی ایرانی در سال ۹۹ می‌گوید: بخشی از دستاوردهای فعالان موسیقی حوزه موسیقی ایرانی در سال ۹۹ این بود که روی فضای مجازی تمرکز کردند؛ یعنی راه‌های درآمدزایی و راه تبدیل کالای فرهنگی به یک مارکت را پیدا کردند. به نظرم این امر مسئله‌ای بود که سال‌ها برای موسیقدان‌های ایران مغفول مانده بود ولی در سال ۹۹ و با آغاز شیوع کرونا، خیلی‌ها این راه را پیدا کردند.

این ستاره در مصاحبه با صلح خبر ادامه داد: در سال ۹۹ برخی از ناشرها یاد گرفتند که چگونه انتشار آلبوم‌های موسیقی را از حالت فیزیکی خارج کرده و به صورت دیجیتال منتشر کنند. یکی از مسائل‌ مهم پلتفرم «یوتیوب» است؛ چراکه این پلتفرم جزو مارکت‎‌های دیجیتالی است که می‌توان از طریق آن به واسطه بودجه‌ای که برای تعداد بازدید ویدیوهای هنرمندان در نظر گرفته است، درآمدزایی داشت؛ البته ایران به واسطه تحریم و فیلتر «یوتیوب» از این موضوع میانبر می‌زند برای اینکه بتواند از این امکانات استفاده کند ولی به هرحال به این سمت می‌رود.

این نوازنده کمانچه اظهار کرد: بخش اجرا که فضای کلی پویایی هنر موسیقی است، در همه جای دنیا امکانی برای آن وجود ندارند، دچار رکود شده است و اجراهای صحنه‌ای به نوعی بدون مخاطب اجرا می‌شوند.

همچنین از او پرسیدیم که فضای جاری در سال ۹۹ تا چه حد باعث پسرفت موسیقی شد؟ گفت: تا آنجا که با توجه به گفته‌های دوستان موسیقیدان غیرایرانیم می‌دانم، بسیاری از آنها به واسطه حمایت‌های دولت‌ها و فروش آثارشان در اسپاتیفای و یا یوتیوب موفق به گذران زندگی شدند. ولی در ایران بسیاری از موسیقیدان‌ها مجبور به فروش سازهایشان شدند اما نباید فراموش کرد که فعالیت در حوزه موسیقی ایرانی شغل نیست. خود من معلم هستم و فعالیت در حرفه موسیقی را به عنوان شغل برای گذران زندگی محسوب نمی‌کنم.

نظر اینانلو را درباره برگزاری کنسرت‌های آنلاین در سال ۱۴۰۰ در صورت ادامه شیوع ویروس کرونا پرسیدیم. اعلام نمود: در سال ۹۹ در حیطه کاری خودم دو دسته گروه اجراکننده کنسرت‌های آنلاین دیدم که پلتفرم‌هایی که کار آنها را ارائه می‌دادند، می‌توانستند درآمدزایی داشته باشند ولی اساسا دولت باید از این موضوع حمایت کند؛ یعنی تمام این ارائه‌ها به حمایت مالی و مواد اولیه نیاز دارد که بتواند تولید شود. البته اگر بخواهند از طریق فضای مجازی درآمد داشته باشند باید به یوتیوب مراجعه کنند ولی این پلتفرم در ایران فیلتر است و تا زمانی که این پلتفرم فیلتر است کنسرت‌های آنلاین تنها توسط دولت می‌توانند به حیات خود ادامه دهند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید