امروز: سه شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 9 ذو القعدة 1446 | 2025-05-06
کد خبر: 167166 |
تاریخ انتشار : 05 مرداد 1396 - 22:31 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر اقتصاد > حمل و نقل برون شهری – همشهری آنلاین:نخستین کشتی باری خودکار دنیا سال ۲۰۱۸ به آب‌های نروژ انداخته خواهد شد. به گزاری ایسنا، این سامانه که “یارا بیرکلند” (Yara Birkeland) نام دارد، کاملا با باتری نیرودهی خواهد شد و قادر به حرکت خودکار و مسیریابی خودکار است. کشتی جدید تعداد ماموریت‌های […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

اقتصاد > حمل و نقل برون شهری – همشهری آنلاین:
نخستین کشتی باری خودکار دنیا سال ۲۰۱۸ به آب‌های نروژ انداخته خواهد شد.

به گزاری ایسنا، این سامانه که “یارا بیرکلند” (Yara Birkeland) نام دارد، کاملا با باتری نیرودهی خواهد شد و قادر به حرکت خودکار و مسیریابی خودکار است.

کشتی جدید تعداد ماموریت‌های کشتی‌های باری دیزلی معمولی را تا حد زیادی کاهش خواهد داد و توسط شرکت‌های نروژی Yara International ASA و Kongsberg Gruppen طراحی و ساخته شده است.

بارگیری و تخلیه بار این کشتی به طور خودکار و توسط جرثقیل‌های برقی انجام می‌شود.

این سامانه ابداعی اواخر سال 2018 و در 37 مایلی نروژ و در بندر لارویک (Larvik) به آب انداخته خواهد شد.

نخستین کشتی باری خودکار دنیا مجهز به سیستم جی پی اس بوده و این سیستم به همراه یک رادار، دوربین‌ها و حسگرها، امکان ناوبری خودکار و همچنین حرکت خودکار کشتی حول سامانه‌های دیگر را فراهم می‌کند.

همچنین سه مرکز کنترل، عملیات کشتی را زیر نظر دارند و بر خود این فناوری، محیط اطراف و جنبه‌های امنیتی دیگر آن نظارت خواهند داشت.

گفته می‌شود این کشتی فاقد هرگونه مخزن بالستیک خواهد بود و این موضوع به حفظ محیط زیست دریا کمک می‌کند. در واقع، وجود این مخازن در کشتی‌های عظیم تاثیر منفی بر روی محیط زیست دریا دارد چون آبی که داخل آن‌ها حمل می‌شود، در بنادر مختلف تخلیه می‌شود، بنابر این گونه‌های غیربومی داخل این آب به نواحی مختلف منتقل می‌شوند و این امر منجر به آسیب‌های اکولوژیکی و اقتصادی می‌شود.

ساخت این کشتی 25 میلیون دلار هزینه داشته و این میزان سه برابر بیش از هزینه ساخت یک کشتی باری معمولی هم اندازه کشتی جدید است. با این حال، توسعه‌دهندگان مدعی‌اند چون این سامانه به سوخت یا خدمه نیازی ندارد، هزینه‌های عملیاتی سالیانه را تا 90 درصد کاهش خواهد داد.

کشتی خودکار قادر به حمل 100 کانتینر خواهد بود و انتظار می‌رود اواخر سال آینده میلادی با حضور یک کاربر انسانی و نه به طور خودکار آزمایش شود.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبریار صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی و خبریار صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید