مهدی نم نبات، شامگاه دیروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ماه) در اختتامیه چهل و دومین مسابقات قرآن و عترت دانشآموزی پسران استان اصفهان که به میزبانی نجفآباد برگزار شد، اظهار کرد: مسابقات و رویدادهای فرهنگی و هنری آموزش و پرورش بستری برای شناسایی استعدادهای دانشآموزان است، اما رشد و پرورش آن نیازمند خدمات تخصصی است.
وی ادامه داد: موسسات و نهادهای متخصص نقش مهمی در ارائه این خدمات ویژه دارند تا دانشآموزان با استعداد با بهرهگیری از خدمات آموزشی توانایی خود را رشد و پرورش دهند.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: آموزش و پرورش در حد خود توان، پرورش و رشد استعداد را دارد و بضاعت محدود امکان پیشرفت و رشد را فراهم نمیکند. از این جهت نیاز به مشارکت دیگر نهادها در این زمینه است.
نم نبات اظهار کرد: بالغ بر نیمی از دانشآموزان در مسابقات قرآن و عترت و فرهنگی و هنری شرکت کردهاند و افراد توانمند شناسایی شدهاند که سرمایهگذاری برای آنها قابلیت رشد دارد.
وی با بیان اینکه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت در مدارس استان با مشارکت بیش از ۲۸۲ هزار دانش آموز همراه بوده، گفت: این افراد در ۱۲ رشته توانمندی خود را به رقابت گذاشتند که پس از برگزاری مرحله آموزشگاهی، منطقهای، قطبی به مرحله استانی راه یافتند.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان شمار راه یافتگان به مرحله نهایی را بالغ بر ۱۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: نفرات اول هر قطب به مرحله نهایی راه پیدا کردهاند.
به گفته او، در مسابقات فرهنگی و هنری نیز بیش از ۲۰۰ هزار دانشآموز با ارائه اثر شرکت کردهاند که مراحل شهرستانی برگزار و آثار در مرحله استانی ارزیابی شده است.
وی با بیان اینکه توانمندیهای دانشآموزان برای فعالیتهای مدارس و شهرستانها بهکار گرفته میشود، اظهار کرد: قرائت قرآن مجالس، اجرای سرود و نمایش، خوشنویسی و هنرهای تجسمی دانشآموزان در محافل عمومی استفاده میشود.
او به فعالیتهای قرآن و عترت و اقامه نماز مدارس اشاره کرد و افزود: بیش از نیمی از مدارس دارای محیطی تحت عنوان نمازخانه هستند که خیران در توسعه این مراکز همکاری دارند. در دو سال اخیر ۵۰۰ نمازخانه به مجموعه نمازخانههای مدارس استان اصفهان افزوده شده است.
انتهای پیام